تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رسیدگی به اعتراض مودی در مورد اوراق مطالبه و استرداد مالیات و عوارض قانون مالیات بر ارزش افزوده
شماره:28005
تاریخ:12/11/1388

روسای محترم امور مالیاتی شهر و استان تهران
مدیران کل محترم مالیات بر ارزش افزوده شهر و استان تهران
مدیر کل محترم امور مالیاتی مودیان بزرگ
مدیران کل محترم امور مالیاتی استانها
 
نظر به سوالات مطروحه ادارات کل امور مالیاتی در خصوص چگونگی اجرای ماده (29) قانون مالیات بر ارزش افزوده و مدت زمان لازم برای رفع اختلاف پرونده های مالیاتی موضوع ماده مذکور با ادارات امور مالیاتی و به منظور رویه واحد مقرر می دارد:
 
1. در مواردی که اوراق مطالبه یا استرداد مالیات و عوارض به مودی ابلاغ می گردد،مادامی که مودیان مالیاتی ظرف مهلت بیست روز از تاریخ ابلاغ اعتراض کتبی خود نسبت به اوراق مذکور را به اداره امور مالیاتی تسلیم نمایند،مسئول(رئیس امور مالیاتی) ذیربط مکلف است با انجام رسیدگی مجدد و عنداللزوم صدور قرار رسیدگی ظرف بیست روز از تاریخ دریافت اعتراض نسبت به رفع اختلاف با مودی اقدام نمایند.در هر صورت(رفع اختلاف یا عدم رفع اختلاف)مسئول مربوط موظف است،اظهارنظر خود را به طور مستدل در اوراق مربوطه منعکس نماید. چنانچه اوراق مزبور ابلاغ قانونی شده و مودی مالیاتی به اداره امور مالیاتی مربوط اعتراض تسلیم ننموده باشد و همچنین در مواردی که با مودی رفع اختلاف نشده باشد،پرونده ظرف مهلت بیست روز از تاریخ دریافت اعتراض مودی یا تاریخ انقضاء مهلت اعتراض در موارد ابلاغ قانونی حسب مورد به هیئت حل اختلاف مالیاتی احاله گردد.
 
2. با توجه به قانون الحاق ماده(247) به قانون مالیات های مستقیم مصوب 20/2/1388، پرونده های مالیاتی موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده با رعایت مفاد بخشنامه شماره 51067 مورخ 27/4/1388 قابلیت طرح در هیئت های حل اختلاف مالیاتی تجدید را خواهد داشت.
 
محمد قاسم پناهی
معاون مالیات بر ارزش افزوده
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics