تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

منابع در آخر پایان نامه نوشته می شود.فهرست منابع فارسی و منابع لاتین باید مجزا از هم نوشته شوند اما پیوسته شماره گذاری شوند.

فهرست منابع فارسی و لاتین به ترتیب بر حسب تقدم حروف الفبای فارسی، نام خانوادگی نویسنده اول و لاتین نیز حرف اول نام خانوادگی نویسندهاول به صورت زیر تنظیم می شود:

نام خانوادگی نویسنده، نام نویسنده،سال انتشار، عنوان( کتاب، مقاله، پایان نامه و...)، محل نشر کتاب و نام ناشر آن، نام مجله، سمینار یا موسسه علمی که مقاله در آن چاپ شده یا نام دانشگاهی که پایان نامه در آنجتا ارائه گردیده است، جلد کتاب یا مجله، شماره مجله، شماره صفحه.

نکات:

  • مطالب فوق با ویرگول از هم جدا می شوند و در مورد حرف اول نام نویسنده

در منابع انگلیسی بعد از ان از علامت ویرگول استفاده شود.

  • نام کوچک نویسنده در تمامی منابع فارسی یا غیر فارسی یا به صورت کامل نوشته شود یا مخفف.
  • در زمینه منابع غیر فارسی ضمن رعایت ترتیب منابعبر حسب حروف الفبای لاتین  حرف اول نام خانوادگی نویسنده دقت شود اگر مجله مورد استفاده دارای نام مخفف شناخته شده ای باشد نام مخفف مورد استفاده قرار گیرد.

 

  • در تنظیم پاراگراف فهرست منابع از روش زیر استفاده کنید:

Paragraph > indent and sp > special > hanging 0.8mm

مثال:

1  اکبری مقدم ، بیت الله ، عبداله پیری ،(1390).  بررسی تاثیر مکانیزم های حاکمیت شرکتی بر ساختار سرمایه شرکت ها. دانشکده مدیریت و حسابداری ، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین.

2 استا سهراب، (1390). بررسی رابطه بین ساختار مالکیت و مدیریت سود. مجله پژوهش های حسابداری مالی، سال سوم، شماره دوم صص 93-106.

3 مهدی، عرب صالحی، حسنعلی اخلاقی، (1390). فصلنامه بورس اوراق بهادار. شماره 16 ،صص 108-118.

 

- منابع انگلیسی با استفاده از اسلایل APA6 موجود در نرم افزار (EndNite) درج شوند.

مثال:

[4] Al-Malkawi, H.N. (2007), “Determinants of Corporate Dividend  Policy in Jordan: An Application of the Tobit Model”. Journal of  Applied Accounting Research, Vol. 23 : pp. 44-70

[5 Hackbarth, D. (2008). Managerial traits and capital structure decisions. Journal of Financial and Quantitative Analysis, 43 (4): 843–882.

 

تذکر1: حتما منابعی که در سایت استفاده می شود باید در فهرست منابع آورده شود و آن منابعی که در فهرست منابع آورده می شود باید حتما در متن آمده باشد.

تذکر2: برای ارجاع خواننده به منابعی که در پروپزال یا پایان نامه خود به ان استناد می کنیدمی توانید به یکی از اشکال زیر عمل کنید:

  1. نام نویسنده ای را که به مطلب او استناد می کنید اگر در اول جمله است ، ضمن متن بیاورید و جلوی نام، سال انتشار مقاله یا کتاب را در پرانتز ذکر کنید. مثال:

احمدی(1385) بیان میکند یا اظهار میکند یا در پژوهشی با عنوان ...... یا اگر دو نویسنده باشند: احمدی و حسینی (1385) یا اگر بیش از دو نفر باشند: احمدی و همکاران(1385) .......

در منابع انگلیسی مثلا: chen(2012) بیان میدارد یا اظهار میکند یا در پژوهی با عنوان ......اگر دو نفر نویسنده داشت : chen and morgan (2012) ، اگر بیش از دو نفر بودند: chen و همکاران(2012) بیان می کند که.....

2- همچنین می توانید پس از بیان مطلب مورد استناد، نام نویسنده و سال انتشاررا در پرانتز ذکر کنید.توجه داشته باشید که در این مورد باید بین نویسنده و سال انتشار یا نام کتاب علامت ویرگول داشته باشد.مثال: و نتایج ..... بوده است(احمدی، 1390). اگر دو نویسنده باشد: (احمدی و رضایی، 1392). اگر بیش از دو نویسنده داشته باشد: (احمدی و همکاران، 1394). در مورد منابع لاتین هم به همین شکل.

 

تذکر 3 : از ذکر آدرس های اینترنتی (وب سایت ها و وبلاگ ها) در متن پایان نامه پرهیز شود.

تذکر 4 : منابعی که از یک منبع ترجمه شده نقل می شوند و حاوی نام های انگلیسی هستند با رعایت امانت، منبع اصلی ذکر شود و به صورت انگلیسی درج گردد.

 

نکته مهم: از نرم افزار EndNote در نگارش و درج منابع و با استایل APA6 در پایان نامه استفاده شود.

چکیده:

چکیده باید به صورت یک پاراگراف نوشته شود و شامل حداقل 150 و حداکثر 500 کلمه باشد(حداکثر یک صفحه). در چکیده باید موضوع، هدف، روش ها، نتایج و نتیجه گیری، جامعه و نمونه و کلمات کلیدی در کلی ترین شکل خود ارائه گردد. در انتهای چکیده ی فارسی کلمات کلیدی که حداقل 3 و حداکثر 6 کلمه می باشد نوشته می شود. چکیده به زبان انگلیسی (Abstract) باید ترجمه چکیده فارسی باشد و در انتهای پایان نامه آورده شود (حداکثر یک صفحه). در انتهای چکیده انگلیسی، کلمات کلیدی انگلیسی که حداقل 3 و حداکثر 6 کلمه می باشد افزوده می شود(ترجمه کلمات کلیدی فارسی).

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

s damiri |   1396/10/24 20:20:41   |
0     0
نکات:
مطالب فوق با ویرگول از هم جدا می شوند و در مورد حرف اول نام نویسنده
در منابع انگلیسی بعد از ان از علامت ویرگول استفاده شود.

نام کوچک نویسنده در تمامی منابع فارسی یا غیر فارسی یا به صورت کامل نوشته شود یا مخفف.
در زمینه منابع غیر فارسی ضمن رعایت ترتیب منابعبر حسب حروف الفبای لاتین حرف اول نام خانوادگی نویسنده دقت شود اگر مجله مورد استفاده دارای نام مخفف شناخته شده ای باشد نام مخفف مورد استفاده قرار گیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Masoud Abedi |   1396/11/12 08:29:00   |
0     0
منابع در آخر پایان نامه نوشته می شود.فهرست منابع فارسی و منابع لاتین باید مجزا از هم نوشته شوند اما پیوسته شماره گذاری شوند.
فهرست منابع فارسی و لاتین به ترتیب بر حسب تقدم حروف الفبای فارسی، نام خانوادگی نویسنده اول و لاتین نیز حرف اول نام خانوادگی نویسنده به صورت زیر تنظیم می شود:

نام خانوادگی نویسنده، نام نویسنده،سال انتشار، عنوان( کتاب، مقاله، پایان نامه و...)، محل نشر کتاب و نام ناشر آن، نام مجله، سمینار یا موسسه علمی که مقاله در آن چاپ شده یا نام دانشگاهی که پایان نامه در آنجا ارائه گردیده است، جلد کتاب یا مجله، شماره مجله، شماره صفحه.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics