تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

گی کورنو روانشناس ونویسنده مشهور کانادایی در رابطه با رواندرمانی مینویسد که :

 

روان‌درمانی مسیری است که فرد را به سوی معنی عمیق زندگی می‌برد. زمینه را آماده می‌کند. برای تغییر باید ژرفای تاریک احساساتمان را ببینیم.در این تاریکی‌ها باید با آرزوهای واپس زده و ضربه های دوران کودکی مواجه شد.

 

 

در واقع وقتی فردی روان‌درمانی را آغاز می‌کند، حقیقتا کور است. به اشکال گوناگون قربانی و دشمن خود است و از آن بی‌خبر است. او خیال می‌کند قربانی تاریخچه‌ی خانوادگی است، ولی در روان‌درمانی می‌تواند به رابطه‌ی تعارضات بیرونی با ابعاد ناخودآگاهش پی ببرد. از این راه می‌تواند خود را مکان‌یابی کند و به برخی ترمیم‌ها بپردازد. اینجا عموما کار درمانگر خاتمه می‌یابد. البته جهت نشان داده شده است.

 

پ.ن: به این معنا شما ممکن است در ابتدا رواندرمانگر را فردی بیرحم تلقی کنید که بجای اینکه با شما در اینکه دیگران و جهان مسئول حال بد شما هستند همصدایی کند، خود شما را مسئول بخش عظیمی از آواری که بر سرتان ریخته است خواهد شمرد. «دیگران»، عامل هست اما مسئوول نیست. روان‌درمانگر باید پایان‌بخشی باشد بر حملات پیوسته‌ی شما به زمین و زمان، و آغازگر راهی که در آن شما با شناخت ابعاد درونی‌‌تر خویش، توان بعهده گرفتن مسئولیت احساسات خود را باز می‌یابید و این سرآغاز هر تغییر بزرگ است.

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics