تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

یکی از مسائل مهم در اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده گرفتن مجوز فعالیت در این نهاد مالیاتی است. یکی از این مجوزها گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

 

شاید عده زیادی از فروشندگان کالا و یا ارائه کنندگان خدمات هنوز با این گواهینامه آشنایی نداشته ولی در صورتحساب های خود مالیات را محاسبه کرده و از خریداران دریافت می کنند. در صورتی که بعد از اتمام مراحل ثبت نام و تکمیل پرونده مالیاتی در سازمان مالیات بر ارزش افزوده، اشخاص حقیقی و یا حقوقی باید مجوز لازم جهت اعمال قانونی را داشته باشند. در غیر اینصورت دریافت مبلغ مالیات بر ارزش افزوده غیر قانونی است و باید از صورتحساب فروشندگان کسر گردد. دریافت مبلغ فوق فقط با مجوز سازمان مالیات بر ارزش افزوده و تحت عنوان گواهینامه ثبت نام قابل اجرا است.

 

این گواهینامه بنا به تشخیص حوزه مالیات بر ارزش افزوده، بصورت ۶ ماهه یا یک ساله صادر می شود، که بعد از پایان تاریخ اعتبار اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به تمدید اعتبار از حوزه مالیاتی می باشند.کلیه خریداران موظند هنگام پرداخت مبلغ مالیات بر ارزش افزوده در صورتحساب فروشندگان، گواهینامه ثبت نام را از آنها درخواست کرده و پس از رویت آن، و اعتبار تاریخ، نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند. همچنین کلیه فروشندگان کالا و خدمات مشمول این قانون، ملزم به ارائه گواهینامه ثبت نام ارزش افزوده به مشتریان خود می باشند.

 

صدور گواهینامه ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده

سازمان امورمالیاتی کشور طی اطلاعیه ای عنوان نمود که صدور گواهینامه ثبت نام ارزش افزوده از ابتدای سال 1394 به صورت الکترونیک صورت می گیرد:

به اطلاع کلیه مودیان محترم نظام مالیات بر ارزش افزوده و خریداران کالا و خدمات می رساند از ابتدای سال 1394 صدور گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده به صورت الکترونیکی صورت می گیرد.

 

نظر به اینکه صدور گواهینامه الکترونیکی ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده منوط به ثبت نام و اخذ تاییدیه صحت (راستی آزمایی) مرحله دوم ثبت نام در نظام مالیاتی کشور (طرح جامع مالیاتی ) خواهد بود، لذا مودیان محترم نظام مالیات بر ارزش افزوده که تاکنون در طرح جامع مالیاتی ثبت نام ننموده یا ثبت نام خود را تکمیل و یا رفع ایراد ننموده اند، به منظور برخورداری از تسهیلات پیش بینی شده در قانون مالیات بر ارزش افزوده از جمله تقسیط و بخشودگی جرائم و صدور گواهینامه در اسرع وقت و قبل از انقضای اعتبار گواهی های صادره قبلی نسبت به ثبت نام یا تکمیل ثبت نام خود در طرح جامع مالیاتی اقدام نمایند.

 

لازم به ذکر است در صورت عدم ثبت نام یا تکمیل و رفع ایراد کلیه مراحل فرآیند ثبت نام الکترونیکی تا مهلت مقرر، گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده برای آنان صادر و یا تمدید نخواهد شد. لذا شایسته است به منظور جلوگیری از وقفه در فعالیت های اقتصادی خود و عدم برخورداری از تسهیلات مزبور از جمله تاخیر در صدور و یا تمدید گواهینامه ثبت نام، در اسرع وقت با مراجعه به بخش ثبت نام الکترونیکی سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی به نشانی WWW.TAX.GOV.IR نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام الکترونیکی خود در نظام مالیاتی (مشتمل بر پیش ثبت نام و مرحله دوم ثبت نام و رفع ایرادات مربوطه) اقدام لازم به عمل آورند.

 

 

برای دریافت فایل مراحل تمدید یا درخواست گواهینامه ثبت نام ارزش افزوده به صورت انلاین، به صورت پی دی اف روی آیکن دانلود کلیک کنید

 

منابع:

سازمان امور مالیاتی کشور 

سازمان امور مالیات بر ارزش افزوده 

 اخبار حسابداری ایران     

 

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics