تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اروین دیوید یالوم در سال ۱۹۳۱ در واشنگتن دی سی آمریکا به دنیا آمد. اروین یالوم فارغ‌التحصیل رشتۀ پزشکی در سال ۱۹۵۶ در بوستون و در رشته روانپزشکی در سال ۱۹۶۰ در نیویورک می باشد. وی در سال ۱۹۶۳ فعالیت آکادمیک خود را در دانشگاه استنفورد آغاز نمود و الگوی روانشناسی هستی گرا یا اگزیستانسیال را پایه گذاری کرد.

 


اروین دیوید یالوم کتابی نیز با همین عنوان «اگزیستانسیال» در سال ۱۹۸۰ نوشت و پس از نوشتن این کتاب و برای بسط نظریهٔ خود آثاری همچون «وقتی نیچه گریست» و «مامان و معنای زندگی» را نوشتت. او در رابطه با نقش خود انسان درمسیر تکامل و موفقیتت می گوید که :

 

تا وقتی به این فکر چسبیده‌اید که دلیل خوب زندگی نکردن‌تان، بیرون از وجودتان است، هیچ تغییر مثبتی در زندگی‌تان رخ نمی‌دهد. تا وقتی مسئولیت خود را به دوش دیگران بیندازید که با شما بی‌انصافی می‌کنند، (یک شوهر لات، یک کارفرمای زیاده‌طلب که از کارمندانش حمایت نمی کند، ژن‌های ناجور، اجبارهای مقاومت‌ناپذیر) وضع شما همچنان در بن‌بست می‌ماند.

 

تنها خود شما مسئول جنبه‌های قطعی موقعیت زندگی خود هستید و فقط خودتان قدرت تغییر دادن آن را دارید. حتی اگر با محدودیت‌های بیرونی همه جانبه‌ای درگیرید، هنوز آزادی و حق انتخاب پذیرش برخوردهای مختلف، نسبت به این محدودیت‌ها را دارید.

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics