تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آیا شما هم میخواهید آنلاین خرید کنید و بدانید که خرید آنلاین چه مزایایی دارد؟ وقتی شما می توانید رقبا و محصولاتشان را به راحتی مقایسه کنید چرا که نه؟ پس بخوانید تا بدانید آنلاین خریدن چه مزایایی دارد.

 

1- افزایش چشمگیر قدرت خریدار

امروزه تنها با یک کلیک، خریداران می‌توانند رقبا و محصولاتشان را با هم مقایسه کرده و پاسخ‌های خود را در کسری از ثانیه دریافت کنند. دیگر نیازی به رانندگی تا فروشگاه و پارک، انتظار در صف اتوبوس و جر و بحث با فروشندگان نیست.

حتی در مواردی می‌توانند قیمت‌های درخواستی خود را تعیین کنند (مثلا در مورد هتل و بلیت هواپیما) تا عرضه‌کنندگانی که می‌توانند شرایط خریدار را فراهم کنند با او تماس بگیرند، به عبارتی به یک مناقصه دست بزنند. خریداران می‌توانند با دست به دست دادن به دیگران و افزودن حجم خریدشان، از تخفیف بیش‌تری بهره‌مند شود.

 

۲- دسترسی به انواع بیش‌تری از کالاها و خدمات

امروزه خریداران می‌توانند تقریبا هر آنچه را که می‌خواهند از طریق اینترنت سفارش دهند (در کشور خودمان هم مسیر توسعهء‌تجارت و کسب و کار اینترنتی به این هدف تمایل دارد) مانند اثاثیهء منزل، ماشین‌های شست‌وشو، مشاورهء مدیریتی و حقوقی و دارویی.

 

۳- کسب اطلاعات فراوان در مورد تقریبا همه چیز

خریداران می‌توانند تقریبا تمامی روزنامه‌های جهان از اقصی نقاط آن را بخوانند و به دایره‌المعارف‌ها، فرهنگ‌های لغت، اطلاعات پزشکی، رتبه‌بندی‌فیلم‌ها، گزارشات مصرفی و بی‌نهایت منابع اطلاعات آنلاین دسترسی داشته باشند.

 

۴- سهولت بیش‌تر در سفارش دادن، روابط متقابل و تحویل گرفتن سفارش

مشتریان امروزی می‌توانند از خانه، دفتر کار و حتی از طریق تلفن همراه، به صورت ۲۴ ساعته و در تمامی هفت روز هفته سفارشات خود را ارایه بدهند و در ضمن این محصولات در کم‌ترین زمان به دست آن‌ها می‌رسد.

 

۵- قابلیت تبادل نظر در مورد محصولات و خدمات

امروزه مشتریان می‌توانند با ورود به اتاق‌های گفت‌وگو (Chatrooms) در برخی حوزه‌های مورد علاقهء مردم به مبادلهء اطلاعات و عقاید بپردازند.

 

6- حق انتخاب

یکی از مزایای مهم خرید اینترنتی قدرت بالای انتخاب در میان طیف گسترده ای از کالاهاست. خریداران به جای آنکه محدود به چند خرده فروشی محلی شوند می توانند به فروشگاه های سراسر دنیا دسترسی داشته باشند. این ویژگی می تواند پیداکردن کالاهای نایاب و غیرمعمول را ساده تر نماید. همچنین رقابت بین فروشندگان کالاهای استاندارد را افزایش می دهد. خریداران از موتورهای جستجو برای پیداکردن کالاهایی استفاده می کنند که خرده فروشان به حراج گذاشته اند، این کار باعث می شود تا خریداران نگران پیدا کردن بهترین فروشگاه نباشند.

7- مقایسه آسان فروشگاه ها و کالاها

در مقایسه با خرید از خرده فروشان سنتی، اینترنت به خریداران این امکان را می دهد که به راحتی دو کالا را در کنار هم مقایسه کنند و حتی در صفحه مانیتور خود به طور همزمان به دوکالا در کنار فهرستی از مشخصات هرکدام نگاه کنند. این کار بسیار ساده تر از آن است که مشخصات یک کالا را هنگام خرید کالای دیگر به خاطر داشته باشیم.

یکی از برتری های فروشگاه اینترنتی امکان نمایش بازخورد مشتریان است که می تواند به خریداران اطلاعات ارزشمندی درباره کیفیت کالا یا خدمات مشتریان ارائه نماید.

 

8- مشتری مداری منحصربفرد

برای فروشندگان اینترنت گزینه مشتری مداری ای ارائه می کند که هیچگاه در بزرگترین بازارهای فیزیکی یافت نمی شود. روزانه میلیون ها نفر خرید آنلاین انجام می دهند که از طریق تبلیغات اینترنتی به آن می رسند، این عملکرد ساده تر از آن است که برای جستجوی کالا به دنبال فروشگاهی خاص در مکان جغرافیایی خاص باشند. فروشندگان علاقه مند به پیدا کردن افرادی هستند که برای کالایی مبلغ بیشتری بپردازند و فروشگاه اینترنتی این امکان را در اختیار آن ها قرار می دهد. کلکسیون های اینترنتی آثار هنری نمونه موفقی از این قابلیت را به نمایش می گذارند.

9- عرضه کالا و خدمات با قیمت پایین تر

کارکردن آنلاین به فروشندگان اجازه می دهد قیمت کالا و خدمات خود را کاهش دهند و این بیشتر به این علت است که آن ها هزینه های ویژه فروشگاه فیزیکی را ندارند. هنگامی که کالاها به یک خرده فروشی آنلاین که فروشگاه فیزیکی هم دارد سفارش داده می شوند، فروشگاه کالاها را از انبار لجستیک خود به آدرس خریداران ارسال می کند (سرویس انبارداری و پست لجستیک) و چنین فرآیندی به این معناست که دیگر نیازی به اجاره یک فضای خرده فروشی و استخدام کارمندان اضافه ندارید. دیگر نیازی نیست کارکنانتان کالاها را داخل قفسه های مختلف مغازه بچینند تا هنگام مراجعه مشتریان مورد توجهشان قرار گیرد.

 

بنابراین استفاده از سرویس فروش اینترنتی و پستی باعث می شود هزینه های پیش روی خود را بطور چشمگیری کاهش دهید. ضمن اینکه هزینه های مالیاتی شما به دلیل برخی تخفیف های مالیاتی که به فروشگاه های اینترنتی تعلق می گیرد کاهش می یابد.

خریداران احتمالا متوجه می شوند که با خرید اینترنتی دیگر هزینه های مربوط به مالیات را نمی پردازند. از آنجا که قانون گذاری برای اخذ مالیات از خریداران آنلاین پیچیده است، تعداد زیادی از فروشندگان آنلاین هزینه های مالیاتی مربوط به فروش کالا را به خریداران تحمیل نمی کنند.

 

منبع:

روزنامه سرمایه

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

رویـــا اسماعیلی |   1395/01/16 12:17:33   |
4     0
من خودم به شخصه خرید اینترنتی رو خیلی دوست دارم چون همه چیز رو میتونم پیدا کنم و وقتم هم کمتر میگیره.مرسی از تیم متفکران بابت مطلب خوبتون.با آرزوی موفقیت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نوشین دینیاریان |   1395/04/03 23:23:59   |
0     0
من از خرید اینترنتی به خاطر امکان مقایسه چندین کالا از نظر قیمت و کفیت در یک زمان بسیار استفاده می کنم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics