تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رازهای ایجاد تعادل بین زندگی زناشویی و زندگی شغلی برقراری یک تعادل پایدار بین وظایف سخت کاری و زندگی شخصی برای بسیاری از افراد تبدیل به یک رویای دستنیافتنی شده است؛ اما افرادی هم وجود دارند که توانسته اند این مشکل را مدیریت کنند. 

 

پژوهش های جدید نشان می دهد این افراد با درگیر کردن همسر و خانواده خود در تصمیمات کاریشان توانسته اند به صورت هوشمندانه ای به این تعادل برسند.


یک بررسی نشان می دهد که زنان بیشتر به دستاوردهای فردی کار، به دست آوردن احترام، ایجاد تغییر و پرشور بودن در حین کار اهمیت می دهند؛ درحالیکه مردان به دستاوردهای مالی توجه بیشتری دارند. موفقیتِ سازمانی، یادگیری و پیشرفت مداوم نیز می تواند از دیگر فاکتورهایی باشند که در شکل دادن ذهنیت خود از موفقیتِ کاری باید در نظر بگیرید. تعریفِ موفقیت در زندگی شخصی می تواند از این نیز دشوارتر باشد. بارِ دیگر زنان و مردان تعریف متفاوتی از موفقیت در زندگی شخصی دارند. اصلی ترین شاخص یک زندگی موفق از دیدگاه هر دو جنس، داشتن رابطه ای معنی دار و پرارزش است.


تکنولوژی را به صورت کاملا هوشمند مدیریت کنید. افراد موفق در این عصر نوین، تکنولوژی را در زندگی خود مدیریت میکنند. بسیاری از افراد مدافع تفکیک کامل ارتباطات کاری و زندگی شخصی هستند و اینگونه استدلال میکنند که در چنین حالتی است که فرد می تواند تمام تمرکز خود را به کاری که باید انجام دهد معطوف کرده و در هر دو مکان حضور واقعی و مؤثر داشته باشد. از طرفی گرویسبرگ نوعی تمایل در بازگشت به ارتباطات چهره به چهره بهجای ارتباطات نوین  )مانند اینترنت و تلفن) و  در محل کار را مطرح میکند.  نکته ای که تقریباً همگی با آن موافق اند این است که باید فنّاوری را در زندگی کاری و شخصی خود مدیریت کنیم، در غیر این صورت این تکنولوژی است که بر زندگی ما چیره خواهد شد.

 

ایجاد ارتباطات در زندگی شخصی و کاری نیازمند ارتباطاتی است که بتوانیم از طریق آنها حمایت های عملی و احساسی دریافت کنیم. حمایت عملی مانند نگهداری از بچه ها، والدین سالمند، آشپزی و … بهویژه برای زنانی که کار می کنند مفید است. همچنین بسیاری از افراد نیاز به حمایت های احساسی دارند. داشتن دوستان و خانواده هایی که بتوانند بعد از یک روز پر استرس کاری به آن ها مراجعه کرده و از توصیه های حمایتی آن ها بهره ببرند بسیار مفید است. بنابراین گسترش اینگونه ارتباطات حمایتی برای مدیریت و حفظ یک تعادل کار- زندگی بسیار باارزش و حیاتی است.  افرادی که می خواهند در شغل خود موفق باشند میبایست همسری با دیدگاه مشابه نسبت به زندگی و اهدافشان انتخاب کنند و آن هایی که در این زمینه اختلافاتی با همسرشان دارند، باید تلاش کنند وقت و انرژی لازم را برای برقراری تعادل بین دیدگاه خود و همسرشان بگذارند.

 

"برای دریافت اصل مفاله، به صورت پی دی اف روی آیکن دانلود کلیک نمائید"


منبع
سعید محمدی- نویسنده کتاب2020

 

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics