تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

• صنایع بانکداری خصوصاً بانکداری بین المللی به عنوان کارشناس مهندس مالی جهت تعیین و انتخاب پروژه های سرمایه گذاری و کاهش ریسک مالی
• حوزه تحققیات و مشاوره مالی


• به عنوان کارشناس قیمت گذاری در بورس اوراق بهادار
• در سازمانها به منظور مدیریت دارایی ها و سرمایه گذاری ها
• در شرکتهای کارگزاری، سرمایه گذاری وبیمه
• طراحی نرم افزارهای مالی و کنترل صحیح تجارتهای بین بانکی
• به عنوان کارشناس عقد قراردادها و طراحی ابزارهای مالی در موسسات مالی و بورس اوراق بهادار

 

در کل این گرایش تنها به افراد علاقه مند به مباحث سرمایه گذاری ، اقتصاد و بورس توصیه می شود. شرایط شغلی برای فارغ التحصیلان این رشته با فارغ التحصیلان رشته صنایع تفاوت دارد و به مدیریت مالی نزدیک تر می باشد. این گرایش هنوز در ایران به اندازه کافی به سطح علمی قابل قبول در مقایسه با دنیا نرسیده و هئیت علمی و دانش آموختگان قوی کمتری دارد.

 

دانشگاه هایی که در حال حاضر در این رشته در کشور دانشجو می پذیرند:

دانشگاه صنعتی امیر کبیر(دانشکده مهندسی صنایع)، دانشگاه خواجه نصیر، دانشگاه علم وفرهنگ تهران و موسسه غیر انتفاعی غیردولتی رجاء قزوین می باشند.

 

ادامه تحصیل در ایران

متاسفانه هم اکنون امکان ادامه تحصیل در این شاخه خاص (مهندسی مالی) در ایران به علت نوپا بودن وجود ندارد. اما دانشجویان این رشته به جهت گذراندن دوره کارشناسی ارشد در این رشته به راحتی می توانند دردوره های دکترای رشته های مهندسی صنایع (گرایش های دیگر) و مدیریت مالی شرکت کرده و پذیرفته شوند.

 

به این نکته هم باید اشاره نمود به نظرمی رسد فارغ التحصیلان این رشته در صورت پذیرش در دوره دکتری با توجه به کمبود استاد در این رشته در ایران و با توجه به رشد سریع آن می توانندبه راحتی به عنوان هیات علمی جذب دانشگاه ها شوند. (مذاکراتی هم برای ایجاد مقطع دکتری این رشته به صورت پژوهش محور درحال انجام می باشد که امید است در آینده ای نزدیک به سرانجام برسد.)

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics