تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شک نکنید که خداوند هم از تک تک ما می‌خواهد به موفقیت خیره کننده‌ای دست پیدا کنیم و  فردی ثروتمند، سالم، شاد باشیم. منظور از رسالت شخصی، شغل یا حرفه یک فرد نیست،‌ منظور من از رسالت شخصی بالاترین هدف هر فرد در زندگی اوست. 

هر انسانی در‌ این جهان چنین هدف و رسالتی را در زندگی خود داشته و همچنین استعداد لازم برای تحقق آن را  به ودیعه دارد- استعدادی که به طور سخاوتمندانه‌ای به او اعطاء شده است.
ارزش رسالت شخصی در ۲ سطح قابل بررسی است. سطح اول که فردی بوده و در واقع هدفی برای رسیدن به نهایت رشد، موفقیت و شادی ممکن برای یک فرد است؛ و سطح دوم که از دیدی وسیع تر یعنی دید کیهانی قابل بررسی است. چرا که هر فرد با حرکت در مسیر تحقق رسالت شخصی خود قادر خواهد بود تا بیشترین کمک خود را به جهان انجام دهد.
اما رسالت شخصی از یک خاصیت ویژه برخوردار است که برای پیروان مکتب راحتی بسیار مغتنم است. به طوری شگفت‌آور و عجیبی، در پیش گرفتن رسالت شخصی آسان‌ترین و غیرقابل مقاومت‌ترین راه برای رسیدن به موفقیت است. راحت‌ترین راهی که بیشترین نتیجه را نصیب فرد می‌کند...
ریچارد با ل، معتقد است، عباراتی که رسالت ما را بیان می کند باید دارای سه بند باشد.


1- بند اول را با تمام جامعۀ بشریت مشترکیم و آن شناخت، اتصال و هماهنگی با نیروی بزرگتر و نیرومندتراز همۀ ماست. همۀ ما با نسیان پا به عرصۀ وجود می گذاریم و پیوسته فراموش می کنیم که از کجا آمده ایم و به کجا می رویم؟ زمانی که هشیاری خود را افزایش دهیم و براین نسیان فائق آییم، کمال فردی خودرا آشکار کرده ایم.
2- بند دوم را نیز با تمام بشریت مشترک هستیم. این معنا که ایثار را پیشه کنیم  و با رفتار و گفتار خود ، دنیا را برای خود و دیگران بهتر و دلپذیرتر کنیم. و تمام تصمیمات مان آکنده از عشق و ایثار و صداقت و حق شناسی باشد.
3- بند سوم تعیین رسالت به شغل وحرفه مربوط است. دردرون هریک ازمااستعدادها ومهارت های ویژه ای نهفته است که تنها با شکوفا کردن این ذخایرمی توانیم ازکاروتلاش خود لذت ببریم. رسالت شما باید با کاری که شیفتۀ آن هستید همسو و هم جهت باشد. کاری خستگی ناپذیر که به شوق آن صبح از خواب برخیزید و با الهام ازآن تمام قوای خود را به کار بگیرید. به علاوه باید استعداد روانی و جسمانی خود را درآن بجویید.


به هرحال رسالت شما چارچوبی است که ارزش ها و اهداف والایتان را درخود جای می دهد و حضور شما را دراین کرۀ خاکی توجیه می کند.


هدف زندگی، زندگی کردن برای یک هدف است.


منبع
رابرت برنز Robert Burns، شاعر اسکاتلندی (۱۷۹۶-۱۷۵۹)
کتاب راه تنبلی به سوی موفقیت

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

مهدیه آقاباقری |   1394/12/01 21:56:02   |
7     0
در بند سوم گاه نیاز به بخشیدن بزرگترین زیبایی زندگی دارد که آن هم دائمی نیست یعنی جوانی. اما حل یک مشکل از یک حرفه مانند این که کتابی را تحریر کنیم، می ارزد؛ زیرا انسانهای دیگر در اوج جوانی خود یک مشکل کمتر دارند.
چون ما آن را حل کردیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
میرباقری |   1394/12/01 23:31:15   |
7     0
باسلام. تشکر میکنم از این مطلب آموزنده . ما انسان ها به خاطر اینکه اشرف مخلوقات هستیم رسالت سنگینی بردوش داریم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا رئیسیان |   1394/12/02 00:01:39   |
14     0
رسالت...
رسالت من چه می تواند باشد؟!
والاترین هدف من ...
دلیل بودنم!
تنها انگیزه ی زندگی ام...
انتظار خدایم!
شوق هر صبحم!
واقعا چیست؟!
نمی دانم!!!
هنوز نمی دانم...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نازنین حشمتی |   1394/12/04 14:34:53   |
9     0
با سلام . مهمترین رسالت انسان در این دنیا بازگشت به سوی آفریدگار خود است . خداوند در قرآن کریم برای آفرینش انسان اهدافی را مشخص کرده است. در سوره مبارک ملک می فرماید: آن خدایی که مرگ و زندگانی را خلق کرد تا شما را امتحان کند که کدامتان بهتر عمل می کنید؟ آیه می فرماید: هدف خلقت آزمون و امتحان و ابتلاست. پس بیاییم طوری زندگی کنیم که با کوله باری از عشق و دوستی و علم و دانش و مهربانی و... به سوی خدای خود بازگردیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فهیمه کلانتری |   1394/12/05 13:03:28   |
7     0
با نظر خانوم رئیسیان موافقم .. واقعا رسالت و هدفت ما چیست ؟؟
سوال بزرگی ک برا هممون پیش میاد اما اینو میدونیم ک ما همیشه از نیروی برتری عطایت میکنیم ک اون خداست ک هدف و غایت مارو بیش از هرکسی میدونه و برای ما رقم زده و ما باید به دنبالش گام برداریم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد جواد خاکسار |   1394/12/07 22:39:13   |
8     0
وظیفه شناسی از مسائل مهم یک مسلمان است. در باب رسالت انسان در این دنیا قرآن کریم می فرماید: و ما امروا الا لیعبدوا الله. مردم ماموریتی در این دنیا جز بندگی خداوند ندارند، زیرا برای آن خلق شده اند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه سادات حسینی |   1394/12/08 21:28:07   |
8     0
ما میراث دار رسالت انبیا هستیم و خواهیم بود.
در وجود "من " که در زمره " برترین" مخلوقات هستم به تنهایی رسالتی نیست،
مگر اینکه "ما" شویم.
رسالت " ما" ساختن بهترین مسیر تکامل برای " شما" برترین ها هست،
باشد که
من نیز در این مسیر به تعالی برسم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزاد توان |   1394/12/23 17:20:13   |
13     0
رسالت من چیست ؟ شاید این یکی از مهمترین سوالاتی باشد که هر انسانی در طول عمرش حداقل یک بار از خود می پرسد که به راستی رسالت و ماموریت من در این دنیای خاکی چیست ؟ مگر نه این است که خداوند در آیه ای از قرآن می فرماید که : آسمان‏ها و زمین و هر آن چه که در آنها است را به بازیچه نیافریدیم.
مگر نه این است که از این آیه و یا از آیات دیگری شبیه به این آیه می توانیم بفهمیم که انسانها و کلا تمام موجودات جهان نه تنها بیهوده و عبث آفریده نشده اند بلکه کاملا هدفدار و با برنامه آفریده شده اند حالا سوال اینجاست که این ماموریت باید به کجا ختم شود و جالب تر هم اینجاست که خداوند در قرآن حتی هدف را هم مشخص کرده است و می فرماید که : مَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ یعنی این که هدف از خلقت فقط عبودیت است و بس . پس با توجه به این آیه آیا رسالت من یا ما نمی تواند انتخاب راه هایی باشد که انتهایش ختم شود به این عبودیت عبودیتی که معنای ظاهریش یعنی بندگی و اما معنای دیگرش یعنی رسیدن به اوج تکامل انسانی .
برای رسیدن به عبودیت که منتهی الیه ماموریت هر انسانی از جانب خدا معرفی شده راه های مختلفی است که هر کسی می تواند بر اساس ذهن تفکر و خلاقیتی که دارد مسیر خودش را مشخص کند بنا بر این اصل عقیده دارم که هر کس در هر پست ومقامی که هست باید در مسیری قدم بگذارد که انتهایش ختم شود به رضای پروردگار و فرقی نمی کند که راه من و دیگران چقدر با هم تفاوت دارد و در چه مسیرهای مختلقی داریم قدم برمی داریم مهم این است که تمام انسانها با تمام شرایط زندگیشان فقط یک رسالت دارند و آن هم رسیدن به جاییست تحت عنوان انسان بودن به معنای واقعی کلمه چیزی که خداوند از آن تحت عنوان عبودیت نام می برد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه زارعی |   1395/01/14 18:05:52   |
4     0
کمی تلاش همه چیز را مقدر خواهد کرد...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا محمدی |   1395/04/05 06:35:47   |
1     0
در شگفتم از کسی که گمشده خود را می جوید،
در حالی که "خود" را گم کرده و در پی یافتن آن نیست.
امام علی (ع)
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد شایان منش |   1395/04/07 02:00:54   |
0     0
انسانی که در مسیر تکامل قرار می گیرد،نمی تواند نسبت به سرنوشت دیگران بی توجه باشد.درد و رنج و عقب ماندن دیگران از مسیر کمال،برای انسان رشد یافته زجرآور است.خلاصه هیچگاه”گردیدن”انسان بدون تکاپو در راه”گرداندن”دیگران امکان پذیر نیست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics