تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

صورت معاملات فصلی در نظام اقتصادی جمهوری اسلامی به عنوان یکی از مهم‌ترین اسناد مالی تلقی می‌شود که وجود آن، لازمه برپایی عدالت مالیاتی در کشور خواهد بود.

 

همان طور که می دانید اداره مالیات به منظور برپایی عدل در اخذ مالیات‌های مستقیم ملزم به دریافت اسناد معتبر از سوی مودیان خواهد بود. از همین رو بر طبق ماده ۹۵ قوانین مالیاتی کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف می‌باشند، در زمان خرید یا فروش کالا از صورت حساب فروش استفاده نمایند و اطلاعاتی هم چون: صورت حساب، شماره اقتصادی و… را در صورت معاملات فصلی ثبت نمایند و بر طبق ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، کلیه اسناد مالیاتی را به صورت فصلی به یکی از شعب ادارات مالیاتی کشور ارائه دهند.


مزیت برتر ارسال به موقع صورت معاملات فصلی چیست؟

همان طور که می دانید اداره مالیات با هدف ارتقا نظام اقتصادی کشور فعالیت دارد؛ لذا اعتماد آحاد مردم به این ارگان موجب فراهم شدن بستری مناسب برای پیشرفت نظام خواهد شد. از سوی دیگر، شراکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی و ارائه به موقع صورت معاملات فصلی موجب شفاف سازی معاملات مالی آنها و ایجاد نظم و انضباط در رویدادهای مالی ایشان خواهد شد. فراهم شدن فضایی سالم برای رقابت از دیگر بازخوردهای مثبت شراکت در فعالیت‌های اقتصادی به شمار می‌رود.


زمان ارسال صورت معاملات فصلی

ارائه به موقع صورت معاملات فصلی مودیان به ادارات مالیات بستری مناسب را به منظور برپایی نظم و عدالت در نظام اقتصادی فراهم می‌سازد؛ در صورتی که بی توجهی به ارائه منظم صورت معاملات، ضمن ایجاد بی نظمی، موجب فراهم شدن زمینه فرارهای مالیاتی برای برخی از افراد سودجو خواهد شد. آن چیزی که کلیه مودیان باید به آن توجه داشته باشند این است که ارائه اطلاعات ناقص به کارشناسان مالیاتی، منجر به تصمیم و قضاوت‌های نادرست ایشان خواهد شد.

 

با استناد به آئین نامه مالیاتی، کلیه مودیان مکلفند اطلاعات مرتبط به قراردادهای خود را هر ۳ ماه یک مرتبه (نهایتاً ۱ ماه پس از پایان هر فصل) به ادارات مالیاتی ارائه دهند.

 

ارسال الکترونیک صورت معاملات فصلی

متصدیان نظام اقتصادی به‌منظور تسهیل بخشیدن به عملکرد فعالان اقتصادی، قابلیت ارسال الکترونیکی صورت معاملات فصلی را ایجاد نموده‌اند. بدین ترتیب مودیان می‌توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی اداره مالیات به آدرس به‌منظور ارسال صورت معاملات خود اقدام نمایند. قطعاً استفاده از سامانه الکترونیکی  برای ارسال صورت معاملات منجر به‌صرفه جویی در وقت مودیان خواهد شد و این امکان را فراهم می‌سازد تا بدون فوت وقت و درزمان مقرر، اطلاعات لازم را به اداره امور مالیاتی کشور ارائه دهند.

 

منبع:

ثبت شرکت

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics