تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

 

استاندارد بینالمللی گزارشگری مالی 1 :پذیرش استانداردهای بینالمللی گزارشگری مالی برای نخستین بار

دلایل انتشار این استاندارد: 1 -هیئت استانداردهای بینالمللی حسابداری، استاندارد بینالمللی گزارشگری مالی 1 را در 1 ژوئن 2003 منتشر کرد.

 

 

استاندارد بینالمللی گزارشگری مالی 1 ،جایگزین تفسیر 8 کمیته تفاسیر مباحث جاری با عنوان پذیرش استانداردهای بینالمللی حسابداری برای نخستین بار به عنوان مبنای اصلی حسابداری شد.هیئت، استاندارد بینالمللی گزارشگری مالی را به منظور رفع نگرانیها نسبت به تسری کامل بکارگیری استانداردهای بینالمللی گزارشگری مالی به گذشته، ملزم شده بر اساس تفسیر 8 کمیته تفاسیر مباحث جاری تدوین نمود.

 

2 -متعاقباً، استاندارد بینالمللی گزارشگری مالی 1 چندین بار به منظور تطبیق الزامات پذیرش برای نخستین بار، ناشی از استانداردهای بینالمللی گزارشگری مالی جدید یا اصلاح شده، اصلاح شد. در نتیجه، این استاندارد پیچیدهتر و مبهمتر شد. بنابراین، در سال 2007 ،هیئت، به عنوان بخشی از برنامه بهبودهای سالانه خود، تغییر استاندارد بینالمللی گزارشگری مالی 1 را به منظور سادهسازی آن برای درک خوانندگان و طراحی آن به منظور تطابق با تغییرات آتی پیشنهاد داد. این نسخه استاندارد بینالمللی گزارشگری مالی 1 ،منتشر شده در سال 2008 ،مفاد نسخه قبل را حفظ کرده، لیکن این کار در قالب یک ساختار تغییر یافته انجام شده است. این استاندارد جایگزین نسخه قبلی شده و برای واحدهای تجاری که استانداردهای بینالمللی گزارشگری مالی را برای نخستین بار برای دورههای سالانهای که از 1 جولای 2009 و پس از آن شروع میشود، بکار میگیرند، لازمالاجرا است. بکارگیری پیش از موعد، مجاز است.

 

برای دریافت مقاله استاندارد بینالمللی گزارشگری مالی 1 کلیک کنید

برای دریافت مقاله مقایسه استانداردهای حسابداری ملی و بینالمللی کلیک کنید

 

منبع: سازمان بورس و اوراق بهادر

 

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث استانداردهای حسابداری، جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics