تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مقایسه استانداردهای حسابداری ایران و بین‌المللی تنها با تمرکز بر جنبه اندازه‌گیری تهیه و در کمیته استانداردها و آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار مورد بررسی قرار گرفته است. موارد بااهمیت با رنگ سبز مشخص شده است. در هر صفحه خلاصه مقایسه استانداردها بیان شده و در صفحه بعدی به ترتیبِ ردیف مربوطه در صفحه قبل، شرح کامل بندهای مربوطه درج شده است. 

 

در موضوع ندازه گیری درآمد عملیاتی هنگامی که جریان ورودی وجه نقد به آینده موکول شود به شماره IRAS 3 بند 12 دریافت مبلغ اضافه بر بهای فروش نقدی کالا یاخدمات (که در این حالت ارزش منصفانه ما به ازای مربوط، بهای فروش نقدی است)، به عنوان درآمد تأمین مالی و نه درآمد عملیاتی محسوب میشود.

 

توضیحات:

در صورتیکه ارزش منصفانه ما به ازا از مبلغ اسمی نقد دریافتی یا دریافتنی، کمتر باشد (برای مثال، ممکن است واحد تجاری برای خریدار اعتبار بدون بهره فراهم آورد یا سند دریافتنی با نرخ بهرهای کمتر از نرخ بهره بازار را به عنوان مابهازای فروش کالا، از خریدار دریافت نماید) و توافق، در عمل، در برگیرنده معامله تامین مالی باشد، ارزش منصفانه مابهازا از طریق تنزیل تمام دریافتهای آتی با استفاده از نرخ بهره ضمنی تعیین میشود و تفاوت بین ارزش منصفانه و مبلغ اسمی مابه ازا به عنوان درآمد بهره شناسایی میشود. هر کدام از نرخهای زیر که با وضوح بیشتری قابل تعیین باشد، نرخ بهره ضمنی تلقی میشود: (الف) نرخ رایج برای ابزار مشابه ناشری که از رتبه اعتباری مشابهی برخوردار است: یا (ب) نرخ بهرهای که مبلغ اسمی ابزار را به قیمت فروش نقدی فعلی کالا یا خدمات تنزیل میکند

 

جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید

 

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث استانداردهای حسابداری، جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics