تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

 

تفسیر:
یک صورت مالی در مقابل دو صورت مالی استاندارد بینالمللی حسابداری 1 مجاز میداند واحدهای تجاری سود یا زیان و سایر اقلام سود و زیان جامع را در یک صورت مالی یا در دو صورت مالی جداگانه اما به طور متوالی ارائه نمایند. نمایه شماره 1 ،سود یا زیان و سایر اقلام سود و زیان جامع بر مبنای کارکرد هزینه ها را، در یک صورت مالی نمایش میدهد. نمایه شماره 2(صفحات بعدی)، سود یا زیان و سایر اقلام سود و زیان جامع بر مبنای ماهیت هزینه ها را، در دو صورت مالی جداگانه اما متوالی، نمایش میدهد. 

 

هر کدام از رویکردهای ارائه که پذیرفته شود، تمایز بین اقلام شناسایی شده به عنوان سود یا زیان و اقلام شناسایی شده به عنوان سایر اقلام سود و زیان جامع حفظ خواهد شد. بر مبنای هر دو رویکرد، سود یا زیان، جمع سایر اقلام سود و زیان جامع، مشابه سود و زیان جامع برای دوره (که از جمع سود یا زیان و سایر اقلام سود و زیان جامع حاصل میشود) باید ارائه گردد.

 

در رویکرد ارائه دو صورت مالی، صورت سود یا زیان جداگانه با "سود سال جاری" پایان مییابد و سپس همین "سود سال جاری" نقطه شروعی برای صورت سود یا زیان و سایر اقلام سود و زیان جامع میباشد که باید بلافاصله بعد از صورت سود یا زیان ارائه گردد. علاوه بر این، تخصیص سود سال جاری، بین مبالغ قابل انتساب به مالکان واحد تجاری اصلی و مبالغ قابل انتساب به منافع فاقد حق کنترل به عنوان یک قسمت جداگانه در صورت سود یا زیان جداگانه ارائه خواهد شد.

 

سایر اقلام سود و زیان جامع: اقلامی که ممکن است/ نیست تجدید طبقه بندی شوند صرفنظر از اینکه رویکرد یک صورت مالی یا دو صورت مالی استفاده شود، مطابق با سایر استانداردهای بینالمللی گزارشگری مالی، اقلام "سایر اقلام سود و زیان جامع" باید بر مبنای ماهیت طبقهبندی و به دو گروه زیر تفکیک شود:
1 (در دورههای آتی به سود یا زیان تجدید طبقه بندی نخواهند شد؛ و
2 (در صورت تحقق شرایط خاص، در دورههای آتی به سود یا زیان تجدید طبقه بندی خواهد شد.

 

 

در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل مبحث  استاندارد های حسابداری، جهت پیش ثبت نام و یا  شرکت در دوره ها کلیک کنید.

جهت پیش ثبت نام  کلیک کنید...

در صورتی که به مشاوره پیرامون موضوع فوق علاقه دارید کلیک کنید...

اطلاعات بیشتر کلیک کنید...

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics