تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بخشی از ذهن شماست که فکر می کند و در پی علت می گردد. بخشی که برای تصمیم گیری روزانه ازآن استفاده می کنید. اراده ی آزاد شما در این بخش قرار دارد. شما به مدد ذهن هوشیار خود تصمیم می گیرید که می خواهید چه چیزی را در زندگی تان پدید آورید.

 

به مدد این بخش ذهنتان می توانید هر ایده ای را بپذیرید یا نفی کنید. هیچ کس و هیچ شرایطی نمی تواند شما را مجبور کند به اندیشه ها و ایده هایی که انتخاب نکرده اید، بیندیشید. مسلمأ اندیشه های شما روال زندگی شما را مشخص می کند. با تمرین و مختصر تلاشی آگاهانه می توانید اندیشه هایتان را به سمتی هدایت کنید که در رسیدن به رؤیاها و اهدافتان به شما کمک کند. ذهن هشیار شما قدرتمند است، اما بخش محدود ذهن شماست.

 

مشخصه ی ذهن هوشیار:

توانایی پردازش محدود

حافظه ی کوتاه مدت (حدود 20 ثانیه)

توانایی مدیریت 1 تا 3 رویداد در هر لحظه

 

ذهن نیمه هوشیار

اغلب ذهن نیمه هوشیار را ذهن معنوی یا جهانی می دانند. ذهن نیمه هوشیار حد و مرز نمی شناسد. به جز مواردی که آن ها را هوشیارانه انتخاب می کنید. تصاویر ذهنی و عادت های شما در ذهن نیمه هوشیارتان جا خوش کرده اند. ذهن نیمه هوشیار شما بی انتهاست وتنها در زمان حال کار می کند. تجربیات و خاطرات شما را ذخیره نموده و کنش های جسمانی را مانند حرکات، ضربان قلب، گوارش و غیره ثبت میکند.

 

مشخصه ی ذهن نیمه هشیار:

توانایی پردازش بیشتر

حافظه ی بلند مدت

توانایی مدیریت هزاران رویداد در لحظه

 

با ملاحظه ی آنچه گفته شد می توان به این مساله پی برد که برای شناخت و هدایت به سوی مسیر درست و رفتار مناسب و نیز پرورش استعدادها و توانایی های درونی باید همزمان از ذهن هوشیار و نیمه هوشیار مدد جست. البته ذهن هوشیار شما اراده می کند و ذهن نیمه هوشیار کمک می کند آن چه را اراده کرده اید در ذهن مجسم کنید و به سوی خود جذب کنید؛ بنابراین باید از توانمندی های وسیع ذهن نیمه هوشیارتان به سود خود بهره ببرید و اجازه ندهید تصورات و افکار قالب، ارتباط شما را با اصول معنوی به هم بزند و پیش پندارها؛ یعنی افکاری که سال ها در ذهن شما شکل گرفته، شما را از چند لحظه فکر کنید و ببینید که اعضای خانواده، خویشاوندان، اطرافیان شما و گروه های دیگر چقدر عقایدشان را به شما تحمیل می کنند و بین شما و توانایی های درونیتان مانع ایجاد می کنند.

به گفته ی وین دایر در کتاب معمار سرنوشت خود باشید: «افکار قالبی همیشه شما را عاجز و ناتوان کرده و سبب می شود به جای تکیه ی مستقیم به ذهن و هوش خود، افکار خود را از رهگذر فیلتر های ذهنی دیگران دریافت کنید». به عقیده ی او، اگر عینکی را که پدر و مادر، اجداد و نیاکان، اطرافیان و دیگر گروه های جامعه بر چشمان شما زده اند، بردارید و مستقیم با چشمان خود به دنیا نگاه کنید، قدرت درون را باور نموده و خواسته هایتان را از دنیای درون به دنیای بیرون انتقال می دهید.

 

منبع

مهارت های زندگی- نسرین گل محمدی

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics