تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

در هزاره سوم و زندگی ماشینی امروز و هزینه‌های بالا، خیلی از شماها برای گذران زندگی، زیاد کار می‌کنید، تا جایی که حتی ممکن است چند شیفت کار کنید و همین امر باعث می‌شود تا از زندگی عادی خود غافل بمانید و نتوانید آن طور که شاید و باید به تفریح بپردازید، پرسش ما از شما این است، که شما بیشتر به کار می‌پردازید یا تفریح؟

 

یا آنکه حد وسط را دنبال می‌کنید و بین کارتان تعادل برقرار می‌کنید. برای این که متوجه شویم، شما به کار بیشتر فکر می‌کنید یا تفریح، به این پرسش‌ها، خیلی سریع باید پاسخ بدهید، چون اگر بخوانید، سپس گزینه‌ها را انتخاب کنید، آنگاه است که از روی احساستان به آنان پاسخ نمی‌دهید و نمی‌توانید ارزیابی درستی از گزینه‌ها داشته باشید.

 

1- پنجشنبه، جمعه پیش را چگونه گذراندید؟
الف – مثل تمام هفته‌ها سرکار بودم
ب – همراه خانواده و دوستان استراحت کردیم
ج – استراحت کردم، اما مجبور شدم بخشی از کارم را در خانه انجام دهم.

 

2- آخرین باری که به مسافرت رفتید. چه زمانی بوده؟
الف – سال گذشته ب – شش ماه قبل ج – هفته گذشته

 

3- بیشتر وقت خود را با چه کسانی می‌گذرانید؟
الف – همکاران ب – دوستان ج – پدر و مادر و همسر

 

4- هنگام مرخصی بیشتر چه کار می‌کنید؟
الف – شماره همراهتان را به همکارتان می‌دهید ب – به فکر برنامه‌های کاریتان هستید
ج – پاسخ مکالمات کاری را نمی‌دهید؟

 

5- کدام یک از موارد زیر بیشتر برای شما اتفاق می‌افتد؟
الف – نگران فردا صبح و قرارهای کاریتان هستید ب – به خاطر ازدحام کاری مسائل دیگر را فراموش می‌کنید ج – تا نیمه‌های شب برای تفریح بیدار می‌مانید!

 

6- چند ساعت در هفته کار می‌کنید؟

الف – 48 ساعت و بیشتر ب- 17 تا 35 ساعت ج – 16 ساعت

 

7- آخرین بار که برای خودتان خرید انجام داده‌اید؟
الف – آنقدر مشغول بوده‌اید که همسرتان برایتان خرید انجام داده ب – تلفنی اجناس‌تان را خرید کرده‌اید ج – هنگامی که با دوستانتان بیرون بوده‌اید، خرید انجام داده‌اید!

 

8- وقتی با دوستان و اقوامتان هستید، بیشتر در چه موردی صحبت می‌کنید؟
الف – مسائل کاری ب – مسائل شخصی ج – درباره تفریح

 

9- اگر پول زیاد در بانک دارید باز هم کار می‌کردید؟
الف – آری ب – شاید ج – خیر

 

10- اگر صاحبخانه بودید، باز هم دوشیفت کار می‌کردید؟
الف – آری ب – شاید ج – خیر

 

 


ارزیـابـی تـست
اگر از 10 پرسش بالا، به بیشتر از شش پرسش، گزینه «الف» را انتخاب کرده‌اید، باید اشاره داشت که فعالیت کاری شما بیش از حدمعمول است و برای شما کار کردن، اهمیت خاصی دارد، شما انرژی زیادی برای کارتان صرف می‌کنید، حتی در زمانی که به تفریح می‌پردازید، حتما ذهن شما به کار فکر می‌کند، حتی زمانی که حضور فیزیکی در محل کارتان ندارید، باز هم ذهن شما در محل کارتان قرار دارد؟


 اگر به شش پرسش، گزینه (ب) را پاسخ داده‌اید، به این معنا است که نگرش حال حاضر شما نسبت به کار و استراحت یک نگرش متعادل است. شما روشی آگاهانه و متعادل درباره کار و تفریح دارید و این مهم یکی از مسائل اساسی برای رسیدن به موفقیت در زندگیتان می‌باشد.


 اگر به شش پرسش، گزینه (ج) را پاسخ داده‌اید، به نظر می‌رسد جزو آن گروه از افرادی باشید که کار کردن بیهوده و بی‌فایده است. به نظر شما کار کردن بیهوده و بی‌فایده است و زندگی بیش از آن ارزش دارد که لحظاتش را با کار کردن هدر دهید، مهم این است که لحظاتی فراموش‌نشدنی داشته باشید. اما یادتان باشد که کار کردن جوهر انسان است و ما برای داشتن فرداهایی بهتر مجبور هستیم که فعالیتی هدفمند داشته باشیم که بی‌شک آرامش و آسایش ما حاصل این فعالیت می‌باشد.

 

منبع:

گروه سرگرمی سیمرغ

 

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics