تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

طبق قانون تجارت ایران (ماده 116)، شرکت تضامنی،شرکتی است که تحت نام مخصوص برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود. 

اگر دارایی شرکت برای تادیه‌ تمام قروض کافی نباشد؛ هر یک ازشرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است. هر قراری که بین شرکا برخلاف این، ترتیب داده شده باشد در مقابل اشخاص ثالث، کان لم یکن خواهد بود.

در اسم شرکت تضامنی باید عبارت (‌شرکت تضامنی) و لااقل اسم یک نفر شرکاء ذکر شود. ‌در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکاء نباشد باید بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده است عبارتی از قبیل (‌و شرکاء) یا (‌و ‌برادران) قید شود.

شرکت تضامنی از بابت تضمینی که در پرداخت دیون و بدهی های خود از جانب تمام شرکاء دارد بسیار مطمن است. یعنی در صورتی که دارایی های شرکت جهت تسویه و پرداخت بدهی ها شرکت کفایت نکند از دیگر اموال شخصی شرکا جهت پرداخت بدهی ها استفاده می گردد. در نتیجه بار مسئولیت سنگین تری متوجه شرکاء در شرکت های تضامنی نسبت به شرکت سهامی و شرکت با مسئولیت محدود وجود دارد. این گونه شرکت ها معمولا بین دوستان نزدیک و بین اعضای خانواده شکل می گیرد.

 

منبع

قانون تجارت

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

حسین قدیریان ابرقویی |   1398/04/27 12:11:42   |
0     0
مطالب مثل همیشه عالی و آموزنده . پس از 2 سال که از اخذ مدرک کارشناسی ارشد میگذرد حداقل هفته ای یک بار به این سایت مراجعه میکنم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics