تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هیأت وزیران در جلسه مورخ 23 مرداد 1381 بنا به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، موضوع نامه شماره 101/85986 مورخ 14 مرداد 1381 سازمان یاد شده و به استناد بند (ب) ماده (30) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت– مصوب 1380- آیین نامه اجرایی ماده یاد شده را تصویب نمود که در ادامه به جزئیات این آیین نامه پرداخته می شود:

نقل از شماره 16750– 9 شهریور 1381 روزنامه رسمی

شماره 25295/ ت 26259 ﻫ      مورخه 29 مرداد 1381

وزارت امور اقتصادی و دارایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

 

آیین نامه اجرایی ماده (30)

 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

 

ماده 1– کلیه وزارتخانه ها، مؤسسات و شرکت های دولتی موضوع ماده (4) قانون محاسبات عمومی کشور– مصوب 1366– و سایر شرکت هایی که بیش از پنجاه درصد سرمایه و سهام آن ها منفرداً یا مشترکاً به وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی وشرکت های دولتی به استثنای بانک ها و مؤسسات اعتباری و شرکت های بیمه قانونی تعلق داشته باشد و همچنین شرکت ها و مؤسسات دولتی که شمول قوانین ومقررات عمومی بر آن ها مستلزم ذکر نام یا تصریح نام است ازجمله شرکت ملی نفت ایران و شرکت های تابعه و وابسته به وزارت نفت و شرکت های تابعه آن ها، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت های تابعه، سازمان صنایع ملی ایران و شرکت های تابعه و مرکز تهیه و توزیع کالا که در این آیین نامه دستگاه اجرایی نامیده می شوند مشمول مفاد این آیین نامه می باشند.

 

ماده 2– دستگاه های اجرایی موضوع ماده (1) این آیین نامه بارعایت سیاست  واگذاری امور خدماتی به بخش غیر دولتی و در قالب بودجه مصوب به ترتیب زیر می توانند خودروی سواری داخلی خریداری نمایند.

تبصره 1– بودجه مصوب برای دستگاه های اجرایی مشمول مقررات این آیین نامه که از اعتبارات درآمد عمومی استفاده می نماید، اعتبار معین شده در موافقتنامه مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی (کشور– استان) می باشد.

تبصره 2– بودجه مصوب برای دستگاه های اجرایی مشمول مقررات این آیین نامه که ازاعتبارات درآمد عمومی استفاده نمی نمایند، اعتبار سرمایه ای معین شده از سوی مجمع عمومی یا شورای عالی مربوط در سقف بودجه مصوب یا اصلاحی و برای سایر دستگاه های اجرایی مشمول این آئین نامه از طرف وزیر مربوط یا رئیس مؤسسه ذیربط که صرفاً برای خرید خودروی سواری داخلی اختصاص داده می شود.

تبصره 3– قید عبارت خودروی سواری داخل در بودجه مصوب برای خرید آن ضروری می باشد و حسب مورد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یا استان و یا دستگاه اجرایی می باید عنوان خرید خودروی سواری داخلی را برای اعتبار معین شده در بودجه مصوب مزبور لحاظ نماید.

 

ماده 3– تعیین تعداد و نوع (کاربری و سیستم) خودروی سواری داخلی در قالب بودجه مصوب برای دستگاه های اجرایی مشمول مقررات این آیین نامه به عهده کمیسیون موضوع ماده (2) لایحه قانونی نحوه استفاده از اتومبیل های دولتی و فروش اتومبیل های زاید– مصوب 1358– شورای انقلاب اسلامی ایران می باشد.

تبصره– نحوه تشکیل کمیسیون موضوع این ماده بر اساس لایحه قانونی یاد شده و آیین نامه اجرایی آن از طرف وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ می گردد.

 

ماده 4– خودروی سواری داخلی وسیله نقلیه زمینی است که برای حمل انسان ساخته شده و ظرفیت آن با راننده حداکثر شش نفر است. ظرفیت خودروی سواری (استیشن) با راننده حداقل 7 و حداکثر 9 نفر است.

 

ماده 5– خرید خودروی سواری داخلی با پلاک انتظامی شخصی از بودجه مصوب تحت هر عنوان ممنوع است.

تبصره – اختصاص پلاک انتظامی به خودروهای سواری دولتی، مشمول مقررات لایحه قانونی نحوه استفاده از اتومبیل های دولتی و فروش اتومبیل های زاید می باشد.

 

ماده 6– خرید خودروی سواری خارجی از سوی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشوردر قالب بودجه مصوب و تعیین تعداد و نوع آن به تشخیص وزیر امور خارجه با لحاظ مقررات مربوط بلامانع باشد.

 

ماده 7– تشخیص تعیین تعداد و نوع خودروهای خارجی درقالب بودجه مصوب برای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیأت وزیران می باشد.

 

ماده 8– سایراحکام مربوط به خودروی سواری که دراین آیین نامه قید نشده حسب مورد مشمول مقررات لایحه قانونی نحوه استفاده ازاتومبیل های دولتی وفروش اتومبیل های زاید– مصوب 1358– شورای انقلاب وآیین نامه اجرایی آن و ضوابط مربوط می باشد.

 

محمدرضا عارف

معاون اول رئیس جمهور

 

تهیه کننده: حسین حیاتی

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics