تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آیین نامه اجرایی ماده (34) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380 شامل 4 ماده می باشد که در ادامه به جزئیات این آیین نامه پرداخته می شود:

نقل از شماره 16670-4 خرداد 1381 روزنامه رسمی

 

ماده 1- تعاریف و مفاهیم

الف – بورسیه: به دانشجویانی اطلاق می گردد که با رعایت ضوابط، کلیه هزینه های ریالی و ارزی آنان از طرف دولت پرداخت گردد.

ب – اعزامی (ارزبگیر): به دانشجویانی اطلاق می گردد که با رعایت ضوابط و مجوز ارزی دولت، هزینه های ریالی خود را پرداخت کنند.

 

ماده 2- وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای خرید تعهد و آزاد نمودن مدارک وثایق و همچنین دریافت خسارت از دانشجویان بورسیه و یا اعزامی که از ایفای تعهدات خودداری کرده و یا می کنند. از دانشجویان بورسیه معادل ارزهای پرداختی به نرخ زمان بازپرداخت با احتساب سایر هزینه های ریالی و از دانشجویان اعزامی معادل مابه التفاوت ریالی نرخ روز ارز و نرخ پرداخت شده قبلی را دریافت و به حساب درآمد عمومی کشور (نزد خزانهداری کل) واریز می نمایند.

 

ماده 3- در مواردی که به منظور بازگشت دانشجویان بورسیه و اعزام و انجام تعهدات مربوط، تضمین از ضامن اخذ گردیده است، در صورت عدم ایفای تعهدات و عدم پرداخت خسارت مربوط از طرف دانشجو، ضامن مکلف به استرداد هزینه ها و ارزهای مصرف شده می باشد.

در هر صورت بدهی ضامن بیشتر از کل بدهی دانشجو نخواهد بود.

 

ماده 4- مبلغی که مطابق این آیین نامه از ضامن دانشجو دریافت می گردد، پس از واریز به حساب درآمد عمومی کشور، از میزان بدهی دانشجو کسر خواهد شد.

 

محمد رضا عارف

معاون اول رئیس جمهور

 

تهیه کننده: حسین حیاتی

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics