تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هیات وزیران در جلسه مورخ 24 اردیبهشت 1382 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد ماده (35) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت – مصوب 1380 – آیین نامه اجرایی ماده یاد شده را تصویب نمود که در ادامه به جزئیات این آیین نامه پرداخته می شود:

روزنامه رسمی 17135-3 دی 1382

 شماره 25206/ت 28601 ﻫ     مورخه 3 مرداد 1382

 

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

 

آیین نامه اجرایی ماده (35)

قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

 

ماده1- دانشگاه ها و مؤسسه های آموزش عالی (دولتی و غیر دولتی) می توانند دانشجویان خارجی و یا دانشجویان ایرانی را که در دانشگاه های سایر کشورها در رشته تحصیلی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشغول به تحصیل هستند، پذیرش نمایند.

تبصره  دانشجوی خارجی به فردی اطلاق می شود که تابعیت سایر کشورها را داشته و دارای دیپلم متوسط معتبر می باشند.

 

ماده 2- پذیرش دانشجویان ایرانی مطابق با آیین نامه انتقال دانشجویان ایرانی دانشگاه ها و مؤسسه های آموزش عالی خارج از کشور به دانشگاه ها ومؤسسه های آموزش عالی داخل کشور مصوب دویست و نود و نهمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی مورخ 28 خرداد 1374 به صورت متمرکز بعمل می آید.

 

ماده 3- بررسی صلاحیت علمی و صدور برگ پذیرش برای دانشجویان خارجی توسط دانشگاه ها و مؤسسه های آموزش عالی پذیرنده در چهارچوب ضوابط و شرایطی که پس از پیشنهاد هیأت امنای دانشگاه ها به تصویب هیأت وزیران میرسد، به عمل خواهد آمد.

 

ماده 4- سقف درصد پذیرش دانشجو در هر دانشگاه، به تفکیک رشته تحصیلی پس از تأیید هیأت امنای دانشگاه به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

 

ماده 5- شهریه تحصیلی دانشجویان موضوع این آیین نامه و هزینه های مربوط به تسهیلات رفاهی از قبیل خوابگاه، غذا و مانند آن به صورت ارزی و یا ریالی قابل وصول می باشد، میزان این شهریه و دستورالعمل نحوه دریافت آن، پس از تأیید هیأت امنای دانشگاه و تصویب هیأت وزیران تعیین می شود.

 

ماده 6- مبالغ ارزی دریافتی از دانشجویان، به حسابی که از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای هر دانشگاه پذیرنده به طور جداگانه افتتاح می شود، واریز می گردد. این درآمد به عنوان درآمد اختصاصی دانشگاه علاوه بر سهمیه ارزی پیش بینی شده در بودجه کل کشور، تلقی می شود.

 

ماده 7- مبالغ ریالی دریافتی از دانشجویان موضوع این آیین نامه، به حساب درامد اختصاصی دانشگاه پذیرنده واریز می شود.

 

ماده 8- روادید تحصیلی دانشجویان خارجی، با ارایه برگ پذیرش صادر شده از سوی دانشگاه پذیرنده، براساس ضوابط مربوط از سوی دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها صادر می شود.

 

ماده 9- دانشگاه ها می توانند پس از تائید شرایط و ضوابط پذیرش توسط هیأت امناء و تصویب آن از سوی هیأت وزیران نسبت به پذیرش دانشجویان ایرانی که دارای پذیرش از دانشگاه های معتبر خارجی و یا مناطق آزاد کشور می باشند، اقدام نمایند.

 

محمدرضا عارف

معاون اول رئیس جمهور

 

تهیه کننده: حسین حیاتی

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics