تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هیات وزیران در جلسه مورخ 26 خرداد 1381 بنا به پیشنهاد وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کار و امور اجتماعی، موضوع نامه شماره 105/39673 مورخ11 خرداد 1381 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد ماده (94) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت – مصوب 1380 - آیین نامه اجرایی ماده یاد شده را تصویب نمود که در ادامه به جزئیات این آیین نامه پرداخته می شود:

نقل از شماره 16707-18 تیر 91 روزنامه رسمی

شماره 14674/ت 26589 ﻫ     مورخ 8 تیر 1382

 

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  وزارت کار و امور اجتماعی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

 

آیین نامه اجرایی ماده (94)

قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

ماده 1- هر کارخانه خصوصی یا دولتی موظف است خود راساً و یا از طریق سایر مؤسساتی که دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (که از این پس در این آیین نامه وزارت بهداشت نامیده می شود) هستند، خدمات بهداشت حرفه ای و مراقبت های بهداشتی درمانی تعریف شده توسط وزارت بهداشت را مطابق با استانداردها و ضوابط مربوط تأمین نماید.

 

ماده 2- اقداماتی که هزینه های آن ها مشمول این آیین نامه می باشد عبارتند از:

الف – هزینه مربوط به آموزش و بازآموزی در علوم بهداشتی اعم از بهداشت حرفه ای، بهداشت محیط، بهداشت مواد غذایی، بهداشت عمومی و فردی، بهداشت خانواده، مبارزه با بیماری ها، بهداشت دهان و دندان برای کارفرمایان، کارگران، کارکنان و کارآموزان مطابق با ضوابط وزارت بهداشت.

ب – هزینه های مربوط به معاینات بالینی و پاراکلینیکی (قبل از استخدام دوره ای، اختصاصی) و تکمیل فرم معاینات کارگری مصوب وزارت بهداشت.

پ – هزینه های مربوط به گسترش وارتقای ضوابط استانداردها و خدمات بهداشتی و درمانی مراکز ایجاد شده در کارخانجات از قبیل ایستگاه بهگر، خانه بهداشت کارگری و مرکز بهداشت کار.

ت – هزینه های مربوط به اجرای ضوابط و دستورالعمل هایی که براساس ماده (85) و تبصره (1) ماده (96) قانون کار جمهوری اسلامی ایران – مصوب 1369 – توسط وزارت بهداشت به منظور جلوگیری از بیماری های حرفه ای تأمین بهداشت کار و کارگر و محیط کار صادر می شود.

ث – هزینه های مربوط به تهیه وسایل و تجهیزات و مواد مصرفی و به کارگیری نیروهای بهداشت حرفه ای و پزشک برای انجام کمک های اولیه در وقوع حوادث و سوانح در محیط کار، ارزیابی عوامل زیان آور ناشی از محیط کار، اجرای معاینات کارگری و تشخیص زودرس بیماری ها و درمان سرپایی بیماران.

ج – هزینه های مربوط به ایجاد و بهسازی تسهیلات بهداشتی به منطور تطبیق شرایط موجود با آیین تاسیسات کارگاه از نظر بهداشت براساس ماده (156) قانون کار جمهوری اسلامی ایران.

چ – هزینه های مربوط به اندازه گیری عوامل زیان آور بیماری زا، طراحی و اجرای برنامه های کاهش و کنترل عوامل زیان آور درمحیط کار.

ح – هزینه های مربوط به تهیه، تدوین، طراحی و چاپ و تکثیر جزوات و پوستر در زمینه های بهداشتی بخصوص بهداشت حرفه ای.

 

ماده 3- به منظور کسر هزینه های بهداشتی، درمانی انجام شده از درآمد مشمول مالیات کارخانجات، کارفرمایان موظفند صورت هزینه بر مبنای مدارک را به معاونت های بهداشتی دانشگاه ها ودانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارایه نمایند تا در صورت تأیید و تطبیق با خدمات تعریف شده در ماده (2) این آیین نامه، گواهی لازم صادر گردد.

 

محمدر رضا عارف

معاون اول رئیس جمهور

 

تهیه کننده: حسین حیاتی

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics