تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

 

کودک امروز نابغه اقتصادی فردا

نویسنده: رابرت کیوساکی

 

کتابفروشی آنلاین

 

 
 

نام کتاب: کودک امروز نابغه اقتصادی فردا

نویسنده: رابرت کیوساکی

انتشارات: طاهریان

 

توضیحات بیشتر

در مقدمه کتاب آمده است:
همه با هوش هستند، اما اگر انتظار بی‌جا و بیهوده از کسی داشته باشیم که بتواند بدون هیچ آموزشی موفق شود، تصوری احمقانه داشته‌ایم. «آلبرت انیشتین»

مدرسه تجربۀ خوبی برای برخی از کودکان است. اما برای برخی دیگر کاملاً برعکس می‌باشد.

جدا از این هر کودکی توانایی و استعداد منحصر به فرد خود را دارد و از میزان بسیار بالایی از هوش بهره برده است. در حالی‌که مدرسه‌ای که فرزند مادر آن درس می‌خواند، اصلاً به هوش او پی نمی‌برد و او را به حال خود رها می‌کند. تا جایی که استعداد‌های فرزند ما در همان دوران کودکی تضعیف شده و از بین می‌روند.

توماس ادیسون یکی از همان کودکانی که توسط معلّمش برچسب «کندذهن» بر او زده شد. آیا کسی باور می‌کند که یک کودک کند ذهن بتواند بزرگ‌ترین اختراع و کشف جهان را به نام خود ثبت کند؟ او علاوه بر اختراع جریان الکتریسیته و برق، به کشف حرکات تصاویر انیمیشن، گرامافون و ... نیز رسیده است.

آلبرت انیشتین نیز توسط معلم خود از مدرسه بیرون رانده شد. اما او دوباره با اشتیاق به مدرسه بازگشت، اگر چه از زمان مقطع ابتدایی تا دانشگاه تمام معلمان او تصور می‌کردند که او بچه‌ای تنبل، شلخته و سرکش است. آن‌ها می‌گفتند: تو در نهایت چیزی نخواهی شد. آن‌ها نمی‌دانستند که همان پسرک تنبل و سرکش روزی یکی از بزرگ‌ترین چهره‌های برجسته در دنیا و حتّی در تاریخ زندگی بشر خواهد شد.

حال باید بدانید که واژۀ Genius به معنای نابغه، در زبان انگلیسی از شکل کوتاه واژۀ طولانی است که قدرت جادویی به ما می‌دهد و ما را هدایت می‌کند.

 

فهرست مطالب

بخش 1: آیا مدارس، فرزندان ما را برای زندگی در دنیای واقعی آماده می‌کنند؟
درس 1: یک بحران آموزشی
چرا این کار فرزندان را ثروتمند یا حتی توانمند می‌کند؟
چگونه موضوع را برای والدین روشن‌تر کنیم؟
رفاه برای ثروتمندان
یک بحران آموزشی
زمان عقب‌ افتادگی یا پس افتادگی
آینده آموزش‌های دولتی

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics