تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

 

    انواع کیف پول اتریوم 1396/06/20
کیف پول های برتر اتریوم در ۲۰۱۷ : اتریوم درحال حاضر در رتبه دوم بزرگترین ارزدیجیتال بازار پس از بیت کوین قرار دارد و به تازگی قیمت ۳۹۰ دلار را تجربه کرده است. به همین خاطر بسیاری از سرمایه گذاران به اتریوم روی آورده اند. طبیعتا این عامل منجر به رشد تقاضا برای کیف پول های امن تر شده است.

 

 

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ارز دیجیتال, تمام کیف پول های این دیجی ارز، لازم است موارد زیر را دارا باشند:

کلیدهای تبادل خصوصی – کیف پولی که اجازه کنترل کلید های خصوصی توسط شما را فراهم کند.
سهولت استفاده – دارای رابط کاربری جذاب، جهت استفاده آسان باشد.
جامعه توسعه دهنده – توسعه دهندگان آن، افرادی فعال باشند.
امنیت و پشتیبان گیری – دارای امکان پشتیبان گیری و بازیابی باشد.
سازگاری – با سیستم عامل های مختلف سازگار باشد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


پس اگر کیف پولی هرکدام از این ها را نداشته باشد، دارایی ارزی شما ممکن است در خطر باشد و شما را به دردسر بزرگی بیاندازد. وقتی دنبال این کیف ها می گردید، مطمئن شوید قبل از ذخیره ارز خود همه موارد فوق لحاظ شده است.

 

بهترین کیف پول های موجود برای اتریوم:

۱) کیف پول سخت افزاری LEDGER NANO S
انواع کیف پول اتریوم

این کیف پول یکی از ارزان ترین کیف پول های سخت افزاری اتریوم با قیمتی در حدود ۶۵ دلار است. اتریوم بصورت آفلاین روی این دستگاه ذخیره می‌شود. هرگاه بخواهید اتریوم را خرج کنید این دستگاه، آن را با استفاده از کلید خصوصی داخلی امضاء می‌کند. شما می‌توانید اتریوم و اتریوم کلاسیک  را با هم در این کیف پول ذخیره کنید. بهترین چیز در مورد Ledger Nano S این است که همراه یک نمایشگر OLED عرضه می‌شود که به شما امکان کنترل تراکنش ها را می‌دهد. امنیت دستگاه به قدری بالا است که حتی شما می‌توانید آن را روی یک کامپیوتر هک شده نیز استفاده نمایید.

 

۲) کیف پول سخت افزاری TREZOR
انواع کیف پول اتریوم

کیف پول Trezor، اولین کیف پول سخت افزاری اختراع شده برای بیت کوین است. به هر جهت در حال حاضر Trezor برای اتریوم نیز، در رابط کاربری MyEtherWallet، قابل استفاده است. همچنین این دستگاه، اتریوم را به صورت آفلاین در یک تراشه امن ذخیره کند، که فقط با پسورد شما فعال می‌شود.

بسیار سبک و قابل حمل است. در سه رنگ سیاه، خاکستری و سفید موجود بوده و قیمت آن ۹۹ دلار است.

 

۳) کیف پول دسکتاپ EXODUS
انواع کیف پول اتریوم

این کیف پول اولین رتبه را بین کیف پول های دسکتاپ اتریوم دارد که چند ارز مختلف را پشتیبانی می‌کند. این کیف پول رایگان بوده و رابط کاربری جذابی دارد. به محض اینکه Exodus را باز می‌کنید یک نمودار دایره ای که حاوی اطلاعات کامل ارزهای دیجیتالی شماست، نشان داده می‌شود. هفت ارزدیجتال، از جمله اتریوم را پشتیبانی می‌کند و اولین کیف پول دسکتاپ است که از امکان برقراری ارتباط داخلی با ShapeShift، برای تبادل ارز استفاده می‌کند.

 

هر چند که در هنگام استفاده از Exodus همیشه باید به اینترنت وصل باشید، اما نگران نباشید چون کلیدهای تبادل خصوصی هرگز از آن سیستم بیرون نمی‌رود. امکاناتی مثل پشتیبان گیری از کلید های خصوصی وجود دارد که در هنگام نیاز، به شما امکان بازیابی موجودی را از طریق ایمیل می‌دهد.

 

ویژگی های Exodus:

از سیستم عامل های Mac, Linux و  Windows پشتیبانی می کند.
از قرار داد های هوشمند پشتیبانی نمی کند.
برای کار با این کیف پول به ایمیل شخصی نیاز خواهید داشت.


۴) کیف پول موبایل JAXX
انواع کیف پول اتریوم

Jaxx، یک کیف پول برای ارزهای مختلف است که توسط یک شرکت کانادایی به نام Decentral ارائه شده است. این کیف ۱۳ ارز از جمله اتریوم را پشتیبانی کرده و دارای طراحی چشم نواز و امکانات امنیتی زیادی است.

 

در کیف پول Jaxx، کلید های تبادل خصوصی هرگز به بیرون از دستگاه منتقل نمی‌شوند و امکاناتی مثل seed برنامه، به شما امکان بازیابی موجودی را در هنگام نیاز می‌دهد. توسعه دهندگان بی نظیر این کیف پول کاملا خلاق بوده و از محصول خود پشتیبانی به عمل می آورند.

 

ویژگی های Jaxx:

پشتیبانی از سیستم عامل های, (Desktop (Windows, Mac OS, Linux), Extension (Chrome, Firefox), Mobile/Tablet (Apple, Android

در این کیف پول نیازی به ثبت نام و واگذاری اطلاعات شخصی نیست.

از قراردادهای هوشمند پشتیبانی به عمل می آورد.
در نسخه های Android, iOS, Mac OS, Windows, Linux موجود بوده و به زودی کیف پول سخت افزاری آن نیز به بازار خواهد آمد.


۵) کیف پول دسکتاپ MIST
انواع کیف پول اتریوم

این کیف پول رسمی اتریوم است. وقتی Mist را نصب می‌کنید، برای اینکه با کل گره های اتریوم همگام شود، مدتی طول می‌کشد و پس از آن شروع به کار می‌کند. بعد از همگام سازی از شما می‌خواهد که یک پسورد امن وارد نمایید.

 

شما می‌بایست این پسورد را به خاطر داشته باشید، زیرا بدون آن هیچ راه دسترسی به برنامه وجود نخواهد داشت. از اینجا به بعد برنامه شبیه کیف پول های دیگر است و در آن شما به کلیدهای تبادل خصوصی و عمومی برای انتقال تراکنش دسترسی خواهید داشت.

نگران کلید خصوصی نباشید چون همیشه روی دستگاه باقی می‌ماند. Mist نیز از امکان ShapeShift، به صورت داخلی برای تبادل سایر ارزها استفاده می‌کند.

 

ویژگی های Mist:

در این کیف پول نیازی به ثبت نام و واگذاری اطلاعات شخصی نیست.
از قراردادهای هوشمند پشتیبانی به عمل می آورد.
پشتیبانی از سیستم عامل های : Mac, Linux و  Windows


۶) کیف پول دسکتاپ METAMASK
انواع کیف پول اتریوم

این کیف پول در یک مرورگر برای دسترسی به شبکه اتریوم عمل می کند. نه تنها شما قادر به دریافت و ارسال اتریوم هستید، بلکه به شما اجازه دسترسی به اپلیکیشن های غیر متمرکز اتریوم را هم می‌دهد. طراحی هوشمندانه ای دارد و شما می‌توانید به سرعت بین شبکه های اصلی و تستی اتریوم تغییر وضعیت دهید.

کلید های تبادل خصوصی بوسیله پسورد رمزنگاری شده و روی دستگاه ذخیره می شوند و شما می‌توانید در هر لحظه از آنها خروجی گرفته یا آنها را به جای دیگری منتقل کنید.

 

ویژگی های MetaMask:

در این کیف پول نیازی به ثبت نام و واگذاری اطلاعات شخصی نیست.
از قراردادهای هوشمند پشتیبانی نمی کند.
پشتیبانی از نرم افزارهای : Firefox و Chrome extensions


۷) کیف پول وب MY ETHER WALLET
انواع کیف پول اتریوم

MyEtherWallet با دیگر کیف پول های وب کمی متفاوت است. دلیل آن این است که در اینجا شما روی کلید خصوصی اتریوم از طریق سیستم خود، کنترل خواهید داشت. این برنامه با کد متن باز بوده و سرور آن توسط هیچ شخص سومی کنترل نمی شود و به شما اجازه نوشتن و دسترسی به قراردادهای هوشمند را می‌دهد. در داخل خود به راحتی امکان تبادل بیتکوین و اتریوم را دارد. همچنین می‌توانید از طریق این مرورگر با دسترسی به Trezor یا Ledger Nano S به موجودی خود دسترسی پیدا کنید.

 

ویژگی های MyEtherWallet:

در این کیف پول نیازی به ثبت نام و واگذاری اطلاعات شخصی نیست.
از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کند.
پشتیبانی از برنامه های : شبکه جهانی وب و Chrome extensions


۸) کیف پول وب COINBASE
انواع کیف پول اتریوم

این کیف پول نیز یکی از پرطرفدار ترین کیف پول های بیت کوین است. پشتیبانی از اتریوم هم امسال به آن اضافه شده است. روش ارزان و سریعی است برای نگهداری اتریوم که در کشورها خاصی سرویس می‌دهد.

از طریق این لینک می توانید چک کنید آیا در کشور شما سرویس می‌دهد یا خیر. اگر جواب مثبت بود می‌بایست مراحل زیر را دنبال کنید تا بتوانید از Coinbase استفاده کنید:

 

در Coinbase ثبت نام کنید.
آدرس (کلید تبادل  عمومی) را بگیرید.
ETH خود را به آدرس عمومی Coinbase بفرستید.
ETH خود را در Coinbase ذخیره کنید.


هرچند اشکالی که در اینجا وجود دارد این است که کنترل کلید تبادل خصوصی در اختیار شما نیست، چرا که در هاست سرورهای میزبان (Coinbase) ذخیره می شود. به عبارت دیگر راهی برای ذخیره ETH در کوتاه مدت است، اما اگر برنامه نگهداری طولانی مدت اتریوم را دارید بهتر است از روش های دیگری نظیر کیف پول کاغذی یا سخت افزاری مانند Ledger Nano S استفاده کنید.

 

ویژگی های Coinbase:

در این کیف پول ثبت نام کامل و ارائه ایمیل ضروری ست. (تایید محل سکونت از طریق شماره موبایل نیز اجباری است)
از قراردادهای هوشمند پشتیبانی نمی کند.
پشتیبانی از سیستم عامل های : شبکه جهانی وب, Androidو iOS Apps


۹) کیف پول کاغذی ETHAdress
انواع کیف پول اتریوم

اگر با کیف پول کاغذی راحت هستید، می توانید از پروژه متن باز ETHAddress برای ایجاد این نوع کیف پول استفاده کنید. در کیف کاغذی هر دو کلید تبادل خصوصی و عمومی روی کاغذ چاپ می‌شود. در اینجا امکان رمز گذاری کردن کلید خصوصی نیز وجود دارد. این ارزان ترین شکل ذخیره است.

 

ویژگی های ETHAddress:

در این کیف پول نیازی به ثبت نام و واگذاری اطلاعات شخصی نیست.
از قراردادهای هوشمند پشتیبانی نمی کند.
پشتیبانی از نسخه : کاغذی


۱۰) کیف پول سخت افزاری KEEPKEY
انواع کیف پول اتریوم

کیف پول KeepKey، با قیمت ۱۲۰ دلار گران ترین کیف پول سخت افزاری اتریوم است. این کیف نیز اتریوم شما را در محیطی امن و به صورت آفلاین نگهداری کرده و همان امکانات Ledger Nano S یا Trezor را ارائه می دهد. نمایشگر بزرگتری از آن دو دارد و کمی سنگین تر است (برای حمل مناسب نیست). بدنه پلاستیکی، آن را از صدمات ناگهانی در برابر سقوط  محافظت می کند و اگر رابط کاربری اش را دوست داشته باشید ممکن است برای شما مناسب باشد.

 

 


    تکلیف چک‌های «مدت‌دار» قدیمی پس از چک های صیاد 1396/06/29
با رونمایی از لوگو سامانه صیاد در بعد از ظهر امروز عملا گام اجرایی پیاده سازی سامانه یکپارچه چک در کشور برداشته می شود. سامانه ای که چهار هدف «ارتقای ضریب امنیتی و اعتباربخشی به برگه چک»، «استانداردسازی جانمایی مورد نوشتاری و کاهش عملیات تصدی‌گری»، «بررسی صلاحیت دارنده دسته‌چک از طریق سامانه‌های اعتبارسنجی بانک مرکزی» و «ایجاد شفافیت اطلاعاتی و جلوگیری از سوءاستفاده‌های ناشی از تبانی شعب در صدور دسته‌چک» را دنبال می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز، اما شاید مهمترین نکته ای که در جریان اجرای سامانه صیاد وجود دارد این باشد که تکلیف چک های مدت دار پس از اجرای صیاد چه می شود؟

ناصر حکیمی معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در تشریح سامانه صیاد گفت: چک‌های قدیمی تا اردیبهشت ماه سال ۹۷، در شبکه بانکی پردازش و پذیرش می‌شوند.

براین اساس خبرنگار اقتصادنیوز کسب اطلاع کرد که چک های قدیمی (چک های فعلی) تا اردیبهشت 97 کماکان به مانند شرایط کنونی قابلیت نقد شدن در شبکه بین بانکی یا همان کِلِر را دارند. یعنی فرد دارنده چک می تواند آن را به حساب خوابانده و نقد کند. اما از این تاریخ به بعد دیگر چک های قدیمی این قابلیت را نداشته و چک هر بانک صرفا در همان بانک قابل نقد شدن است.

این مساله برای کسانی که چک های بلند مدت قبول می کنند می تواند حائز اهمیت باشد.

شماره چک یکتا

یکی دیگر از نکات قابل تامل چک های صیاد داشتن شماره یکتا است. شماره یکتا یک شماره منحصر به فرد برای هر برگ چک است. این شماره به گیرنده چک امکان می دهد تا تنها با یک پیامک از میزان اعتبار فرد صادر کننده چک مطلع شود. با پیامک شماره یکتا به شماره ای که اعلام می شود، اطلاعات پایه فرد صادر کننده چک برای گیرنده چک ارسال می شود.

هدف از این کار کاهش تنش های ناشی از صدور چک های بالامحل توسط افراد کم اعتبار است.

حذف قدرت شعب در صدور دسته چک

از ویژگی های دیگر دسته چک های سامانه صیاد می توان به حذف نقش شعب بانکی در صدور دسته چک اشاره کرد. در این سامانه دیگر شعب بانکی مرجع صدور دسته چک نیستند. بلکه فرد درخواست کننده دسته چک در از طریق سامانه بانک مرکزی اعتبارسنجی شده و دسته چک برایش صادر می شود. دسته چک صیاد متحدالشکل بوده و تنها لوگو بانک ها وجه تمایز آنها از یکدیگر است.

ورود به نظارت اعتباری

با راه اندازی سامانه صیاد از سوی بانک مرکزی، از این پس چتر نظارتی نهاد ناظر علاوه بر گردش پولی حاصل از چک، بر جریان اعتباری نیز گسترده می شود.

 

منبع:

اقتصاد نیوز

 


هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics