تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

 

    توصیه دهلی‌نو به ماهیگیران هندی شاغل در کشورهای همسایه ایران 1397/01/21
وزارت امور خارجه هند در یک توصیه ویژه به تمام بنگاه های کاریابی و مراکز حمایت از مهاجران مستقر در این کشور توصیه کرده که درخواست های کاریابی مهاجران احتمالی ای را که به دنبال کار در قایق های ماهیگیری در این سه کشور هستند و ممکن است به سمت آبهای ایران حرکت کنند را به جریان نیندازند.

 

این توصیه پس از آن منتشر می شود که در طی ماه های گذشته چند ماهیگیر هندی مشغول به کار در قایق های متعلق به کشورهای عربی به اتهام ورود غیرقانونی به آب های سرزمینی ایران بازداشت شده اند. ماه ها طول کشید تا این ماهیگیران بتوانند با اثبات بی گناهی خود آزاد شده و به مسیر خود ادامه دهند. به طور مثال در روز 22 اکتبر 15 ماهیگیر هندی که در استخدام یک قایق اماراتی بودند، توسط گارد ساحلی ایران بازداشت شده اند.»

سر جوزفین والارماتی، از جنبش ملی کارگران هندی که برای آزادی این ماهیگیران تلاش های فراوانی انجام داده گفت، حضور ماهیگیران در مناطق آبی مشکل ساز به یک موضوع پرتکرار تبدیل شده و جات دادن آنها یک کار دشوار است. «در برخی موارد، ماه ها طول می کشد تا مقامات دولتی را برای انجام اقدامی در مورد آنها مجاب کنیم. در این وضعیت خانواده های این ماهیگیران از نظر نداشتن پول و حمایت های لازم در وضعیت وحشتناکی قرار می گیرند.»

اما برخی دیگر از فعالان با ممنوعیت فعالیت ماهیگیران هندی در این شرکت ها مخالفند و می گویند، راه حل بهتر، انعقاد موافقتنامه های دوجانبه بین ایران و هند است.

 


هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics