تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

 

    پرداخت ارز مسافرتی در سال ۹۸ ادامه دارد 1398/01/18
با وجود گمانه زنی هایی برای حذف ارز مسافرتی در سال 98، اما همچنان بانک های منتخب از صبح دیروز 17 فروردین ماه قیمت های خود را برای فروش ارز مسافرتی به مسافران ارائه دادند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از کارناوال  با وجود گمانه زنی هایی برای حذف ارز مسافرتی در سال 98، اما همچنان بانک های منتخب از صبح دیروز 17 فروردین ماه قیمت های خود را برای فروش ارز مسافرتی به مسافران ارائه دادند. 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بر اساس این گزارش، شعب منتخب بانک های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که فروش ارز مسافرتی در آنها انجام می پذیرد، روزانه بعد از دریافت قیمت ارز از سوی بانک مرکزی، شروع به توزیع ارز به مسافران می کنند. 

 

بر همین اساس، هر روز بعد از ساعت 11 قیمت فروش ارز مسافرتی به شعبه های منتخب اعلام می شود و بعد از آن فروش ارز در بانک های عامل آغاز می شود. در ادامه این گزارش آمده است، بر اساس تجربه هفته های اخیر فروش ارز مسافرتی در شعب منتخب محدود است و روزانه این شعب تنها می توانند به تعداد مشخصی از مسافران ارز بفروشند. 

 

در همین راستا، شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی امروز 18 فروردین، طبق روال گذشته بعد از ساعت 11 آغاز به کار کردند و هر یورو را به مسافران با قیمت 15 هزار و 450 متر تومان و 6 ریال می فروشند که با احتساب کارمزد 7 در هزار به رقمی در حدود 15 هزار و 480 تومان می رسد. 

 

مسافران خارج از کشوری که قصد تهیه ارز مسافرانی دارند باید اسناد و مدارک خواسته شده خود را به شعب بانک های عامل ارائه کنند تا بتوانند برای کشورهای همسایه و مشترک المنافع حداکثر 500 یورو و برای سایر کشورها 1000 یورو خریداری کنند.

 


    قیمت سکه طرح جدید امروز،۸فروردین۹۸ به ۴میلیون و ۶۸۵هزارتومان رسید 1398/01/08
در معاملات بازار آزاد، قیمت سکه طرح جدید، پنجشنبه ۸ فروردین ۹۸، به ۴ میلیون و ۶۸۵ هزارتومان رسید.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر، در معاملات بازار آزاد، قیمت سکه طرح جدید، امروز پنجشنبه ۸ فروردین ۹۸ به ۴ میلیون و ۶۸۵ هزارتومان رسید.

امروز همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۸۸۰ هزار تومان است.

 

همچنین هر اونس طلا در بازارهای جهانی، ۱۳۰۱ دلار و ۲۲ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز، ۴۳۲ هزار و ۸۴۳ تومان است.

 

 


    عقب نشینی یورو در برابر همتایان جهانی به خاطر ایتالیا 1398/01/22
پس از آن که ایتالیا پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی را کاهش داد، ارزش یورو در برابر بیشتر همتایانش کاهش یافت.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، همزمان با تشدید بحران بدهی ایتالیا و وارد شدن اقتصاد این کشور به رکود، اختلاف بین رهبران حوزه یورو بر سر کمک مالی به این کشور افزایش یافته است. رم پیش بینی خود از رشد اقتصادی ایتالیا را در سال ۲۰۱۹ از ۰.۴ درصد به ۰.۳ درصد کاهش داده است که یکی از پایین‌ترین سطوح رشد در بین اعضای منطقه یورو محسوب می‌شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

فواد رزاق زاده، تحلیلگر بازار ارز در " فارکس دات کام" گفت: با توجه به اخبار منفی مربوط به ایتالیا انتظار می‌رود در کوتاه مدت یورو شانس چندانی برای درخشش در برابر دلار نداشته باشد.

 

به جز ایتالیا، یورو متحمل فشار دیگری از جانب آلمان نیز شده است. کاهش فعالیت‌های کارخانجات آلمانی که بزرگ‌ترین اقتصاد قاره سبز محسوب می‌شود سرمایه‌گذاران را نگران کرده است اوضاع منطقه یورو بیش از پیش وخیم شود.

 

بانک مرکزی اروپا در برنامه سال ۲۰۱۹ میلادی، نرخ یورو را در محدود ۱.۱۲ تا ۱.۱۶ دلار هدف گذاری کرده است. یورو که در شش دور از هشت دور معاملات اخیر در برابر دلار کاهشی بوده است در معاملات روز جمعه به ازای ۱.۱۲۱۱ دلار معامله شد.

 

در برابر سایر ارزهای مهم، هر یورو به ازای ۷۷.۴۳۰۹ روپیه هند، ۱.۵۷۸۶ دلار استرالیا، ۱.۴۹۷۸ دلار کانادا، ۱.۵۱۸۶ دلار سنگاپور، ۱.۱۲۰۸ فرانک سوئیس، ۴.۵۷۴۶ رینگت مالزی، ۱۲۵.۰۴۰۹ ین ژاپن و ۷.۵۳۰۵ یوان چین مبادله شد. هم چنین تابلوی صرافی‌ها عدد ۱.۱۶۹۶ یورو را به ازای هر پوند نشان دادند.

 

 


هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics