تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

 

    عملکرد خیره کننده قیمت چین‌لینک؛ بهتر از بیت کوین و ۹۹تای دیگر! 1399/01/30
قیمت چین لینک (LINK)، امروز با ۷ درصد افزایش، به ۳.۴۸ دلار رسید. این ارز، رشدی ۷۴ درصدی را طی یک ماه اخیر تجربه کرده است. با وجود این که هم‌اکنون ارزش چین‌ لینک، پایین‌تر از بیشترین قیمت اخیر خود (۳.۶ دلار) است، این ارز در دو سال گذشته، یکی از بهترین عملکرد‌ها را در میان ارز‌های دیجیتال به نمایش گذاشته است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از ارز دیجیتال، اولین سرمایه‌گذاران چین لینک، با در نظر گرفتن قیمت ابتدایی این ارز هنگام عرضه اولیه (۰.۱۱ دلار)، حالا در ۳٬۰۰۰ درصد سود هستند. در عین حال، سرمایه‌ی آن‌هایی که این ارز را در پایین‌ترین نقطه در بازار آزاد (۰.۱۳۸ دلار) خریدند، در حال حاضر ۲۳ برابر شده است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در طول سال ٢٠١٩، قیمت چین لینک ۴۸۵ درصد رشد کرد و به لحاظ رشد، از تمامی ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر، پیشی گرفت. تنها تعداد انگشت‌شماری از آلت کوین‌هایی با ارزش بازار پایین، مانند اومنیتود (ECOM) در رتبه‌ی ۱۲۶۷ بازار، توانسته‌اند رشدی بیشتر از چین لینک داشته باشند.

 

نمودار یک ماهه قیمت لینک
در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸)، قیمت لینک به ۴.۸۸ دلار رسید. در آن زمان، لینک در رتبه‌بندی ارزش بازار، به رتبه یازدهم بازار دست یافت که این موقعیت، تا به امروز حفظ شده است. ارزش بازار این ارز در حال حاضر برابر با بیش از ۱.۱۸۷ میلیارد دلار است.

عملکرد خیره کننده قیمت چین‌لینک؛ بهتر از بیت کوین و ۹۹تای دیگر!

چین لینک همچنین در کوتاه مدت، عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته است. بنا‌بر اطلاعات وبسایت مساری (Messari Pro)، ارزش چین لینک در مقایسه با بیت کوین، ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

 

این عملکرد، توجه تایلر وینکلوس (Tyler Winkelvoss)، مدیرعامل صرافی جمینی (Gemini) را به خود جلب کرد. او در توییت اخیر خود، از فداکاری حامیان لینک و همچنین پروژه‌ی چین لینک برای شایستگی فنی‌اش قدر‌دانی کرد.

 

این توییت تنها یک هفته پس از اعلام خبر اضافه کردن چین لینک به همراه دو ارز دیجیتال دیگر به صرافی جمینی، منتشر شد. این ارز دیجیتال، پیش از این در فهرست صرافی‌های بزرگی مثل بایننس، کوین بیس پرو و کراکن قرار گرفته بود.

 


    حواشی نرخ دلار از فردوسی تا نیما 1399/01/30
نوسان نرخ ارز در مدت اخیر و اختلافی که بین بازار نیمایی و فردوسی به وجود آمد، موجب شده تا سفته‌بازان و دلالان به سمت سوءاستفاده از فضای موجود برای القای افزایش قیمت ارز حرکت کنند، در این بین نگاه برخی تحلیلگران برای پیش‌بینی افزایش قیمت ارز و تاکید بر نزدیک شدن نرخ نیمایی به بازار آزاد قابل تامل است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایسنا، سیاست کنترل نرخ ارز از موضوعات اصلی سالیان اقتصاد ایران بوده است و در گذشته تجربیات متعددی از جمله تعدیل نرخ ارز، تک نرخی کردن و یکسان سازی در اقتصاد کلان ایران حاصل شده است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رویکرد اصلی سیاست ارزی بانک مرکزی در دوره اخیر، کنترل نرخ ارز از طریق ریال و گردش نقدینگی در جامعه است، که از نگاه برخی کارشناسان این تاکتیک نسبت به سایر سیاستهای گذشته نتیجه مطلوب‌تری برای بازار ارز فراهم آورده است، محدود کردن تراکنشهای بانکی در سقف معین، عدم مبادله چکهای تضمین شده و عدم سرویس‌دهی دستگاه های پایانه فروش در خارج از کشور؛ عملا دستان دلالان برای انجام سفته بازی در بازار ارز را بسته و محدود کرده است.

 

این در حالی است که یکی از روش های سفته بازان، جوسازی در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی است تا با ایجاد تشویش به مقاصد سفته بازانه خویش برسند، در این میان یکی از روش های بکار گرفته شده، القای افزایش نرخ ارز است که حتی در اخبار نیز گاها قابل مشاهده است؛ موضوعی که با توجه به اهمیت بازار ارز در زندگی عامه مردم تاثیر قابل اهمیتی در معیشت آنها دارد.

 

نکته این است که عده‌ای در صورت افزایش نرخ ارز در حد چند تومان، با شور و حرارت  بسیار زیادی آن را منعکس می‌کنند و برای آینده نیز اقدام به پیش‌بینی کرده و با سیاه‌نمایی، جو آرام بازار را خدشه‌دار می کنند.

 

به اعتقاد کارشناسان تاکتیک این دسته از تحلیلگران در حال حاضر که نرخ ارز در بازار کاهشی است، القای نزدیک شدن نرخ ارز نیمایی به نرخ بازار آزاد است و ادعا دارند که نرخ دلار در نیما، روز ۲۸ فروردین، ۱۵ هزار تومان شده است.

 

این ادعا در حالی است که نرخ معاملات ارز در نیما، در یک ماه اخیر، بسیار کمتر بوده است، به طوری که خرید و فروش حواله ارزی در نیما طی هفته گذشته، بطور میانگین بین ۱۳ هزار و ۶۰۰ تا ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان به ازای هر دلار، در نوسان بوده است. درواقع نرخ ارز در بازار آزاد در حال نزدیک شدن به نرخ نیما است.

 

از نگاه کارشناسان تحلیل یک سویه و جهت‌دار این دسته از افراد خواه آگاهانه و خواه ناآگاهانه باشد، قطعاً نتیجه منفی بر بازار خواهد داشت؛ لیکن مسئولیت اجتماعی حکم می‌کند تحلیگران اقتصادی با دید واقع‌بینانه و با اطلاعات موثق در بحث اقتصادی اقدام به اظهارنظر کنند. 

 

 


    ایرانی‌ها باز هم درخرید ملک در ترکیه رکورد زدند 1399/01/30
طی سه ماهه نخست امسال، اتباع ایرانی با خرید ۴۶۵ خانه بزرگ‌ترین گروه خریدار مسکن در کشور ترکیه بوده‌اند. عراقی‌ها با ۴۲۶ واحد، روس‌ها با ۲۲۷ واحد، افغان‌ها با ۱۸۴ واحد و فلسطینی‌ها با ۱۱۹ واحد به ترتیب دومین تا پنجمین گروه بزرگ خریدار مسکن در ترکیه بوده‌اند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از چابک‌آنلاین، در سه ماهه نخست امسال ۳۴۱ هزار و ۳۸ مورد انتقال ملک در ترکیه به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

استانبول کماکان اصلی‌ترین مقصد خرید ملک در ترکیه است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

به گونه‌ای که ۱۸.۳ درصد کل املاک (معادل ۱۹ هزار و ۸۴۶ دستگاه) از خانه‌های خریداری شده مربوط به استانبول بوده است.

پس از این شهر، آنکارا با ۱۲ هزار و ۴۰۹ واحد و ازمیر با ۷۱۳۱ واحد در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته اند.

 

اتباع خارجی با خرید خانه‌ای به ارزش ۲۵۰ هزار دلار و بالاتر می‌توانند شهروندی و تابعیت ترکیه را به دست آورند. 

از زمان تصویب این قانون، خرید خانه توسط خارجی‌ها رونق زیادی گرفته است.

 


    شرکت‌های بیمه به دلیل سبدهای سرمایه‌گذاری نامناسب زیان‌های انباشته دارند 1399/01/30
رئیس انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم، ضمن تشریح نقش صنعت بیمه در تحقق شعار «جهش تولید»، اظهار کرد: اگر با بیمه‌های جدید از تولیدکنندگان و صادرکنندگان حمایت شود، جهشی عظیم در صادرات و تولید خواهیم داشت. البته شرکت‌های بیمه به علت سبدهای سرمایه‌گذاری نامناسبی که در دهه‌های اخیر داشته‌اند، گاه با زیان‌های انباشته مواجه هستند و این مانعی برای کمک آن‌ها به جهش تولید است.

 به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از چابک‌آنلاین ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد محقق‌نیا، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی و رئیس انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم، به بیان نکاتی درباره نقش بیمه در تحقق شعار «جهش تولید» پرداخت و گفت: در همه جای دنیا صنعت بیمه نقشی اساسی در ایجاد امینت روانی و اقتصادی در میان فعالان اقتصادی یک کشور دارد و از فعالان و ریسک‌های غیرمترقبه‌ای که ممکن است برای آنها وجود داشته باشد حمایت می‌کند. لذا در راستای حمایت از جهش تولید، صنعت بیمه می‎تواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

لزوم تقویت بیمه‎های همگانی
وی درباره نقش مهم شرکت‌های بیمه‌ای در زمان بحران‌های اقتصادی ادامه داد: اگر بیمه‌های ما به بیمه همگانی ورود کنند، این اقدام می‎تواند به افزایش امنیت اقتصادی در کشور کمک کند.

در همه جای دنیا حتی در همین زمانی‌که بحران کرونا پدید آمده است، بیمه بیکاری را شرکت‌های بیمه پرداخت و حق بیمه‌ها را نیز پرداخت می‌کنند. البته دولت‌ها در شرایط بحرانی برای جبران آسیب‌های اقتصادی اقدام می‎کنند اما شرکت‌های بیمه‌ای نیز می‎توانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند و در همین بحران اخیر هم بسیاری از بیمه‌ها به این موضوع ورود کرده و در حال پرداخت حق بیمه‌ها هستند.

 

حجت‌الاسلام محقق‌نیا با بیان اینکه فعالان اقتصادی نیازمند تضمین حمایت از آنها در مقابل ریسک‌های موجود هستند، گفت: اگر این اتفاق در ایران هم رخ دهد و فعالان اقتصادی ما بدانند که در مقابل حوادث و ریسک های بازار، بیمه هستند و این موضوع به آنها جسارت و جرئت بیشتری می‌دهد تا بازارهای جدید و ناشناخته‌تری را پیدا و به آنها ورود کنند و صادرات داشته باشند.

 

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اهمیت بیمه صادرات تصریح کرد: بیمه صادرات بسیار مهم است و اگر از صادرکنندگان در طول سال در مقابل اتفاقات غیرمترقبه‌ای که در فرایند صادرات رخ می‌دهد حمایت کنیم صادرات ما به ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید. ۱۵ کشور اطراف ایران همگی مصرف کننده و تشنه محصولات خوب ایرانی هستند. لذا ورود به این بازارها نقشی مهمی در رونق و جهش تولید خواهد داشت.

 

اهمیت استفاده از روش‌های نوین بیمه‌ای
رئیس انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه با اشاره به اهمیت حمایت از صادرات محصولات کشاورزی یادآور شد: شاید باورمان نشود اما بسیاری از کشورهای اطراف، عاشق همین سیب ایرانی هستند که گاهی صرف خوراک دام می‌شود. همین سیب می‎تواند تبدیل به کنستانتره شود.

 

در هند و روسیه تمایل زیادی به کالاهای کشاورزی ایران دارند. از سوی دیگر یکی از مزیت‌های مهم چنین کالاهایی این است که آنها را نمی‌توان تحریم کرد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اهمیت رفع مشکل زیان انباشته برخی شرکت‎های بیمه‌ای اظهار کرد: لذا اگر با بیمه‌های جدید و روش‌های نوین از تولیدکنندگان و صادرکنندگان حمایت شود، جهشی عظیم در صادرات و تولید خواهیم داشت.البته شرکت‌های بیمه به علت سبدهای سرمایه‌گذاری نامناسبی که در دهه‌های اخیر داشته‌اند گاه با زیان‌های انباشته مواجه هستند و این مانعی برای کمک آنها به جهش تولید است. بنابراین دولت باید به بررسی صورت‌های مالی آنها بپردازد و فکری به حال آنها کند.

 

در این راستا می‎توان از طریق تجدید ارزیابی سرمایه‌های آنها یا هر راه دیگری که مناسب باشد برای کاهش زیان انباشته این شرکت‌های بیمه‌ای اقدام کرد.

 

صندوق‌های بیمه نیاز به حمایت دارند
حجت‌الاسلام محقق‌نیا درباره نقش مهم صندوق‌های بیمه نیز گفت: نکته مهم دیگر این است که اگر صندوق‌های بیمه به خوبی حمایت شوند آنها هم به شکل چابک‌تری از فعالان و سرمایه‎گذاری‌های اقتصادی حمایت خواهند کرد. ما اصل سرمایه‌گذاری خارجی‌ها را با قانونی در مجلس بیمه کرده‌ایم.

 

لذا در برخی از صنایعی که امکان رشد دارند و از فرایند تحریم هم خارج است اگر دولت از صندوق‌های بیمه حمایت کند این صندوق‌ها می‎توانند سرمایه‌گذاران داخلی را به شکل بهتری بیمه و حمایت کنند. در چنین شرایطی بسیاری از سرمایه‎های سرگردان که در اقتصاد کشور وجود دارد به سمت تولید خواهد رفت.

 

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی در پایان اظهار کرد: اگر از صندوق‌های بیمه به خوبی حمایت کنیم، بسیاری از سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید خواهد آمد. لذا دولت باید برای این سرمایه‌های سرگردان که هر لحظه وارد یک بخش می‌شوند فکری اساسی کند. این سرمایه‌ها گاهی وارد بازار طلا و ارز، گاهی وارد بورس و ... می‌شوند و اقتصاد کشور را دچار آسیب کرده‌اند.

 

از سوی دیگر دولت باید اصل سرمایه این شرکت‌های بیمه را تضمین و سرمایه‌های سرگردان را نیز از فرایند سوداگری و این تلاطم‌ها خارج کند. اگر این اتفاقات رخ دهد، شاهد جهش تولید خواهیم بود.

 

 


    وقوع بزرگترین پرداخت غیرحضوری در تاریخ نظام بانکی ایران 1399/01/30
همه می‌دانند دریافت هر نوع تسهیلات بانکی و یا از مسیر بانکی در کشور مستلزم بروکراسی‌ها و کاغذبازی‌های قانونی و الزامی است و در این میان پرواضح است که حضور متقاضی، احراز هویت و امضای اوراق الزامی است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایبِنا، در روزهای اخیر اما بدون شک بزرگترین پرداخت غیرحضوری قرض‌الحسنه در کشور در حال وقوع است که در تاریخ کشور مشابهی ندارد و نباید به راحتی از کنار آن عبور کرد. بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، مبلغ یک میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به سرپرستان خانوارهای تحت پوشش یارانه در حال اجراست که تا این لحظه ۳۰ میلیون تقاضا برای دریافت آن به ثبت رسیده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

کافیست تصور شود مدیریت این ۳۰ میلیون تقاضا به شکل حضوری و از طریق مراجعه به بانک‌های کشور، چه حجم عظیمی از رفت‌وآمدها، صف‌های طولانی برای رسیدگی، حجم بالایی از انبوهی از مدارک و صرف کاغذ و از همه مهم‌تر ایجاد برخی نگرانی‌ها و نارضایتی‌ها به بانک‌های کشور و مردم وارد می‌کرد.

 

از این مهم نیز نباید غافل شد که اگر بسترها، زیرساخت‌های فنی و انسانی و اعتماد کافی به توانایی نظام بانکی کشور در تحقق این امر وجود نداشت، چه بسا در شرایط حساس امروز، اصلا چنین مصوبه‌ای در دستور کار مسوولان ستاد مقابله با کرونا قرار نمی‌گرفت.

 

یک محاسبه کوچک می‌گوید تحقق این مهم به شکل حضوری، حداقل مستلزم ۶۰ میلیون سفر درون شهری در سراسر کشور بود. اما این تمام ابعاد پنهان ماجرا نیست و همانطور که ذکر شد صرفه‌جویی‌های گسترده و تکریم بی‌سابقه ارباب رجوع نیز در پس پردازش این تقاضای ده‌ها میلیونی به وقوع پیوسته است.

 

در حال حاضر متقاضیان به راحتی و با ارسال تنها یک کد ملی به یک سرشماره، منتظر دریافت وام یک میلیون تومانی خود می‌مانند. اما در پشت صحنه زیرساخت‌های فنی و الکترونیکی گسترده‌ای در نظام بانکی کشور باید فراهم بوده و به درستی کار کند تا به پشتوانه آن، ستاد مقابله با کرونا بتواند به سهولت چنین مصوبه‌ای را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در تاریخ نظام بانکی کشور اجرایی کند.

 

لذا همانطور که ذکر شد، ‌هم‌اکنون زیرساخت‌های فنی و سامانه‌های متعددی در نظام اداری و بانکی کشور باید به چرخش بیفتند تا به بیش از ۳۰ میلیون تقاضا که تنها با ارسال یک پیامک ساده انجام شده است، پاسخ دهند.

 

در این میان اما موضوع بسیار مهم دیگری که فارغ از آمادگی نظام پولی و بانکی کشور برای تحقق این مهم، نباید از نظرها غافل بماند، تحقق اتفاق مبارک امضای دیجیتال و احراز هویت الکترونیکی است. این موضوع یکی دیگر از رویدادهای باارزش در پس وقوع بزرگترین پرداخت غیرحضوری در تاریخ نظام بانکی ایران است.

 

این مهم نیز فارغ از نیاز به وجود زیرساخت‌ها و بسترهای فنی در نظام بانکی کشور، مستلزم شکستن یکی از بزرگترین نگرانی‌ها و سدها در تحقق یکی از قدیمی‌ترین تقاضاها برای اجرای امضای الکترونیکی و احراز هویت غیرحضوری در کشور بود.

 

اتفاقی که سرانجام رخ داد و در رویدادی بی‌سابقه، نظام بانکی کشور، به واسطه سال‌ها سرمایه‌گذاری، پیشرفت‌های فنی، زیرساختی و آموزشی، بدون کوچک‌ترین گزارشی از بروز خطا یا مشکل، از عهده آن با موفقیت و سربلندی بیرون آمد. مخلص کلام اینکه وقوع بزرگترین رویداد و پردازش غیرحضوری و الکترونیکی در نظام بانکی کشور، امر کوچکی نیست و دستمریزاد دارد.

 

 


    لایحه اصلاح تبصره ۱ بند ب ماده ۵۲ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲ 1399/01/07
لایحه اصلاح تبصره ۱ بند ب ماده ۵۲ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲ به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

لایحه اصلاح تبصره ۱ بند ب ماده ۵۲ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲ که در جلسه مورخ ۹۸/۱۱/۲۳ هیأت وزیران به تصویب رسیده است، طی نامه شماره ۱۵۴۷۰۶ مورخ ۹۸/۱۲/۰۴ جهت طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد

http://media.dotic.ir/uploads/org/158253236281436200.pdf.

 


    اصلاح آیین نامه اجرایی بند (و) و جزءهای (۳-۲) و (۴-۲) بند (و) تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور 1399/01/07
تصویبنامه هیات وزیران درخصوص اصلاح آیین نامه اجرایی بند (و) و جزءهای (۳-۲) و (۴-۲) بند (و) تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور ابلاغ شد.

تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۹۸/۱۱/۲۹ هیات وزیران درخصوص "ااصلاح آیین نامه اجرایی بند (و) و جزءهای (۳-۲) و (۴-۲) بند (و) تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور" طی نامه شماره ۱۵۴۹۸۱ مورخ ۹۸/۱۲/۰۵ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

http://media.dotic.ir/uploads/org/158254776920426000.pdf

 


    بخشنامه درخصوص ابلاغ تصویر دادنامه شماره ۹۸۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۱۲۸۰۵ مورخ ۱۳۹۸/۱۰/۳ هیات عمومی دیوان عدالت اداری 1399/01/07
بخشنامه بانک مرکزی درخصوص ابلاغ تصویر دادنامه شماره ۹۸۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۱۲۸۰۵ مورخ ۱۳۹۸/۱۰/۳ هیات عمومی دیوان عدالت اداری ابلاغ شد.

بخشنامه بانک مرکزی درخصوص ابلاغ تصویر دادنامه شماره ۹۸۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۱۲۸۰۵ مورخ ۱۳۹۸/۱۰/۳ هیات عمومی دیوان عدالت اداری طی نامه شماره ۹۸/۴۲۶۰۹۴ مورخ ۹۸/۱۲/۰۸ توسط مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی اداره مطالعات و مقررات بانکی ابلاغ شد

 

http://media.dotic.ir/uploads/org/158297954131852400.pdf.

 


هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics