تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

 

    نحوه پاکسازی اطلاعات شخصی پیش از فروش گوشی 1399/02/27
درصورتی که قصد فروش گوشی هوشمند خود را دارید، لازم است اطلاعات مهم و شخصی خود را از روی دستگاه پاک کنید.

 به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاریطلا ، بسیاری از افراد هنگامی که می‌خواهند دستگاه هوشمند خود را بفروشند، از این نگرانند که چیزی از اطلاعات مهم، شخصی و محرمانه روی آن باقی مانده باشد. علی‌اصغر زارعی کارشناس فناوری اطلاعات، در گفت‌وگو با ایسنا توضیحاتی را در راستای پاک کردن اطلاعات گوشی به‌شکلی که بازیابی آنها غیر ممکن باشد، ارائه کرده است.

 

نحوه پاکسازی اطلاعات شخصی در گوشی‌های اندرویدی

در اندروید امکان بازگرداندن گوشی به حالت کارخانه وجود دارد. این قابلیت اطلاعات گوشی شما را به صورت کامل از بین می‌برد. اما برخی کارشناسان اعتقاد دارند که بعد از انجام این روش هم راهی برای بازگرداندن اطلاعات قبلی وجود دارد؛ به همین دلیل برای محکم‌کاری اپلیکیشن Secure Eraser  را نصب کنید. این اپ رایگان است و با این اپ می‌توانید اطلاعات و داده‌های دستگاه اندرویدی‌تان را به‌صورت دائمی حذف کنید.

 

برای شروع کار به فروشگاه‌های معتبر بروید و این اپ را دانلود کنید. بعد از اجرای اپ، می‌توانید از طریق تنظیمات آن مشخص کنید که می‌خواهید اطلاعات حافظه داخلی یا خارجی پاک شود. بعد باید نحوه ذخیره‌سازی اطلاعات را انتخاب کنید. توصیه می‌شود حتما گزینه Random را انتخاب کنید.

 

 

با زدن Start اپلیکیشن شروع به حذف حافظه انتخاب‌شده می‌کند، مدت انجام این عملیات هم بسته به حجم حافظه شما می‌تواند متفاوت باشد. قبل از زدن دکمه Start، باید مطمئن باشید که حتما می‌خواهید اطلاعات روی دستگاهتان را پاک کنید. چرا که پس از این کار هرگز بازیابی آنها وجود ندارد.

 

نحوه پاکسازی اطلاعات شخصی در آیفون و آیپد

وقتی تصمیم می‌گیرید تمام اطلاعاتتان را از روی آیفون یا آیپدتان حذف کنید اول باید از حساب آی‌کلودتان خارج شوید، برای این کار به تنظیمات دستگاهتان بروید و روی اسم خودتان بزنید و در انتهای صفحه روی  Sign Out بزنید. حالا برای ریست کردن گوشی به Setting بروید و در بخش General، دکمه Reset را انتخاب کنید. بعد روی Erase All Contents And Settings بزنید.

 

 

با این کار تمام اطلاعات روی آیفون یا آیپد به‌صورت کامل حذف می‌شود و دستگاه به حالت اولیه یا حالت کارخانه برمی‌گردد. تمامی آیفون‌ها و آیپدها از سیستم کدگذاری  AES-۲۵۶ استفاده می‌کنند. با انجام این روش‌ها دیگر خیالتان از فروش گوشی راحت باشد چون صاحب بعدی دستگاه نمی‌تواند اطلاعات شما را بازیابی کند و فقط خود شما هستید با داشتن Backup کدگذاری‌شده آیتونز می‌توانید دوباره به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

 
 


    گلکسی A51 پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی جهان شد 1399/02/27
تازه‌ترین گزارش‌های منتشره حاکی از آن است که گوشی میان رده گلکسی A51 سامسونگ پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی در نخستین فصل از سال جاری میلادی بوده است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری سایت طلا ، در طول یک سال اخیر آمار و گزارش هایی که از میزان فروش و موفقیت محصولات و گوشی‌های هوشمند عرضه شده در بازارهای جهانی منتشر شده است، به وضوح نشان می‌دهد که کاربران در کشورهای مختلف به سمت و سوی خریداری و استفاده از گوشی های میان رده تمایل و علاقه بسیار بیشتری نسبت به سال‌های قبل پیدا کرده‌اند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

شرکت‌های تولید کننده موبایل نیز با درک این موضوع اخیراً به تقویت گوشی‌های هوشمند میان رده خود پرداخته‌اند و امکانات و قابلیت‌های متعددی را به آنها افزوده‌اند تا بتوانند به این ترتیب نظر و رضایت خیلی عظیمی از کاربران را به سمت و سوی خود جلب کنند.

 

بر اساس گزارش وب‌سایت the verge کارشناسان فعال‌در شرکت تحقیقاتی استراتژی آنالیتیکس با بررسی گوشی‌های مختلف فروخته شده در بازارهای جهانی دریافت و اعلام کردند که گوشی میان رده گلکسی A51 سامسونگ عنوان پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین گوشی اندرویدی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی نام از آن خود کرده است و سهم آن ۲.۳ درصد از بازارهای جهانی بوده است.

 

شیائومی ردمی ۸

پس از این محصول، گوشی شیائومی ردمی ۸ و گلکسی اس ۲۰ پلاس به ترتیب با سهمی ۱.۹ درصدی و ۱.۷ درصدی، رتبه های دوم و سوم جدول رده بندی پرفروش‌ترین گوشی‌های اندرویدی در نخستین فصل از سال جاری میلادی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

 گلکسی اس ۲۰ پلاس

گلکسی اس ۲۰ پلاس

 

رتبه‌های چهارم تا ششم این فهرست نیز به ترتیب گوشی‌های گلکسی A10s سامسونگ و شیائومی ردمی نوت ۸ با سهمی ۱.۶ درصدی و گلکسی A۲۰s  سامسونگ با سهمی ۱.۴ درصدی بوده اند.

این تحلیلگران بر این باورند که به علت بحران پاندمی کرونا و کاهش تسهیلات از سوی اپراتور های موبایل و سایر مشکلات و چالش‌های مالی به وجود آمده ناشی از شیوع گسترده این بیماری خطرناک، بسیاری از کاربران موبایل در کشورهای مختلف جهان سعی دارند هزینه بسیار کمتری برای خریداری گوشی‌های هوشمند که از اقلام غیر ضروری زندگی آنها به شمار می رود، بپردازند و در هزینه های زندگی خود در بحران کرونا صرفه‌جویی کنند.

 

 
 


    سیگنال روزانه طلا آبشده و سکه امامی مورخ 8 اردیبهشت 99 1399/02/08
وقتی درهم توانایی ورود به کانال 4500 را نداشت سکه و آبشده همچون دلار روند کاهشی گرفتند ولی روند آبشده نسبتا رنج بود ، با اینحال سکه‌بازان و آبشده کارا با توجه به حمایت دلار در مرز ۱۶، جسارت بیشتری پیدا میکنند و وارد موقعیت خرید میشوند. البته امروز دوشنبه احتمال افزایش بهای اونس در هفته جاری نیز اثرگذار بوده . سکه روز شنبه واکنش هیجانی زیادی به افت دلار نشان داد و روز یکشنبه بخشی از این واکنش را از دست داد و از کانال 6.500.000 خارج شد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  بازار در شرایط کنونی توان خاصی برای افزایش یا کاهش تعیین‌کننده ندارد و حجم معاملات چنان محدود است که نمی‌توان انتظار تغییر جهت خاصی را داشت.  در شرایط کنونی معامله‌گران بزرگ تمایل زیادی برای فعالیت در بازار ندارند؛ آنها می‌هراسند که قیمت در کف سال ۹۹ قرار داشته باشد و در صورت فروش دچار ضرر شوند. نشانه افزایشی خاصی را در بازار نمی‌بینند که برای خرید ریسک کنند.معامله‌گران بزرگ ترجیح می‌دهند نقدینگی بیشتری در اختیار داشته باشند و از آن برای ورود به سایر بازارها مانند بازار سهام استفاده کنند و در صورتیکه سرمایه‌ها از بازار سهام خارج شوند، حتما به سوی بازار ارز روانه خواهند شد؛ این سرمایه‌ها ممکن است به سمت بازار مسکن نیز سرازیر شوند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


در سال‌جاری میزان عرضه بازارساز کاهش خواهد یافت که با کاهش احتمالی عرضه، قیمت‌ها در مسیر افزایشی قرار بگیرند به گفته این عده زمانی که قیمت نفت دچار کاهش شدیدی شده و کشور با کسری بودجه مواجه است، می‌توان انتظار رشد قیمت دلار را داشت. در صورتی که تقاضا کمی به سطوح پیشین نزدیک شود، می‌توان انتظار رشد قیمت‌های بیشتر را داشت. این در حالی است که کاهشی‌ها باور دارند قیمت فعلی دلار نیز از سوی عوامل بنیادی حمایت نمی‌شود و در نتیجه احتمال افزایش بیشتر را منتفی می‌دانند.


وقتی درهم توانایی ورود به کانال 4500 را نداشت سکه و آبشده همچون دلار روند کاهشی گرفتند ولی روند آبشده نسبتا رنج بود ، با اینحال سکه‌بازان و آبشده کارا با توجه به حمایت دلار در مرز ۱۶، جسارت بیشتری پیدا میکنند  و وارد موقعیت خرید میشوند.  البته امروز دوشنبه احتمال افزایش بهای اونس در هفته جاری نیز اثرگذار بوده . سکه روز شنبه واکنش هیجانی زیادی به افت دلار نشان داد و روز یکشنبه بخشی از این واکنش را از دست داد و از کانال 6.500.000 خارج شد. 
 

سیگنال روزانه طلا آبشده فردایی: 

پایان معاملات دیروز ۲۷۵۳


عدد مهم ۲۷۷۴ تا نتواند بالای ۲۷۸۵ پرقدرت بمونه و عبور داشته باشه میتونه مجدد


کاهش قیمت و تجربه کنه با عبور از ۲۷۷۶ ورود میکنیم اهداف برای ۲۷۸۲ و ۲۷۹۸ و حتی هیجانی تا ۲۸۰۴ اما ابشده اگر ۲۷۴۹ بشکنه مجدد تا محدوده ۲۷۴۰ و حتی ۲۷۳۲میتونه بیاد فقط با شکست مجدد ۲۷۳۰ میتونیم ۲۷۲۲ و ۲۷۱۶ رو در دسترس ببینیم

سیگنال روزانه سکه امامی: 

پایان معاملات دیروز ۶۴۳۷


عدد مهم ۶۴۷۰ سکه تا زمانی که زیر ۶۴۷۰ هست قدرتی برای ادامه حرکت به بالا نداره


محدوده ۶۴۱۰ حمایت داریم با شکست ۶۴۳۰ هدف ۶۴۱۰ روداریم


سیوکنید با شکست مجدد ۶۴۱۰ تارگت های ۶۳۹۰ و۶۳۷۰ قابل رویت هست


با عبور از ۶۴۵۰ میتونید ریز نوسان به سمت ۶۴۷ وبگیرید با شکست ۶۴۷۰ هم اهداف ۶۴۹۰ و۶۵۱۰ قابل رویت هست

اخبار مهم روز

‌احتمال کسری ۱۵۰ هزار میلیاردی بودجه:

موضوع کسری بودجه ۹۹ حتی پیش از شیوع کرونا نیز مطرح بوده است. در جلسه‌ای که مجلس کلیات بودجه را رد کرد، نمایندگان از کسری بودجه ۲۰۰ هزارمیلیاردی خبر دادند. در چنین شرایطی شیوع ویروس کرونا نیز بودجه را دچار چالش‌های جدیدی کرده است.

علی صحرایی، مدیرعامل بورس تهران:

 سهام صندوق سرمایه گذاری دولت (ETF) تا 2 ماه قابلیت فروش در بورس اوراق بهادار را نخواهد داشت؛ این شرایط برای همه یکسان خواهد بود و برای دارندگان کد بورسی هم به همین شکل است.

نیویورک تایمز:

تلاش آمریکا برای بازگشت به برجام و تصویب قطعنامه تسلیحاتی علیه ایران

 

 

 

 


    بورس فقط خرید و فروش سهام نیست! 1399/02/01
سرمایه‌گذاران کم اطلاع به سمت خرید سهامی سوق پیدا می کنند که درباره‌اش چیزی نمی‌دانند یا از کسی شنیده‌اند یا این روزها به لطف تلگرام و اینستاگرام در دام دلالان و سیگنال‌فروشان گرفتار می‌شوند. از صف‌نشینی و تقلید گرفته تا تک سهم شدن که خیلی‌ها را در سال‌های گذشته از بورس گریزان کرده است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از پایگاه خبری سرمایه، در ایران شرایطی خاص دارد؛ چه آن زمان که به وجود آمد و چه حالا که شاه بیت هر حرف و محفلی است. ۵۳ سال است که در ایران بازار سرمایه به وجود آمده تا مالکیت شرکت‌های سهامی عام، طبق قانون تجارت در این بازار دست به دست شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

این روزها بورس پرطمطراق‌تر از قبل شده، از حاشیه بیرون آمده و وارد متن شده، دیگر فانتزی نیست، یک دورهمی کوچک که عده‌ای سهام چند شرکت را می‌‍‌خریدند و می‌فروختند، نیست. معاملات روزانه چند هزار نفری حالا به نزدیک ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفری رسیده است. سهامداران فعال هم به ۴ میلیون نفر بالغ شده‌اند. سهامداران بورس ایران از ۱۳ میلیون نفر عبور کرده و رکورد جالب ۱۶ درصد ضریب نفوذ بورس در ایران را به جای گذاشته‌اند.

 

همه اینها شرایط جدیدی را رقم زده است. مردم به بورس روی آورده‌اند و سرمایه‌گذاری در بورس را به عنوان یک گزینه پذیرفته‌اند. در کنارش نیم نگاهی هم به دلار و طلا دارند و بازار ملک و مسکن را می‌پایند. اقتصاد در ایران هم به سمتی حرکت کرده که سرمایه‌گذاری در بازارهایی مثل ارز و طلا را پر نوسان، با ریسک بالا و غیرقابل اعتماد معرفی کرده است. 

 

اینگونه شده که مردم به جای بازارهای ملک و خودرو که حال رکودی بدی دارند، به مسیر بازار سرمایه آمده‌اند؛ مسیری که از قضا آرزوی دیرینه فعالانش هم همین بوده تا سیل نقدینگی و سرمایه‌گذاران خرد را جذب بازار شیشه‌ای کنند.

بازار شیشه‌ای هم خوب لوندی کرده در یکی دو سال گذشته، سال ۹۷ و پارسال بازدهی در بورس به طرز بی‌سابقه‌ای بالا رفته و گوی سبقت را از همه بازارهای رقیب با اختلاف زیاد ربوده است. شنیدن بازدهی تا ۲۰۰ درصد در بورس کافی بود تا بسیاری را برای عقب نماندن از این رالی کسب ثروت به بورس بیاورد. حالا دیگر کشاورز و کارمند و کارگر و مغازه‌دار یک چیز می‌گویند. بورس خوب است و سود می‌دهد.

 

جماعتی که خیلی از آنها روز خوب بورس را دیده‌اند و حتی الفبای ابتدایی این بازار پیچیده و علمی را ندانسته به سودای بورس خریدن!! به این در و آن در می‌زنند. ورود نقدینگی بزرگ به بازار سرمایه هم اتفاق جدید و درخور توجهی است. نقدینگی که توانسته با فشار سیل‌گونه، قیمت‌ها را جابجا کند و این بازدهی خیره‌کننده را تبلیغی برای ورود پول‌های جدید کند.

 

بیزینسی خوب و شیک! حالا هر کسی که شغل ندارد با یک لپ‌تاپ یا تبلت می‌تواند با سرمایه اندک وارد بورس شود و خرید و فروش کند. خرید و فروشی که بایسته‌هایی دارد و راه و روشی معین. بسیاری از تازه‌واردان به بورس نمی‌دانند که در حال خریداری چه مطاعی هستند.

 

سهام چیست و اصولاً برای چه خریداری می‌شود؟ شرکت‌های حاضر در بورس چه کار می‌کنند و سرمایه‌گذاران برای این شرکت‌ها چه فایده‌ای دارند. همین باعث شده تا افراد غیرمطلع در بورس ضررهای زیادی را بچشند و افراد مطلع سودش را ببرند.

 

در طول زمان‌های مختلف هرچند سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد نظارتی بازار سرمایه اقداماتی در جهت رشد فرهنگ سرمایه‌گذاری مردم انجام داده اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله دارد.

 

بنابراین سرمایه‌گذاران کم اطلاع به سمت خریدی سوق پیدا کرده‌اند که درباره‌اش چیزی نمی‌دانند یا از کسی شنیده‌اند یا به این روزها به لطف تلگرام و اینستاگرام در دام دلالان و سیگنال‌فروشان گرفتار می‌شوند. از صف‌نشینی و تقلید گرفته تا تک سهم شدن که خیلی‌ها را در سال‌های گذشته از بورس گریزان کرده است.

 

بورس این روزها، اما با قدیم فرق دارد. سلایق مختلف را راضی می‌کند. بورس دیگر فقط خرید و فروش سهام نیست. از این عبور کرده و راه‌هایی را پیش روی مردم قرار می‌دهد. حالا دیگر قرار نیست همه سهامداری کنند. شیوه‌هایی به وجود آمده که افراد می‌توانند با خیال راحت سرمایه‌گذاری کنند و استرس خرید و فروش سهام را هم نچشند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک یکی از آنهاست.

 

صندوق‌هایی که افراد حرفه‌ای و متبحر آن را اداره می‌کنند و سهام شرکت‌های با پتانسیل بالا را می‌خرند، افراد و سرمایه‌گذاران تازه وارد برگه‌های مالکیت یا یونیت‌های این صندوق‌ها را می‌خرند و علاوه بر کسب سود مناسب دغدغه‌های سرمایه‌گذاری مستقیم را هم نخواهند داشت.

 

سرمایه‌گذاری غیرمستقیم این روزها شیوه‌ی منطقی‌تری برای افراد تازه‌وارد است. افرادی که خیلی شرایط بنگاه‌ها را نمی‌دانند و حتی سرهم درنمی‌آورند. این شکل از سرمایه‌گذاری در ایران هنوز جا نیافتاده است. موضوعی که اگر نهادهای مالی و صاحبان صندوق‌های سرمایه‌گذاری هم در تبلیغ و معرفی آن بکوشند، می‌تواند به عمق پیدا کردن بازار سرمایه بیشتر کمک کند.

 

سرمایه‌گذاران باید قدر دارایی خود را بدانند و بی‌گدار به آب نزنند. بورس خوب است اما با دانش و تحلیل. شنا بدون یادگیری فنون آن به غرق شدن فرد می‌انجامد. بورس برای تازه واردان و افراد کم دانش می‌تواند تجربه‌ای تلخ باشد؛ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا سبدگردانان دارای مجوز اما می‌توانند خاطره‌ای خوش و یک سرمایه‌گذاری معقول را برای مردم رقم بزنند.

 

 


هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics