تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آخرین جزئیات درباره بیمه بیکاری/ ۲۲۲ هزار نفر ماهانه ۲ میلیون تومان

کریم یاوری امروز در خصوص وضعیت پرداخت بیمه بیکاری گفت: ۲۲۲ هزار نفر از بیکاران کشور ماهانه مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند که میانگین دریافتی هر مقرری بگیر ۲۰ میلیون ریال است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری اقتصاد نیوزکریم یاوری روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی بیمه بیکاری استان مرکزی در اراک افزود: بیمه شده بیکاری قبل از بیکار شدن باید حداقل 6 ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد و مشمولین تبصره 2 ماده 2 این قانون از شمول این بند مستثنی است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: فرد بیکار شده باید 30 روز از تاریخ بیکاری شرایط خود رابه واحدهای کار و امور اجتماعی، اعلام کنند و آمادگی برای اشتغال به کار تخصصی و یا مشابه آن را بیان کنند.

 

یاوری اظهار کرد: بیمه شده بیکار مکلف است در دوره های کارآموزی و سواد آموزی که توسط واحد کار و امور اجتماعی و نهضت سواد آموزی برگزار می شود، شرکت کند.

 

وی تصریح کرد: مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری از زمان برخورداری از مزایای بیمه بیکاری برای افراد مجرد حداکثر 36 ماه و برای متاهلان یا متکلفان 50 ماه بر اساس سابقه کلی پرداخت حق بیمه است.

 

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: میزان مقرری روزانه بیمه شده بیکار معادل 55 درصد متوسط مزد یا حقوق و یا کارمزد روزانه بیمه شده است، به مقرری افراد متاهل یا متکفل تا حداکثر چهار نفر از افراد تحت تکفل به ازای هر کدام 10 درصد و حداقل دستمزد افزوده می شود.

 

یاوری بیان کرد: مجموع دریافتی مقرری بگیر نباید از حداقل دستمزد کمتر و از 80 درصد متوسط مزد یا حقوق او بیشتر باشد.

 

وی اظهار داشت: حق بیمه بیکاری سه درصد مزد بیمه شده است که توسط کارفرما تامین و پرداخت می شود و مدت دریافت مقرری بیمه بیکاری در زمره سوابق پرداخت حق بیمه، بیمه شده از نظر بازنشستگی، کار افتادگی و فوت محسوب می شود.

 

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: بیمه بیکاری از حمایت های سازمان تامین اجتماعی است که این نهاد بر اساس آن مکلف است با دریافت حق بیمه بیکاری مقرر به کارگران مشمول قانون بیمه بیکاری که طبق این قانون بدون شغل شده و از سوی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده باشند، مقرری بیمه بیکاری پرداخت کند.

 

یاوری عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی هر ماه به سه و نیم میلیون نفر مستمری به مبلغ بیش از 50 هزار میلیارد ریال پرداخت می کند که این رقم درشتی است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این کارگاه آموزشی گفت: نرخ بیکاری این استان در سرشماری سال 95، 9 و هشت دهم درصد اعلام شد که این آمار پایین ترین نرخ در کشور بود.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

با دعوت از دوستان خود در تیم متفکران در اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری سهیم باشید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

محمد تقی آبایی هزاوه افزود: نرخ بیکاری این استان در پایان سال 96 نیز با پایین ترین نرخ در کشور به هفت و 9 دهم درصد رسید و در پنج سال گذشته نیز با میانگین هفت و هفت دهم درصد پایین ترین نرخ بیکاری ایران را دارا بوده است.

 

وی بیان کرد: 33 هزار نفر از جمعیت فعال استان مرکزی بیکار است و نرخ مشارکت جمعیت این استان با 38 و 2 دهم درصد، از میانگین کشور سه درصد پایین تر است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: 65 درصد از جمعیت این استان تحت پوشش تامین اجتماعی است.

 

آبایی هزاوه عنوان کرد: بیشترین اشتغال استان مرکزی در حوزه های صنعت، خدمات و کشاورزی است.

 

وی گفت: شمار مقرری بگیران بیمه بیکاری این استان از پنج هزار و 670 نفر در سه ماه اول سال 96 به پنج هزار و 953 نفر در سه ماه اول امسال رسیده و پیش بینی می شود به دلیل شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی در بخش صنعت، این آمار تا پایان سال جاری افزایش بیشتری یابد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: شمار قطع مقرری بیمه بیکاری در استان مرکزی از یکهزار و 287 نفر در سه ماه اول سال 96 به یکهزار و 180 نفر در سه ماه اول سال جاری رسیده و اشتغال مجدد این استان نیر از 130 نفر در مدت مشابه ذکر شده به 144 نفر رسیده است.

 

آبایی هزاوه تصریح کرد: یک هزار و 775 فرصت شغلی در سه ماه اول امسال در این استان از دست رفته که این رقم در مدت مشابه سال قبل یکهزار و 676 فرصت شغلی بوده است.

 

وی عنوان کرد: 63 شرکت صنعتی و تولیدی استان مرکزی دارای حقوق معوق هستند که پنج هزار و 430 کارگر در این واحدها مشغول به کار هستند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود؛ مجموع حقوق معوقه این واحدها 213 ماه است که بیشترین معوقات چهار، سه و 2ماه است.

 

در کارگاه آموزشی بیمه بیکاری استان مرکزی مدیرکل تامین اجتماعی و فنی و حرفه ای استان مرکزی نیز گزارشی در خصوص فعالیت های مرتبط با بیمه بیکاری ارائه دادند.

 

استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.

 

منبع خبر: اقتصاد نیوز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics