تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پیگیری گزارش هزینه کرد عوارض بیمه شخص ثالث از دیوان محاسبات

در جلسه عصر روز گذشته شورای عالی بیمه، گزارش مقدماتی عملکرد سال ۱۳۹۶ صنعت بیمه توسط رئیس شورای عالی بیمه ارائه شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از بیمه مرکزی، دکتر همتی در شورای عالی بیمه با اشاره به رشد ۲۱ درصدی حق بیمه در سال ۱۳۹۶ گفت: افزایش ضریب نفوذ بیمه، گذر گردش مالی صنعت بیمه از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال، رشد مطلوب بیمه های زندگی، آتش سوزی و بدنه اتومبیل از مهم ترین دستاوردهای صنعت بیمه در سال گذشته است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بنا بر این گزارش دکتر همتی رشد ضریب خسارت در برخی رشته های بیمه ای را ناشی از نرخ گذاری غیرفنّی و عدم اعمال مدیریت ریسک در برخی از شرکت های بیمه دانست.

 

 بر اساس این گزارش، شورای عالی بیمه مقرر کرد: بیمه مرکزی با توجه به عدم وجود تعرفه با کسب نظر کارشناسان خبره و مدیران صنعت بیمه و سندیکای بیمه گران ایران ضوابط مورد نظر جهت کنترل ضریب خسارت در رشته های مورد نظر را به شورای عالی بیمه پیشنهاد نماید.

 

همچنین در این جلسه، شورا تعرفه هزینه ارزیابی خسارت موضوع تبصره ماده (۳۹) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث را به ازای هر فقره ارزیابی برای سال ۱۳۹۷ یک میلیون ریال تعیین کرد.

 

در ادامه شورای عالی بیمه، بنا به گزارش رئیس کل بیمه مرکزی، سهم شرکت های بیمه مستقیم را در تأمین عوارض موضوع تبصره «۱۰» قانون بودجه سال ۱۳۹۷ را تعیین کرد.

 

همچنین، شورای عالی بیمه از بیمه مرکزی خواست تا موضوع هزینه کرد این مبالغ در نیروی انتظامی، سازمان راهداری و اورژانس کشور و اثربخشی آن در کاهش تصادفات و مرگ و میر را از طریق دیوان محاسبات کشور به عنوان مسئول تهیه گزارش تفریغ بودجه پی‎گیری نماید.

منبع خبر: بیمه مرکزی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics