تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نرخ تورم ونزوئلا به یک میلیون درصد می رسد

صندوق بین المللی پول نرخ تورم ونزوئلا را در سال جاری میلادی یک میلیون درصد برآورد کرد.صندوق بین المللی پول در تازه ترین پیش بینی خود در مورد تورم ونزوئلا اعلام کرد انتظار می رود نرخ تورم این کشور در سال جاری میلادی به یک میلیون درصد برسد. به گفته صندوق بین المللی پول نرخ تورم ونزوئلا یکی از بدترین بحران های افزایش افسار گسیخته تورم در تاریخ مدرن است.

 

اقتصاد ونزوئلا از سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد همزمان با روند نزولی قیمت نفت سقوط کرد و دولت این کشور را در کنترل قیمت ها و یارانه ناتوان کرده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در همین حال «آلجاندرو ورنر»، مدیر بخش نیم کره غربی در صندوق بین المللی پول در وب سایت این نهاد بین المللی نوشت: پیش بینی می کنیم تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی نرخ تورم ونزوئلا به یک میلیون درصد برسد و وضعیت فعلی در ونزوئلا شبیه به وضعیت آلمان در سال ۱۹۲۳ میلادی و زیمبابوه در اواخر سال ۲۰۰۰ میلادی است.

 

البته وزرات اطلاعات ونزوئلا سریعا در اینباره اظهار نظر نکرده است. به گفته گروه اپوزیسیون ونزوئلا، قمیت مصرف کننده در سال جاری میلادی ۴۶ هزار و ۳۰۵ درصد در این کشور افزایش پیدا کرده و از سال ۲۰۱۷ میلادی به بعد بانک مرکزی این کشور انتشار اطلاعات اقتصادی پایه ای را متوقف کرده است.

 

«نیکولاس مادورو» رییس جمهور ونزوئلا گفته کشورش قربانی «جنگ اقتصادی» است که توسط واشنگتن حمایت می شود. بر پایه این گزارش، منقدین دولت ونزوئلا بر این باور هستند که مشکلات فعلی این کشور نتیجه تصمیمات سیاسی دولت است که شامل افزایش نسنجیده عرضه پول و نحوه نظارت های ارزی است که بنگاه های اقتصادی را برای وارد کردن مواد اولیه و قطعات دستگاه ناتوان کرده است.

منبع خبر: ایبنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics