تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

گزارش تعدیلات مثبت در بین بانک های بورسی

گزارش های تعدیل مثبت در بین بانک ها ی پذیرفته شده در بورس در راه است. گزارشات ماهانه و سه ماهه شرکت ها و سازمان های پذیرفته شده در بورس همه ماهه بر روس سامانه کدال قرار می گیرد.

 

معمولا در این گزارشات سازمان ها و شرکت ها ویترین عملیات انجام شده در ماه گذشته و مقایسه آن با سود ها و انتظارات خود و بودجه ریزی ابتدای سال را قرار می دهند.

 

بانک ها و موسسات مالی پذیرفته شده در بورس نیز از این قادع مستثنی نبوده و احتمالا تا چند رو آینده گزارشات ماهانه و فصلی خود را به جهت انتشار در سامانه کدال ببه سازمان بورس اورا بهادار ارسال می کنند .

 

اما این گزارشات بر اساس پیش بینی فعالان و کارشناسان بانکی با تعدیلات مثبتی همراه خواهد بود که ممکن است تعجب بسیاری را به همراه داشته باشد.

 

بر بانک ها بر اساس قوانین جاری بانک مرکزی در سال گذشته پیش بینی سود امسال را کرده اند و آن زمان نیز خبری از افزایش سرسام آور کارمزد ها در شبکه بانکی نبود.

 

اما در میانه سال جاری به یکباره بخشنامه ای از سوی بانک مرکزی به بانک ها ارسال شده که نشان داد از این به بعد وضع بانکی ها خوب خواهد شد و می توانند کارمزد های بسیاری را از مشتریان دریافت کنند.

 

کارمزد هایی که پیش از این اصلا در شبکه بانکی وجود نداشته و به یکباره بر اساس تصمیم بانک مرکزی دارای کارمزد زیادی شده اند.

این کارمزد ها به قدری زیاد بوده که براحتی می تواند حقوق کارمندان بانک ها را پوشش دهد.

 

تصور کنید یک بانک در یک شعبه ۸ کارمند دارد و هر کارمند نیز بطور میانگین ۸۰ هزار تومان حقوق داشته باشد، با این مفروضات این شعبه حدود ۷۰۰ هزار تومان هزینه روزانه کارمندانش است.

 

این ۷۰۰ هزار تومان تنها با یک بند از کارمزد های جدید شبکه بانکی یعنی واگذاری چک در سامانه چکاوک تامین می شود، بطور میانگین یک شعبه بانک متوسط می تواند در روز تا ۷۰۰ چک نیز به جهت واگذاری داشته باشد.

 

مشاهده می کنید که این کارمزد که تا ۳ ماه پیش وجود خارجی نداشت به یکباره وارد شبکه بانکی شده و این می تواند تعدیلات ویژه و مثبتی را در گزارشات بانک مربوطه داشته باشد.

منبع خبر: اخبار بانکی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics