تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تقویت مشاغل خانگی با استفاده از برند کردن محصولات محلی/در آینده نزدیک شاهد رویدادهای تازه خواهیم بود+تصاویر

اولین جشنواره شاه‌توت و محصولات محلی دهستان سولقان با حضور فرماندار شهرستان‌تهران، شهردار منطقه ۲۲ تهران، دهیار دهستان سولقان و جمعی دیگر از مسئولان و همینطور حضور پر‌شور مردم شامگاه پنجشنبه ۲۸ تیرماه در روستای سولقان برگزار شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاریایلنا، اولین جشنواره شاه‌توت و محصولات محلی دهستان سولقان با حضور عیسی‌فرهادی فرماندار شهرستان‌تهران، علی‌نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ تهران، ابراهیم عسگری دهیار دهستان سولقان و جمعی دیگر از مسئولان و همینطور حضور پر‌شور مردم شامگاه پنجشنبه ۲۸ تیرماه در روستای سولقان برگزار شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در ابتدای این مراسم ابراهیم عسگری (دهیار دهستان سولقان) گفت: اولین دوره از این جشنواره به همت شهرداری و دهیاری تشکیل شد و هدف ما از آن تقویت مشاغل خانگی با استفاده از برند کردن محصولات محلی و همین‌طور حذف واسطه‌گری بود و امیدواریم با چنین رویداد‌هایی بتوانیم در آینده نزدیک به این هدف دست پیدا کنیم.

 

وی افزود: با تعامل شهرداری قصد داریم همه خانم‌های خانه‌دار را که در تهیه محصولات خانگی تبحر دارند، دست به‌کار کنیم. تنها باید برای آنها بحث برند‌سازی را به‌گونه‌ای توضیح دهیم که بدانند برای عرق بیدمشکی‌ که خودشان تهیه کردند و کیفیت بالایی دارد، باید ظرف خاصی در نظر بگیرند تا بدین وسیله این محصول به‌عنوان برندی از محصولات روستای سولقان در مکان‌های مختلف عرضه شود.


همچنین در ادامه علی‌نوذرپور (شهردار منطقه ۲۲) تهران گفت: حضور مسئولانی که امروز در این مراسم هستند؛ اهمیت بالای برگزاری چنین جشنواره‌هایی را در کشور ما نشان می‌دهد. براساس جلسات هماهنگی که برگزار کردیم، قرار بر این شده است با استفاده از ظرفیت‌های مناطق مختلف تهران‌ بستری فراهم کنیم تا شهروندان تهرانی برای تفریح تنها به مناطق ۱ و ۲ تهران نرفته و مناطق دیگر ازجمله همین روستای سولقان را نیز در لیست انتخاب‌های خود قرار دهند.

 

وی افزود: بین مردم شهر و روستا از قدیم تفاوت‌هایی وجود داشته که چنین جشنواره‌هایی سبب آشنایی هرچه بیشتر این دو مجموعه زیستی باهم شده و بین شهروندان و روستاییان دوستی، همبستگی و اعتماد را ایجاد می‌کند. همچنین به این وسیله علاوه بر اینکه مردم شهر با آداب، فرهنگ و رسوم روستائیان آشنا می‌شوند، حضور آنها سبب توسعه تجارت‌های کوچک در گردشگری روستایی است.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

نوذرپور ادامه داد: چنین تجارت‌هایی اصولا در مناطق روستایی کوچک اتفاق می‌افتد ولی به‌اندازه افرادی که در آن فعالیت می‌کنند، قابلیت توسعه برای آنها وجود دارد. جشنواره شاه‌توت با این اهداف شکل گرفته و قطعا در آینده نزدیک رویداد‌های دیگری نیز با هدف برند‌سازی محصولات محلی برگزار می‌شود تا این منظور را تقویت کند.


در ادامه این مراسم عیسی‌فرهادی (فرماندار شهرستان تهران) گفت: امروز ما در مسائل مختلفی ازجمله تولیدات پزشکی، تولید برق و... پیشرفت داشته‌ایم و چنین جشنواره‌هایی هم که به همت شهرداری منطقه ۲۲ و مجموعه زیر نظرشان برگزار شده در راستای همین موضوع بوده و اقدام به‌شدت شایسته‌ای‌ست که هم در بحث اوقات فراغت و هم کار و معرفی محصولات منطقه‌ای مفید به‌فایده عمل کند.

 

وی افزود: البته چنین رویداد‌هایی به مشارکت مردم وابسته است و خوشبختانه این موضوع در این جشنواره چشمگیر بوده و انتظار می‌رود یا حمایت جناب نوذرپور در نقاط دیگر این منطقه نیز شاهد برگزاری چنین رویداد‌هایی باشیم.


شاه‌توت، لواشک، آلبالو، انواع عرقیات و رب و همچنین صنایع دستی ازجمله محصولاتی بودند که در این جشنواره در معرض بازدید مردم قرار گرفتند.

منبع خبر: ایلنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics