تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بازاربه سمت ثبات می‌رود/افزایش قیمت‌ها هیجانی است

رئیس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گفت: وجود کالا در غیر از انبارهای اعلام شده، احتکار محسوب می‌شود.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر، محمد نوابی در گفتگو با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه اطلاعات ۵۱۰ هزار انبار در کشور در سامانه قرار داده شد افزود: اگر کسانی کالایی غیر از این در انبارها داشته باشند ظن قاچاق، و احتکار محسوب می شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی گفت: در ۴ ماهه نخست امسال ۱۱۸ هزار بازرسی از انبارها داشتیم که از این تعداد در حوزه کالای قاچاق ۳ هزار پرونده به ارزش ۱۵ میلیارد تومان تشکیل شد.

 

نوابی افزود: در حوزه بازرسی های بازار نیز یک میلیون بازرسی انجام و ۴۶ هزار پرونده به ارزش ۱۸۹ میلیارد تومان تشکیل شد.

 

وی با بیان اینکه اختیارات سازمان تعزیرات باید افزایش یابد و حکم های این سازمان برای اثرگذاری بازرسی ها سریع صادر شود گفت: از ۲۸ خرداد همه کالاها و خدمات باید زیر ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند و اگر مردم خلاف این موضوع را دیدند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.

 

نوابی افزود: چرخه تأمین سبد غذایی و کالاهای مورد نیاز مردم تحت نظارت و کنترل کامل است.

 

وی گفت: در زمینه اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات گوشی تلفن همراه، گوشت و لوازم خانگی پرونده هایی تشکیل شده است.

 

نوابی افزود: در حوزه گوشی تلفن همراه برای ۲۷ شرکت پرونده تشکیل و به تعزیرات فرستاده شد.

 

وی گفت: ثبت سفارش، تخصیص ارز و پرداخت، مراحل اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی است که درباره گوشی تلفن همراه ۲۶۲ میلیون یورو گفته شده بود که این رقم، ۸۶ میلیون یورو برای ۱۱۹ هزار گوشی تلفن همراهی بود که وارد بازار، شناسایی، پرونده سازی و به تعزیرات ارسال شده است.

 

نوابی افزود: حدود ۲۰۰ هزار گوشی نیز شناسایی و توقیف شد و منتظر دستور کمیته ای هستیم که رئیس آن وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

 

وی گفت: به دلیل نوسانات قیمت ارز و اعمال برخی محدودیت ها برای ورود تعدادی از کالاها اتفاقات هیجانی در حوزه قیمت افتاده است و بر این اساس طرح تشدید بازرسی ها را به همه استان ها ابلاغ کردیم.

 

نوابی با بیان اینکه نباید به حوزه اقتصادی چنان نگاه کنیم که همه در پی سوء استفاده هستند افزود: البته در گردش اقتصادی بزرگ کشور سودجویانی وجود دارند.

 

وی گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ۵ هزار ناظر افتخاری دارد.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics