تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ضریب نفوذ صنعت بیمه به بیش از سه درصد افزایش می یابد

سلیمانی امیری گفت: افزایش ضریب نفوذ بیمه از 2.3 درصد کنونی به بیش از سه درصد در دستور کار است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، غلامرضا سلیمانی امیری در نشست خبری، سهم صنعت بیمه را از تولید ناخالص داخلی ناچیز دانست و اظهار داشت: افزایش یک درصدی ضریب نفوذ حق بیمه بسیار مشکل و زمانبر است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزایش 100 درصدی حق بیمه سرانه را از دیگر برنامه های خود برشمرد و گفت: عمده بیمه نامه ها در حوزه درمان، شخص ثالث و زندگی است، در حالی که می توان برای هر فعالیت اقتصادی بیمه تعریف کرد.
 

سلیمانی میزان بیمه نامه عمر را در پرتفوی صنعت بیمه زیر 10 درصد ارزیابی کرد و یکی از برنامه های خود را افزایش آن به 20 درصد برشمرد.
 

وی همچنین کاهش سهم شرکت های بیمه دولتی از بازار بیمه و رشد بخش خصوصی تا 70 درصد را از دیگر برنامه های خود اعلام کرد.
 

رییس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: در زمینه افزایش سطح توانگری شرکت های بیمه، به شرکت ها مهلت قانونی داده شده است و پس از آن، مقام ناظر صنعت بیمه ورود و برخورد خواهد کرد.
 

11 هزار میلیارد تومان تولید حق بیمه از ابتدای امسال

سلیمانی امیری درباره آخرین وضعیت صنعت بیمه اظهار داشت: در چهار ماهه امسال حدود 11 هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید و بیش از 6 هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت شد؛ بنابراین میزان حق بیمه تولیدی نسبت به مدت مشابه پارسال 23.4 درصد رشد یافته است.
 

رئیس کل بیمه مرکزی یادآور شد: در این مدت بیش از 19 میلیون و 100 هزار بیمه نامه در شرکت های بیمه صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 7.7 درصد افزایش داشت.
 

وی سهم بخش خصوصی را حق بیمه تولیدی در چهار ماهه امسال را 66.3 درصد برآورد کرد و گفت: سهم رشته بیمه شخص ثالث 38.8 درصد، درمان 19.2 درصد و بیمه عمر 13 درصد از کل بیمه نامه های صادره است.
 

وی درباره احتمال ادغام شرکت های بیمه به خبرنگاران گفت: برای این کار باید ابتدا بین سهامداران آمادگی وجود داشته باشد و بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر نمی تواند دستور دهد که شرکت ها با هم ادغام شوند.
 

سلیمانی امیری در عین حال با اعلام اینکه برخی شرکت های بیمه وضعیت خوبی دارند، از برنامه ریزی برای ادغام برخی شرکت ها خبر داد.
 

رییس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: هرچند ذخایر شرکت های بیمه به 6 هزار میلیارد تومان می رسد و این صنعت رو به رشد است اما در مقایسه با دیگر بازارها نظیر بانک و بازار سرمایه عقب است و باید سهم آن در تولید ناخالص داخلی افزایش یابد.
 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

توان اتکایی در داخل وجود دارد

رییس شورای عالی بیمه درباره آینده بیمه اتکایی کشتی ها و هواپیماها با اعمال تحریم های آمریکا و قطع همکاری شرکت های بیمه خارجی اظهار داشت: هرچند پس از برجام شرکت های اتکایی خارجی برای همکاری با ایران ابراز علاقه کردند و مراوداتی هم برقرار شد اما باید گفت توان شرکت های ایرانی و بیمه مرکزی برای قبول اتکایی بالاست و می توان بیمه اتکایی صنعت حمل و نقل هوایی و دریایی را در داخل پوشش داد.
 

وی افزود: حتی در زمان اجرای برجام، تمامی پوشش های اتکایی در بخش هوایی و دریایی به خارج واگذار نشده بود.
 

برنامه ریزی برای اصلاح ساختار بیمه ایران

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین درباره وضعیت صورت های مالی بیمه ایران و برنامه نهاد ناظر برای افزایش سطح توانگری و مشکلات این شرکت اظهار داشت: بیمه ایران شرکتی دولتی و بزرگ است که نزدیک 40 درصد بازار بیمه را در اختیار دارد و از این رو جلسات متعددی با بیمه مرکزی و وزارت اقتصاد برای رفع مشکلات آن برگزار شده است.
 

سلیمانی امیری، افزایش سرمایه را تنها راهکار رفع مشکلات بیمه ایران ندانست و گفت: از آنجا که بیمه ایران دولتی است، برای واگذاری سهام آن باید ابتدا قوانین اصلاح شود.
 

وی در پاسخ به اینکه آیا ممکن است با اجرای قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان با بیمه مرکزی خداحافظی کند، اظهار داشت: من بازنشسته نیستم و به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه 24 سال سابقه فعالیت داشته و از 6 تا 11 سال دیگر فرصت برای بازنشستگی دارم.
 

اوراق بیمه در راه بازار سرمایه

رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: با همکاری پژوهشکده بیمه در حال طراحی اوراق ریسک بیمه برای عرضه در بازار سرمایه هستیم؛ یکی از مزیت های این اوراق بویژه در زمان تحریم ها این است که ریسک صنعت بیمه را توزیع می کند و خریداران این اوراق نیز از سود مناسبی برخوردار می شوند.
 

سلیمانی امیری شفافیت در بازار بیمه را به نفع این صنعت دانست و گفت: امروز اطلاعات شرکت های بیمه که در بورس حاضرند در سامانه کدال منتشر می شود؛ از طریق سامانه سنهاب بیمه مرکزی نیز اطلاعات در دسترس است که باید آن را توسعه داد.
 

وی درباره کاهش ارزش ریال در ماه های اخیر و اثر آن بر نرخ بیمه نامه ها نیز گفت: برای رفع این چالش یا می توان حق بیمه ها را افزایش داد که به مردم فشار وارد می کند و یا به فکر گسترده تر کردن بازار از طریق ارایه محصولات جدید بیمه ای بود.
 

سلیمانی امیری افزود: بیمه مرکزی خواهان بزرگتر کردن بازار است با ارایه محصولات و خدمات جدید در صنعت بیمه است.
 

رئیس کل بیمه مرکزی بر نظارت دایمی و روزانه بر عملکرد شرکت های بیمه تاکید کرد تا خطر ورشکستگی در صنعت بیمه به حداقل ممکن برسد.

منبع خبر: وزارت امور اقتصادی و دارایی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics