تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

گزارش عملکرد سال 2016 فدراسیون جهانی بورس ها

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران، فدراسیون جهانی بورس ها به نمایندگی از 200 بورس اوراق بهادار و کالایی و موسسات تسویه و پایاپای، گزارشی را در خصوص عملکرد اعضای خود در سال 2016 منتشر کرد.

علیرغم نوسانات خاص و تحرکات استثنایی بازار­­های سرمایه در سال 2015، سال گذشته شاهد فـعالیت آرام­ تر بورس ­ها و رشــد نســبی شاخص ­ها بودیم.
 
 
 
مجموع ارزش بازار های عضو فدراسیون با حدود جهار و نیم درصد رشد نسبت به سال 2015 به رقم 71 تریلیون دلار بالغ گشت. رشد این شاخص عمدتا به دلیل تاثیر رشد 11 درصدی منطقه آمریکا و حدودا یک درصدی منطقه اروپـــا، خاورمیانه و آفریقا به دســـــت آمد. ارزش بازار های آسیا-اقیانوسیه در سال 2016 به میزان نیم درصد نسبت به پایان سال 2015 افت کرد.
 
با اینحال، ارزش و دفعات معامله در سال گذشته به ترتیب 27 و 15 درصد کمتر از سال 2015 بود که عمدتا در منطقه آسیا-اقیانوسیه ایجاد شد. مجموع ارزش سهام معامله شده در بازار های عضو فدراسیون جهانی بورس ها به بالاتر از 86 تریلیون و پانصد میلیارد دلار رسید.
 
در میان تمامی اعضا  در پایان سال 2016 ، تعداد 48976 شرکت پذیرش شده ثبت گردید که تغییر چندانی با پایان سال 2015 نداشت.
 
بر این اساس، افت فعالیت های معاملاتی اعضای فدراسیون به میزان قابل توجهی تحت تاثیر فروش گسترده سهام در بازار های چین در اوایل سال 2016بود.عواملی چون افزایش احتمالی نرخ بهره در ایالات متحده، بی اعتمادی نسبت به سیاست های آتی آمریکا و رخداد های سیاسی و اقتصادی در آسیا – اقیانوسیه از دیگر دلایل کاهش حجم معاملات سال 2016 بورس ها به شمار می رود.
منبع خبر: بورس اوراق بهادار تهران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics