تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۱۰ میلیون نفر در بورس کشور سرمایه‌گذاری کردند

معاون شرکت بورس کشور گفت: در حال حاضر براساس آمار ۱۰ میلیون کد معاملاتی در کشور وجود دارد.

روح الله حسینی‌مقدم امروز در جلسه بورس با بیان اینکه بازار سرمایه و به ویژه بورس اوراق بهادار حقیقتی انکارناپذیر است، اظهار داشت: وجود شرکت‌های با مضیقه مالی دردسری است که در کشور با آن مواجه است اما شرکت‌ها می‌توانند با حضور در بازار سرمایه از امتیازات و ظرفیت‌های بازار بورس بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه فراهم شدن عمری طولانی برای فعالیت شرکت‌ها از مزایای بازار سرمایه است،  افزود: امروزه شرکت‎هایی که نام و برندی بین‌المللی دارند از مزایای بازار سرمایه بهره برده‌اند.

معاون بورس کشور با اشاره به اینکه باید به سمت ارائه فراهم سازی شرایط عمر طولانی به شرکت‌ها حرکت کنیم، بیان کرد: باید ضریب نفوذ بازار سرمایه در کشور افزایش یابد و نیز برای دو قشر مشارکت کنندگان و سرمایه پذیران بازار سرمایه برنامه‌ریزی‌های ویژه‎ای شود.

وی گفت: در حال حاضر بر اساس آمار 10 میلیون کد معاملاتی در کشور وجود دارد و این به معنای این است که به طور متوسط در اقتصاد کشور از هر  8نفر یک نفر از مردم سهامدار شرکت‌های فعال در بورس هستند.

حسینی‌مقدم با بیان اینکه در برزیل با وجود 200 میلیون نفر جمعیت فقط 2 میلیون نفر از آنها در بورس سرمایه گذاری می‌کنند، عنوان کرد:  در کشور ما از 10 میلیون نفری که در بورس سرمایه‌گذاری کرد‌ه‌اند در حدود 100 هزار نفر مالک فعال هستند.

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

قاسم الفونه |   1395/11/28 22:32:34   |
0     0
"بورس برزیل"
بورس اوراق بهادار برزیل مستقر در شهر سائوپائولو است که در اواخر سال ۲۰۱۱ با ارزش بازاری معادل ۱٫۲ تریلیون دلار در رتبه هشتم از بزرگترین بازارهای بورس جهان قرار گرفت .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics