تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

برخی روستاییان با کارهای کوچک میلیاردر شده‌اند/گردشگران خارجی برای سفر به ایران نیازی به مراجعه به سفارت ندارند

مونسان گفت: دیگر لازم نیست گردشگران خارجی برای آمدن به ایران به سفارت مراجعه کنند بلکه از طریق اینترنت می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند و به این صورت بعد از بررسی می‌توانند به ایران سفر کنند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایلنا، نشست خبری علی اصغر مونسان (معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) با رسانه‌های خارجی با حضور محمد محب‌خدایی (معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) ، محمدحسن طالبیان (معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) برگزار شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مونسان در ابتدای این نشست گفت: در حال حاضر گردشگری به اقتصاد سوم جهان تبدیل شده و روند رو به رشدی دارد. این پیشرفت به صورتی است که کارشناسان اقتصادی جهان تنها صنعتی را که پیش‌بینی کردند روند رو به رشد خود را به همین صورت ادامه می‌دهد، گردشگری است. رشد گردشگری در کشور ما می‌تواند باعث نشاط و شادی جامعه شود که بسیار در حال حاضر برایمان اهمیت دارد.

 

معاون رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که "کشور ما به واسطه ظرفیت‌های خود جزو ۱۰ کشور اول این حوزه می‌تواند باشد"، افزود: ما برای رسیدن به این هدف تنها باید از ظرفیت‌های خود به بهترین شکل ممکن بهره ببریم. ما در بخش داشته‌های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و میراث ناملموس بسیار غنی هستیم و می‌توانیم با استفاده از این موارد جایگاه خود را در گردشگری جهان افزایش دهیم.

 

وی افزود: در سند چشم‌انداز گردشگری اینطور پیش‌بینی شده که بتوانیم به ۲۰ میلیون گردشگر خارجی برسیم ولی در حال حاضر با اقدامات دولت فعلی و دولت گذشته که گردشگری را مهم می‌دانستند؛ تا حدودی به این منظور نزدیک شده‌ایم.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی در ادامه افزود: سال گذشته شمار گردشگران خارجی ما نسبت به سال ۹۵ رشد چهار درصدی را تجربه کرده است. همینطور در چهار ماهه اول امسال ۳۸ درصد رشد گردشگر خارجی به کشور داشته‌ایم.

 

وی افزود: البته گردشگری داخلی نیز برای ما اهمیت دارد چراکه بازار ما در حال حاضر برای کشورهای همسایه خیلی خوب عمل کرده و اگر ما بتوانیم این بازار را به شهرهای داخلی خود منتقل کنیم، در گردشگری به رشد خیلی خوبی دست پیدا می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ماموریت‌های مهمی در سه حوزه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد که به نوعی جزو ماموریت‌های ذاتی این سازمان به حساب می‌آیند. در بخش فرهنگی رشد گردشگری می‌تواند باعث نشاط و امید در جامعه شود و همچنین با معرفی ظرفیت‌های کشور به گردشگران خارجی آنها به عنوان سفیر فرهنگی ما در کشور خودشان عمل می‌کنند و به نوعی بخشی از تبلیغات کشورهای خارجی را در کشور کاهش می‌دهند.

 

مونسان افزود: در بخش اجتماعی ما یکی از حوزه‌های موفقی هستیم که توانستیم از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کنیم. در حال حاضر وضعیتی ایجاد شده که مهاجرت معکوس اتفاق می‌افتد. همینطور در این بخش افراد با هزینه کم می‌توانند کارهایی راه بیندازند که بعضا باعث موفقیت بسیاری شده و این امر یکی از ماموریت‌های مهم سازمان ما را که همان توزیع عادلانه ثروت است، فراهم می‌کند چراکه برخی روستاییان با این کارهای کوچک میلیاردر شده‌اند.

 

وی ادامه داد: گردشگری در بخش اقتصادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای کشور ارزآوری ایجاد کرده، همچنین گردشگری از حوزه‌هایی است که اگر به تحرک درآید؛ سبب تحرک اقتصادی و رونق اقتصادی کشور می‌شود و همه صنایع از آن منتفع می‌شوند. همچنین در این بخش سرعت ایجاد اشتغال ۲.۵ برابر حوزه‌های دیگر است.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: خوشبختانه در حال حاضر تعداد هتل‌های چهار و پنج ستاره ما به عدد ۱۵۸ رسیده است که البته این موضوع تا پایان دولت به ۲۸۰ ارتقا پیدا می‌کند که همین نشان از توجه ویژه ما به گردشگری دارد. همچنین ۱۸۵۴ پروژه با عدد سه هزار میلیارد تومان در بخش گردشگری که شامل پروژه‌های جاذب و مختلف دیگر هست، در حال اقدام بوده که نوید خوبی را به ما می‌دهد. همچنین در حال حاضر همکاری خوبی بین وزارت خارجه و دستگاه‌های امنیتی با سازمان میراث فرهنگی به وجود آمده که فضای امن را برای گردشگران آماده کرده است. به عنوان مثال دیگر لازم نیست که گردشگران خارجی برای آمدن به ایران به سفارت مراجعه کنند بلکه از طریق اینترنت می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند و به این صورت بعد از بررسی می‌توانند به ایران سفر کنند. با چنین وضعیتی در حال حاضر رونق خوبی برای گردشگران خارجی ایجاد شده است.

 

در ادامه این نشست، جلسه به پرسش و پاسخ بین خبرنگاران رسانه‌های مختلف و مونسان تبدیل شد.

منبع خبر: ایلنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics