تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ابزارهای مالی

استاندارد بین المللی حسابداری بخش عمومی شماره 41 (IPSAS 41) با عنوان «ابزارهای مالی» الزامات جدیدی درباره طبقه بندی، شناسایی و اندازه گیری ابزارهای مالی وضع می کند که جایگزین الزامات استاندارد بین المللی حسابداری بخش عمومی شماره 29 (IPSAS 29) با عنوان «ابزارهای مالی: شناخت و اندازه گیری» می شود.

 

این استاندارد اطلاعات مفیدتری را نسبت به استاندارد بین المللی حسابداری بخش عمومی شماره 29 برای استفاده کنندگان ابزارهای مالی ارائه می دهد که شامل:
 - به کارگیری تنها یک مدل اندازه گیری و طبقه بندی برای داراییهای مالی که ویژگیهای جریان وجوه نقد حاصل از دارایی، و هدفی که دارایی برای آن نگهداری می شود را در نظر می گیرد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


 - به کارگیری تنها یک مدل آینده نگر برای پیش بینی زیان اعتباری، که برای همه ابزارهای مالی مشمول آزمون کاهش ارزش، قابل استفاده است.
 - به کارگیری یک مدل بهبودیافته حسابداری پوشش خطر که ترتیبات مقابله با ریسک را در دامنه رهنمود، وسعت می بخشد. این مدل پیوند محکمی بین راهبردهای مدیریت ریسک بنگاه و برخورد حسابداری برای ابزارهای نگهداری شده به عنوان بخشی از راهبرد مدیریت ریسک را ایجاد می کند. این استاندارد در مرکز اطلاع رسانی اینترنتی حسابرس بخش «آرشیو منابع مهم/ حسابداری عمومی» در دسترس است.

 

منبع خبر: حسابرس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics