تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بازدهی بیش از 40 درصدی شاخص کل فرابورس از اول سال

افزایش 18 واحدی امروز آیفکس عمدتا تحت تاثیر معاملات مثبت در نماد‌های گروه فلزات اساسی شامل «هرمز»، «ذوب»؛ «میدکو» و «ارفع» اتفاق افتاد که هر یک بیش از 2 تا 4 واحد در رشد یک درصدی شاخص کل سهیم بودند. بدین ترتیب با افزایش امروز این نماگر بازدهی شاخص کل فرابورس به بیش از 41 درصد از ابتدای سال رسید که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

 

آخرین دوشنبه مرداد‌ماه 97 در فرابورس ایران با رکورد‌شکنی مجدد شاخص کل و رسیدن آن به پله 1555 واحدی همراه بود تا بار دیگر آیفکس در سطح جدیدی خود را برای معاملات فردا آماده کند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، به نقل از فرابورس ایران، افزایش 18 واحدی امروز آیفکس عمدتا تحت تاثیر معاملات مثبت در نماد‌های گروه فلزات اساسی شامل «هرمز»، «ذوب»، «میدکو» و «ارفع» اتفاق افتاد که هر یک بیش از 2 تا 4 واحد در رشد یک درصدی شاخص کل سهیم بودند. بدین ترتیب با افزایش امروز این نماگر بازدهی شاخص کل فرابورس به بیش از 41 درصد از ابتدای سال رسید که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

 

از سوی دیگر، در میانه هفته پایانی مرداد‌ماه 97 نماد‌های «کپرور» و «فولای» با رشد قیمت نزدیک به 5 درصد بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های «ثتران» و «سبزوا» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند و این در حالی بود که «ذوب»، «زاگرس» و «چکاپا» پُر‌بیننده‌ترین نماد‌ها در معاملات روز جاری بودند.

 

در روزی که گذشت معاملات سهام در مجموع دو بازار اول و دوم با داد‌و‌ستد بیش از 337 میلیون سهم به ارزش افزون بر یک هزار و 239 میلیارد ریال به پایان رسید که در پی تغییر مالکیت بیش از 138 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 249 میلیارد ریال در نماد «ذوب» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی به این نماد اختصاص یافت.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

به‌علاوه، بازار پایه نیز امروز شاهد معامله 365 میلیون سهم به ارزش بیش از 509 میلیارد ریال بود که در کنار حجم معاملاتی میلیون سهمی در تابلو الف این بازار، تابلو ب حدود 62 درصد و تابلو ج حدود 37 درصد از حجم کل معاملات بازار پایه را در اختیار گرفتند.

 

در سمت دیگر بازار، معاملات اوراق بدهی در بازار اوراق با درآمد ثابت با جا‌به‌جایی بیش از 3 میلیون ورقه به ارزش بیش از 2 هزار و 582 میلیارد ریال پیگیری شد که نماد «سخاب7» با حجم معاملاتی بیش از 290 هزار ورقه‌ای به ارزش افزون بر 248 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت. همچنین این بازار امروز شاهد عرضه اولیه اوراق مربوط به سازمان تامین اجتماعی در نماد‌های «سخاب74»، «اخزا6074»، «اخزا6084»، و «اخزا6094» بود که همه اوراق خریداری شده در این چهار نماد به سبد حقوقی‌ها منتقل شد.

 

همچنین تابلو تسهیلات مسکن امروز میزبان معامله نزدیک به 73 هزار ورقه به ارزش 48 میلیارد و 80 میلیون ریال بود که تسه تیر 97 با وجود افت 0.17 درصدی قیمت همچنان بیشترین قیمت، حجم و ارزش معاملاتی را در مقایسه با سایر تسه‌ها دارد.

 

نگاهی به معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) بیانگر داد‌و‌ستد بیش از 15 میلیون ورقه به ارزش بیش از 268 میلیاد ریال در جریان معاملات امروز این ابزار است که منجر به صدر‌نشینی نماد «اعتماد» به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش معاملاتی شد.

 

در نهایت، در مجموع بازار‌های فرابورس ایران امروز بیش از 721 میلیون ورقه به ارزش افزون بر چهار هزار و 648 میلیارد ریال در بالغ بر 67 هزار نوبت معاملاتی میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد.

منبع خبر: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics