تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۳۸ درصد بازار کار در دست کارآفرینان است

مهمترین عناوین خبرهای حوزه کار و تعاون در هفته جاری، به بهبود رتبه ایران در شاخص کارآفرینی، سهم ۹۰ درصدی فرش دستباف در صادرات غیرنفتی و اعلام شرایط انتصابات در وزارت کار اختصاص داشت.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، در هفته‌ای که گذشت سامانه کارا که به‌ منظور سهولت فرایند اعطای تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری از دی‌ماه سال گذشته آغاز به کار کرده بود، فرایند ثبت‌ طرح‌های متقاضیان وام اشتغال روستایی را متوقف کرد. این اقدام در پی ثبت بیش از سقف مجاز طرح‌های رسیده در سامانه صورت گرفت. چنانچه مدیر پروژه‌های سرمایه‌گذاری اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشتر گفته بود درصورتی که طرح‌های متقاضیان تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی و عشایری تا ۱.۵ برابر حد مجاز به بانک‌های عامل معرفی شود، سامانه کارا بسته می‌شود و استان‌هایی که در این مدت نتوانستند از آن استفاده کنند هم سهمیه خود را از دست می‌دهند. البته توقف ثبت طرح در سامانه موقتی بود و در حال حاضر ثبت طرح برای متقاضیان دریافت وام اشتغال روستایی امکان‌پذیر است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر از جمله رویدادهای این هفته بود.

در این مراسم سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که نیم درصد از کل فضای کسب و کار در اختیار کارآفرینان است و این میزان ۳۸ درصد بازار اشتغال را به خود اختصاص داده است.

 

انوشیروان محسنی بندپی، از بهبود سه پله‌ای رتبه ایران در شاخص کارآفرینی خبر داد و گفت: رتبه کارآفرینی در منطقه خاورمیانه و مُنا از ۱۴ به ۱۱ رسیده که در مقایسه با سال گذشته سه رتبه بهبود را نشان می‌دهد.

 

او با بیان اینکه دولت تا پایان برنامه ششم مکلف است سالی یک میلیون شغل ایجاد کند، بر لزوم رفع موانع  کسب و کار، اصلاح نظام بانکی و واگذاری صحیح بنگاه‌ها در این باره تاکید کرد.

 

محسنی بندپی، ایجاد مدارس کارآفرینی و اشتغال برای جوانان و کارآفرینان، حمایت از پارک‌های فناوری و مراکز رشد، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و کانون‌های کارآفرینی و توسعه مهد کودک‌های خلاق و نوآور را از اولویت‌های وزارت کار برشمرد.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

در هفته‌ای که گذشت عبداله بهرامی ـ مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف . اعلام کرد که یک سوم تولید فرش دستباف کشور مربوط به تعاونی‌های شهری و روستایی است و در حال حاضر ۳۷۰۰ تعاونی شهری و روستایی فرش دستباف در زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ۲۶۲ تعاونی فرش دستباف روستایی زیر نظر اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی ایران فعالیت دارند.

 

به گفته وی، بیش از ۹۰ درصد فرش دستباف کشور سالانه صادر می‌شود و تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد آن به مصرف داخلی می‌رسد. بهرامی، توجه به توسعه صادرات فرش دستباف را امری ضروری برشمرد و گفت: صنعت فرش ضمن رونق صادرات غیرنفتی، در ارزآوری، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی نقش آفرین است.

 

شرط انتصابات در وزارت کار اعلام شد

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشنامه‌ای را صادر کرد که به موجب آن انتخاب و انتصاب اعضای هیات مدیره‌ها، مدیران عامل شرکت‌ها و هلدینگ‌ها، مدیران عامل سازمان‌ها، صندوق‌ها و موسسات وابسته ‌تنها از طریق "فراخوان عمومی" و بررسی رزومه نخبگان صورت خواهد گرفت.

 

این بخشنامه با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر در انتخاب و انتصابات زیرمجموعه‌های وزارت کار و فراهم کردن فرصت‌های برابر برای همه واجدین شرایط، صادر شده و هرگونه انتخاب اعضای هیات مدیره و مدیران عامل شرکت‌ها و هلدینگ‌های تابعه را صرفاً از طریق "فراخوان عمومی" و پس از بررسی و تایید رزومه نخبگان قابل قبول دانسته است.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics