تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

گام آخر برای عرضه اوراق خودرو در بورس‌کالا

چند روز پیش مدیرعامل سایپا از عرضه محصولات این شرکت در بورس‌کالا خبر داد و به‌دنبال آن امیدنامه پذیرش خودروی سراتو در بورس‌کالای ایران منتشر شد.

یک‌سال پیش بود که مدیرعامل بورس‌کالا، اعلام کرد با پذیرش و عرضه خودروی پراید دریچه تأمین مالی بورس‌کالا به روی خودروسازها گشوده می‌شود و شرکت‌های فعال در این صنعت می‌توانند با عرضه اوراق سلف موازی تأمین مالی کنند. اما از آنجا که پراید در شورای رقابت قیمت‌گذاری می‌شود قابلیت کشف قیمت در بورس‌کالا را نداشت. بعد از گذشت ماه‌ها، هفته گذشته مدیرعامل سایپا با وجود آنکه اعلام کرد خودروی سراتو در بورس‌کالا پذیرفته شده، اما جزئیات بیشتری در این‌باره منتشر نکرد.
 
بررسی امیدنامه‌ منتشر شده نشان می‌دهد ظاهرا بورس‌کالا و گروه خودروسازی سایپا به تفاهم‌های تازه‌ای رسیده‌اند و قرار است در مرحله اول برای خودروهایی که مشمول قیمت‌گذاری نمی‌شوند، از طریق عرضه اوراق سلف موازی در بورس‌کالا تأمین مالی صورت بگیرد. در امیدنامه منتشر شده آمده است:
 
درخواست پذیرش خودروی سراتو تولیدی شرکت سایپا را تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در تاریخ 25دی‌ماه سال1395 به بورس‌کالای ایران ارائه کرده است و این درخواست در نودمین جلسه هیأت پذیرش بورس‌کالای ایران مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفته است. طبق اطلاعیه منتشر شده، متقاضی عرضه اوراق یعنی شرکت سایپا متعهد شده شرایط عرضه را به‌گونه‌ای فراهم کند که حداقل 4بار عرضه در ‌ماه انجام پذیرد و درصورت وجود تقاضا با نظر بورس‌کالا نسبت به عرضه اقدام کند.
منبع خبر: همشهری
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics