تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تشکیل کمیته تجدید نظر و رسیدگی به شکایات در وزارت بهداشت

در جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر محمدعلی کی نژاد که در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد، مقرر شد کمیته تجدید نظر و رسیدگی به شکایات توسط هیئت مرکزی جذب وزارت بهداشت تشکیل شود.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، در ابتدای این جلسه به پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر شهربانو نخعی، دکتر محمد شریف‌زاده، دکتر سید مصطفی شریفیان، دکتر عبدالرحمن رستمیان، سید علی حسینی، محمود کاظمی برای عضویت هیأت مرکزی جذب این وزارتخانه انتخاب شدند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در ادامه جلسه؛ دکتر جواد محمدی، دبیر هیئت عالی جذب، با اشاره به نرخ ماندگاری پرونده‌ متقاضیان جذب در دانشگاه‌های تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خواتستار تسریع در رسیدگی به این درخواست‌ها شد.

 

 

در همین زمینه رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی این وزارتخانه گفت: با همکاری روسای دانشگاه‌ها در حال پی‌گیری و تسریع در فرآیند جذب هستیم. سپس رئیس هیأت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی گفت: براساس روح مصوبه ۶۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی، گروه‌های علمی و دانشکده‌ها می توانند نظرات مشورتی خود را در زمینه جذب اعضای هیئت علمی به هیئت‌ای اجرایی جذب ارائه دهند و با توجه به این موضوع، دعوت از نمایندگان آن‌ها در جلسات هیئت‌های اجرایی بلامانع است.

 

همچنین با رای مثبت اعضای هیئت عالی جذب مقرر شد کمیته تجدید نظر و رسیدگی به شکایات توسط هیئت مرکزی جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شود.

در ادامه جلسه دبیر هیئت عالی جذب ضمن اشاره به استخراج شاخص‌های ارزیابی دانشگاه‌ها از منظر اسناد بالا دستی گفت: مقررشده این شاخص‌ها در جلسات آتی بررسی شود.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

دستور بعدی جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع نحوه توزیع بودجه جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۶ بود که پس از ارائه گزارش تهیه شده در این زمینه، اعضای هیئت خواستار واگذاری توزیع این بودجه به مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم شدند.

 

در ادامه، نماینده سازمان اداری و استخدامی گزارشی از مجوزهای تخصیص یافته برای جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از جانب این سازمان ارائه کرد و گفت: بر اساس نسبت استاد به دانشجو و قانون برنامه ششم توسعه مجوزها توزیع می شود که از ۱۲ هزار تخصیص یافته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هنوز از ۵۰۰ مجوز استفاده نشده است و همچنین ۷۰۰ مجوز در سال ۹۶ تخصیص داده شده و برای نخبگان نیز در دونوبت ۲۰۰ مجوز بنا به نیاز تخصیص داده شده است.

 

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه این جلسه رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از تخصیص ۱۹۰۴ مجوز جذب از سال ۹۲ تا ۹۶ به این وزارتخانه ارائه کرد و گفت: بیشترین زمان ارسال پرونده تا ۷ الی ۹ ماه بعد از فراخوان است و تقریبا ظرف مدت یک سال پرونده‌ها در هیئت مرکزی جذب بررسی و اتخاذ تصمیم می شود. ازسال گذشته ارسال پرونده‌ها حتما باید به صورت الکترونیکی باشد.

 

سپس دکتر کی نژاد گفت: با توجه به لزوم رعایت تقویم تعیین شده برای جذب، باید به دانشگاه‌ها اطلاع داده شود که باید به صورت الکترونیکی اطلاعات را ثبت کنند.

 

وی افزود: همچنین دانشگاه‌های تابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز باید مانند دانشگاه های تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خواست‌های خود را در سامانه مخصوص بارگذاری کنند تا هیئت مرکزی جذب وزارت بهداشت اقدامات لازم را برای اخذ مجوز از سازمان اداری و استخدامی انجام دهد.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics