تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سود بورس در جیب سفته‌بازان حرفه‌ای

مدتی است که بازیگران بازار سهام دید بلند مدت به سرمایه گذاری را به کلی فراموش کرده‌اند؛ صف‌های خریدی که در اندک زمانی به صف‌های فروش بدل می‌شوند گویای این موضوع است. این اوضاع سبب شده سفته‌بازان حرفه‌ای که با دید کوتاه مدت وارد معاملات می‌شوند بتوانند سود خوبی به جیب بزنند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، قیمت سهام بورس تهران در پنج روز کاری در هفته‌ای که گذشت همچون هفته‌های اخیر با نوسان‌های زیادی مواجه شد، در این هفته شاخص کل یک بار توانست تراز ۱۴۰ هزار واحدی را رد و بار دیگر به یک تراز تاریخی دست پیدا کند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

اما رسیدن به این تراز تاریخی نشانه حال خوب بورس نیست، بلکه نشان از وضعیت کلی اقتصاد از جمله شرایط بازار ارز و نرخ دلار در سامانه نیما، سامانه سنا و بازار آزاد دارد، چراکه با افزایش نرخ ارز به طور طبیعی قیمت سهم ها در بورس افزایش می‌یابد و در نتیجه شاخص کل رشد می‌کند؛

بنابراین تنها عامل پر رنگ که این روزها باعث رشد قیمت‌ها و در نتیجه شاخص در بورس شده وضعیت نامطلوب در نرخ ارز است.

 

با افزایش قیمت دلار سهام شرکت‌های صادرات محور با افزایش قیمت مواجه می‌شوند و بیشتر شرکت‌های بورسی در کشور صادرات محور هستند اما در عین حال وضعیت کنونی اقتصاد و نامطمئن بودن بازیگران بازار سرمایه به وضعیت اقتصاد سبب شده که ریسک‌های سیستماتیک بازار افزایش یافته و با کوچکترین نشانه‌های منفی شاهد صف‌های فروش سهم‌ها باشیم.

 

در پنج روز کاری بورس تهران شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۵۶۲ واحد رشد کرد و به رقم ۱۳۷ هزار و ۴۷۲ واحدی رسید. در عین حال شاخص آزاد شناور با رشد ۱۷۰۰ واحدی از تراز ۱۴۴ هزار و ۶۹۹ تا تراز ۱۴۶ هزار و ۳۹۹ بالا رفت.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

از طرفی شاخص بازار اول با ۴۸۷ واحد رشد به رقم ۱۰۱ هزار و ۲۹۱ واحدی رسید و شاخص بازار دوم با ۷۶۶ واحد رشد تا تراز ۲۷۳ هزار و ۷۲۶ واحدی بالا رفت. اما شاخص ۳۰ شرکت بزرگ با ۷۱ واحد افت تا رقم ۶۷۳۰ پایین آمد.

 

در این هفته نیز در برخی از روزها با صف پایدار خرید و برخی از روزها با صف پایدار فروش مواجه بودیم این موضوع نشان از عدم اطمینان سهامداران چه سهامداران حقوقی و چه حقیقی، از آینده کوتاه مدت بازار است.

 

این نداشتن اعتماد به آینده سبب شده سهامدارن به جای دید بلند مدت با توجه به اخبار روز، هر لحظه تصمیم به خرید یا فروش بگیرند، در این مدت نوسان‌گیران حرفه‌ای که با دید کوتاه مدت به بازار آمده‌اند توانستند سود خوبی به جیب بزنند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics