تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مدیرکل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان خبر داد،۷۰ هزار نفر برای دریافت بیمه ازدواج جوانان ثبت‌نام کرده‌اند

گروه اقتصاد اجتماعی زیست مشترک در دنیای مدرن دستخوش تغییرات جدی شده است و دیگر بسان گذشته نیست. در عصر جدید فردیت با زندگی مشترک در اصطکاک خواهد بود و چالش‌های جدیدی را به وجود خواهد آورد. بسیاری از مردم به دلایل گوناگون، استدلال‌هایی بر ضد ازدواج دارند.

این استدلال‌ها شامل نقدهای سیاسی و مذهبی، اشاره به میزان طلاق، و نیز اهمیت تجرد بر پایه آموزه‌های مذهبی و فلسفی می‌شود. تحقیقات جدید نشان می‌دهند که از دهه هشتاد میلادی به این سو، میل به تجرد در افراد بیشتر شده است و ازدواج‌ها کمتر و بی‌دوام‌تر شده‌اند. این یعنی، شاید اکنون ازدواج‌ها نیز نیازمند بیمه‌اند.


بیمه ازدواج بهمن ماه سال گذشته با حضور محمود گودرزی، وزیر وقت ورزش و جوانان و مدیرعامل بیمه ایران رونمایی شد. این بیمه نامه مواردی همچون تامین جهیزیه، تامین مسکن، مهریه، فوت همسر و سلامت جنین و فرزندآوری را لحاظ کرده است. بنابر اعلام وقت وزارت ورزش و جوانان، هر خانواده‌یی می‌توانست با پرداخت حداقل ماهانه 50 هزار تومان، این بیمه را برای فرزند خود خریداری کند. اگر خانواده‌یی ماهانه 50 هزار تومان حق بیمه تهیه بیمه نامه ازدواج را پرداخت کند، در پایان سال بیستم بابت مشاوره ازدواج دو میلیون و 600 هزار تومان، کمک هزینه عقد و عروسی 18 میلیون تومان، کمک هزینه جهیزیه 18 میلیون تومان، کمک هزینه مسکن 18 میلیون تومان و تولد نخستین فرزند 12 میلیون تومان دریافت کند؛ یعنی طی 20 سال سرمایه‌یی معادل 52 میلیون تومان برای فرد ایجاد می‌شود.


ناصر صبحی مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان، در حاشیه برگزاری چهارمین نشست معاونان فرهنگی و امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در شیراز گفت: «تا بهمن ماه نزدیک ۷۰هزار نفر برای دریافت بیمه ازدواج جوانان ثبت‌نام کرده‌اند.» او ادامه داد: «با ارزیابی و آسیب‌شناسی اولیه با همکاری بیمه ایران و دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان قرار شد سمینار آموزشی دو ساعته در کلیه شهرستان‌ها برگزار شود تا جوانان و خانواده‌ها با فرصت‌ها و تسهیلاتی که بیمه ازدواج جوانان فراهم می‌کند، آشنا شوند. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۶ یک میلیون جوان تحت پوشش بیمه ازدواج قرار گیرند.» او افزود: «همچنین برای تسهیل‌گری، هماهنگی، رصد، ارزیابی، آسیب‌شناسی و برقراری عدالت برای برخورداری جوانان از خدمات خیرین، مجمع خیرین ازدواج را راه‌اندازی می‌کنیم.»


مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: «برای برنامه‌ریزی دقیق در کشور نیاز به آمار دقیق داریم، تا مشکلات ازدواج و همچنین فعالیت‌های خیرین تحت پوشش قرار گیرد. بنابراین اساسنامه مجمع خیرین ازدواج را به استان‌ها ارسال کردیم و قرار شد تا پایان سال در هر استان مجمع استانی خیرین ازدواج راه‌اندازی شود. تا پایان بهار سال ۹۶، مجمع ملی خیرین تاسیس خواهد شد.» او ادامه داد: «در حال حاضر استان‌های اصفهان، یزد، هرمزگان، بوشهر، مازندران و زنجان مجمع خیرین خود را راه‌اندازی کرده‌اند و استان آذربایجان شرقی نیز در حال ثبت مجمع خیرین است.» او افزود: «ما از استان‌ها مدارک و اسنادی را خواستیم و قرار است کتابی در زمینه عملکرد کل استان‌ها در حوزه ازدواج و خانواده، عملکرد مراکز مشاوره، خیرین تدوین شود و یک جلد از این کتاب تا پایان سال جاری منتشر خواهد شد.»


صبحی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت کنترل و پیشگیری از طلاق گفت: «این کارگاه‌ها براساس تفاهمنامه منعقد شده بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت کشور برگزار می‌شود و بودجه آن را وزارت کشور تقبل کرده و برنامه‌ریزی، هماهنگی و تامین محتوا برعهده دفتر ازدواج و تعالی خانواده بوده است. جوانان در آستانه ازدواج و زوجینی که سال اول زندگی مشترک خود را می‌گذرانند در این کارگاه‌ها شرکت می‌کنند. قرار شده است اگر تعداد شرکت‌کنندگان به حد نصاب نرسد، زوجینی که در پنج سال اول زندگی مشترک خود به سر می‌برند در این کارگاه‌ها حضور یابند.» او افزود: «طبق آمارهای سال گذشته و ۱۰ ماهه سال جاری، تهران دارای بیشترین طلاق در کشور بوده است و در رتبه‌های بعدی استان‌های البرز، قم، گیلان، مازندران، مرکزی، خراسان‌رضوی، اصفهان، کرمانشاه و کردستان قرار دارند.»

منبع خبر: http://tnews.ir, تی نیوز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics