تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

احتمال ورود مجلس به پرونده FATF

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه FATF نمی‌تواند به هر دلیلی ایران را در لیست سیاه قرار دهد، گفت: تهدید ایران یک کار غیرمنطقی است. به گزارش خبرنگار اخبار حسابداری ایران، محمدرضا پورابراهیمی با انتقاد از رویه رفتاری و سیاست‌های اتخاذی FATF درباره ایران گفت: موضوع FATF چارچوب مشخصی برای شفاف سازی در حوزه های اقتصادی است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: همکاری های جمهوری اسلامی ایران در حوزه شفاف سازی مالی با کشورهای دیگر روند مشخصی دارد و در حال پیگیری است. وی افزود: ایران در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی همواره اقدامات خوبی داشته و قوانین مبارزه با پولشویی و تامین مالی مبارزه با تروریسم از مثال های خوب در این رابطه است.

پورابراهیمی با اشاره به گزارش اولیه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره FATF گفت: شرایط عضویت در FATF تعریف شده اما اگر بخواهند به هر دلیل تشخیص بدهند که ایران همکاری نمی کند و ایران را در لیست سیاه قرار بدهند قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اقدامات ایران در انجام وظایف خود افزود: باید تکلیف همکاری جمهوری اسلامی ایران با FATF مشخص شود و اگر FATF بخواهد ایران را تهدید کند یک کار غیرمنطقی بوده که قابل قبول نیست.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر FATF بخواهد با ایران به این نحو رفتار کند این امکان وجود دارد مجلس تصویب کند که ایران به همکاری خود با FATF پایان دهد.

گفتنی است، کارگروه اقدام مالی FATF موضوع حفظ ایران در لیست سیاه پولشویی اعلام کرد تا زمانی که کل برنامه اقدام تکمیل نشود، نام ایران همچنان در بیانیه عمومی کارگروه اقدام مالی باقی می‌ماند.

منبع خبر: اخبار حسابداری ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics