تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

داراییها, بحران و ادغام بانکها و موسسات مالی: مروری بر تازه ترین رخدادها

ادغام یکی از روش‌های نزدیک شدن صورت‌های مالی بانک‌ها به استاندارد‌های روز دنیاست. در ماه‌های اخیر نیز موضوع ادغام، تصفیه و انحلال بانک‌ها و موسسات اعتباری، نظارت بر رفتار بانک‌های مشکل‌دار و ارتقای نظارت موثر بر فعالیت بانک‌ها بیش از گذشته مطرح و به‌صورت جدی مسائلی مانند ادغام بانک‌ها و موسسات اعتباری مطرح شده است. از نگاه سواد مالی در بعد پس انداز و سرمایه گذاری به بانکهایی توجه شود که که در بحران و ورشکستگی پنهان نباشند زیرا توجه به داراییها، وضعیت بدهی و بحران های مالی و ...محل پس انداز و سرمایه گذاری شرط اول در احراز اینگونه فعالیتها از دید دانش و سواد مالی می باشد. بنابراین آگاهی و آگاهی بخشی در ارتباط با داراییها, بحران و ادغام بانکها و موسسات مالی از ضروریات امروز است. در این راستا مروری بر آخرین رخدادهای خبری داراییها, بحران و ادغام بانکها و موسسات مالی در بخش لحظه نگر بانک ارائه شده است. در این صفحه ، با ارائه خبرهای ویژه بانکی یک "گنجینه خبری" از مهمترین و کاربردی ترین اخبار بانکی ایجاد شده است در این خبر ویژه با ارائه اخبار مرتبط با ادغام بانکها و موسسات مالی، به مروری بر تازه های داراییها, بحران و ادغام بانکها و موسسات مالی منتشر شده در رسانه های معتبر کشور پرداخته می شود. با رصد کردن روزانه این صفحه، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و با استفاده از فرصتهای بهینه در بازار و همچنین مدیریت تهدیدها و ریسک های احتمالی در این زمینه در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. در قسمت عناوین مهم تا امروز, کلیه رویدادهای خبری مرتبط تا تاریخ روز ارائه شده و بخش های دیگر خبر, بیانگر مروری بر مهم ترین ها در ماههای قبل می باشد. "هوای بازار " را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید.

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا امروز: 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1400/04/31: 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1400/03/31: 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1400/02/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/08/25: 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/07/30: 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/06/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/2/31: 

 

 

 

 

 

 

این موضوع خبری مرتبط با محتوای دوره مجازی" مدیریت ریسک بانکی" در وب سایت انتخاب برتر محصولات، خدمات و بازار حسابداری، مالی و سرمایه گذاری ویژه علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار بانک می باشد. در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل این مبحث، بعد از پیش ثبت نام دوره مذکور و تایید مدیر سایت، با دیگر اعضای تیم در دوره آموزشی شرکت کنید.

شایان ذکر است جهت اطلاع رسانی زمان ثبت نام نهایی دوره، نیاز به اطلاعات تماس شما می باشد؛ خواهشمند است در میزکار خود اطلاعات تماس خود را تکمیل نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/8/30: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/7/30: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/2/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/1/31: 

منبع خبر: جمعی از نویسندگان تیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سعیده تشکری بافقی |   1398/05/08 21:46:02   |
0     0
ادغام بانک‌ها و موسسات کوچک باعث تقویت نظام بانکی کشور می‌شود.
ادغام بانک‌ها باعث هم افزایی شده و تزلزلی در فعالیت‌های آن‌ها ایجاد نخواهد کرد، ادامه داد:ادغام بانک‌ها باعث می‌شود که علاوه بر بانک مرکزی، ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز بر فعالیت آن‌ها نظارت داشته باشند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1398/05/08 21:49:22   |
0     0
ادغام در نظام بانکی موجب می‌شود، بانکی قوی‌تر با سرمایه بیشتر تشکیل شود و با کاهشمثبت‌ترین ویژگی ادغام این است که باعث افزایش نظارت و کنترل بانک مرکزی بر این بانک‌ها می‌شود و با توجه به اینکه تحت یک قانون و مقررات قرار می‌گیرند و بانک سپه در نظام بانکی، بانک منظمی محسوب می‌شود، می‌توانند به خوبی سر و سامان بگیرند. شعب، شاهد کاهش هزینه‌ها و بالارفتن نسبت کفایت سرمایه و بهبود وضع مالی خواهیم بود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
وحیده اثنی عشریه |   1398/05/09 19:04:22   |
0     0
امروز ادغام در نظام بانکی باعث شده است تا بانک های قوی تر با سرمایه بیشتری تشکیل شود و باعث افزایش و کنترل بانک مرکزی بر این بانکها می شود .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه قانع |   1398/05/10 17:42:24   |
0     0
به نظر می‌رسد یکی از جنبه هایی که باید به صورت جدی در بانک‌ها مورد بحث قرار بگیرد مدیریت ریسک است که شامل ریسک اعتباری ریسک بازار و ریسک عملیاتی است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی شیر محمدی |   1398/05/10 18:13:41   |
0     0
ادغام یکی از روش‌های نزدیک شدن صورت‌های مالی بانک‌ها به استاندارد‌های روز دنیاست. در ماه‌های اخیر نیز موضوع ادغام، تصفیه و انحلال بانک‌ها و موسسات اعتباری، نظارت بر رفتار بانک‌های مشکل‌دار و ارتقای نظارت موثر بر فعالیت بانک‌ها بیش از گذشته مطرح و به‌صورت جدی مسائلی مانند ادغام بانک‌ها و موسسات اعتباری مطرح شده است. بنابراین آگاهی و آگاهی بخشی در ارتباط با داراییها, بحران و ادغام بانکها و موسسات مالی از ضروریات امروز است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا عابدی |   1398/05/10 18:15:05   |
0     0
در این راستا مروری بر آخرین رخدادهای خبری داراییها, بحران و ادغام بانکها و موسسات مالی در بخش لحظه نگر بانک ارائه شده است. در این خبر ویژه با ارائه اخبار مرتبط با ادغام بانکها و موسسات مالی، به مروری بر تازه های داراییها, بحران و ادغام بانکها و موسسات مالی منتشر شده در رسانه های معتبر کشور پرداخته می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه جهانشاهی افشار |   1398/05/11 21:30:19   |
0     0
ادغام بانک¬ها موضوعی بسیار فنی، تخصصی، پیچیده و نهادی است که برای اجرای موفق این مهم علاوه بر بانک مرکزی نیازمند همکاری دستگاه¬ها اجرایی مختلفی از جمله: وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان امور مالیاتی، سازمان خصوصی سازی) وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قوه قضاییه (سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خصوصاً اداره کل ثبت شرکت¬ها) است. برنامه ریزی برای ادغام باید با همکاری و هماهنگی کامل این دستگاه¬ها اجرا شود تا به نتایج مطلوب که رشد و توسعه اقتصادی است، دست یافت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدامین خان زادگان |   1398/05/14 10:26:16   |
0     0
ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه به عنوان یکی از پروژه‌های اصلی نظام بانکی و البته بانک مرکزی در سال ۹۸، در حال پیشرفت است و به زودی، مجامع فوق‌العاده بانک‌ها نیز در حال انجام این امر می باشند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعید میرجلیلی |   1398/05/15 09:40:33   |
0     0
در چند سال اخیر شرایط اقتصادی کشور متاثر از تحولات اجتماعی و اقتصادی داخل و آثار اقدامات ناشی از تحریمها و تحولات اقتصادی و اجتماعی کشورهای منطقه و جهان، اقتصاد کشور با رکود بی سابقه روبرو شده است، بانکها متأثر از شرایط اقتصادی به مرحلهای از فعالیت رسیدهاند، که ضرورت ایجاب میکند به منظورجلوگیری از هر رخداد اجتماعی و اقتصادی و با هدف بهبود کیفیت، افزایش کارایی و اصلاح ساختار مالی و شاخص های سلامت بانکی، نسبت به ادغام آنان اقدام گرددیکی از روشهای توسعه، گسترش دامنه نفوذ و ایجاد توان انجام عملیات بزرگ در صحنه بین الملل برای بانکها ادغام میباشد.ادغام در صورتی که صحیح انجام شود، می تواند نتایج مالی و غیرمالی چشمگیری به همراه داشته باشد. معمولا ادغام ها هنگامی اعمال می شوند که بانکها در تامین هزینه های خود با مشکل مواجه باشند، یا اینکه آنها در اندازهای عمل کنند که از صرفه مقیاس برخوردار نباشند و یا از توانایی های مدیریتی کمتری بهرمند هستند. در چنین وضعیتی بانکها تصمیم به ادغام با بانک هایی میگیرندکه بتوانند این نواقص را برای آنها پوشش دهند. از اینرو در سراسر جهان ادغام های بانکی برای برخورداری از مزایای
صرفه های مقیاس و توان بالای مدیریتی و با هدف نجات بانک ها از ورشکستگی انجام شده است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعید میرجلیلی |   1398/05/15 09:42:21   |
0     0
مزایا و اثرات مثبت ادغام بانک ها
بهبود در سلامت مالی
ارائه خدمات بهتر به مشتری
بهبود فرهنگ سازمانی بانک
بهبود عملیات بانکی
دانش افزایی
افزایش سرمایه
تسهیل حضور و نقش آفرینی در عرصه فعالیتهای داخلی و بین الملل
خروج از بحرانهای مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1398/05/17 16:17:16   |
0     0
بحران بانکی به عنوان نوعی از بحران مالی موقعیتی است که در آن تعدادی از بانک ها همزمان تحت فشار قرار می گیرند، از یک طرف ارزش دارایی های آن ها کمتر از ارزش بدهی آن ها است، و از طرف دیگر با هجوم سپرده گذاران برای خروج سپرده ها روبرو می شوند که در چنین حالتی بانک ها با حجم بالای مطالبات معوق و دارایی های با درجه نقدشوندگی پایین، نمی توانند دیون سپرده گذاران را پرداخت نمایند، لذا مداخله دولت در نظام بانکی در مقیاس وسیع صورت می گیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
امیر حسین تجملیان |   1398/05/18 13:36:09   |
0     0
با توجه به پیشرفت روز افزون نرم افزار های بانکی و سیستم های انفورماتیک نیاز به شعب سنتی بانک ها به شدت کاهش یافته وهزینه هایی که صرف شعب شده کاهش می یابد و نرم افزار های همراه بانک و اینترنت بانک میتواند بیش از 80درصد کارهای بانکی را با آن انجام داد تنها آموزش مشتریان جهت این امور کافیست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
امیر حسین تجملیان |   1398/05/18 14:19:22   |
0     0
آمارتراکنش های بانکی نشان میدهد مردم علاقه مند به سیستم های الکترونیک غیر حضوری در بانک ها هستند چون این هزینه ها بسیار ناچیز بوده نسبت به هزینه های سیستم سنتی بانکی چون هم در وقت و هزینه و سرعت عمل صرف جویی میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمانه سلطانی |   1398/05/21 20:00:06   |
0     0
سهامداران بانک های نظامی چه کسانی هستند؟

نگاهی به ترکیب سهامداران عمده بانک های نظامی – که قرار است در بانک سپه ادغام شوند - نشان می دهد که تعاونی ها، شرکت ها و موسسات تابعه نهادهای نظامی و نیز موسسات عمومی غیردولتی بخش اعظمی از این سهام ها را در اختیار دارند.

چرخ ادغام بانک های وابسته به نیروهای مسلح در حالی به راه افتاده که در دهه 80 اغلب این بانک ها در قالب موسسات مالی و صندوق های قرض الحسنه فعالیت می کردند و کسی تصور نمی کرد روزی عمر آنها با الحاق به یک بانک دولتی به سر آید.
یکی از مسایلی که فرآیند ادغام بانک های نظامی را پیچیده تر می کند، ترکیب سهامداران این بانک هاست؛ برای نمونه و بر اساس اطلاعاتی که در سامانه کدال بورس منتشر شده، عمده سهام بانک انصار در اختیار شرکت ارتباطات سیار ایران، شرکت سرمایه گذاری یمین، موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و صندوق بازنشستگی صداو سیما است.
یا در بانک مهر اقتصاد، سهام اصلی در اختیار موسسه بنیاد تعاون بسیج، موسسه خدمات علمی آموزشی رزمندگان اسلام، شرکت حمل و نقل بین المللی جوان سیر ایثار، موسسه تامین اقلام مصرفی بسیجیان و موسسه تامین درمان بسیجیان است.
همچنین در بانک حکمت سهام اصلی بین صندوق بازارگردانی حکمت ایرانیان یکم، بنیاد تعاون ارتش، هواپیمایی کاسپین، موسسه مسکن سازان بنیاد تعاون ارتش و موسسه صندوق بیمه بنیاد تعاون ارتش توزیع شده است یا در بانک قوامین شرکت ناجی پاس، شرکت چاپ و انتشارات راه فردا، بنیاد تعاون ناجا، شرکت مهندسی عمران و تولیدی نیرو، موسسه ناجی امین، شرکت تامین سرمایه امین یا شرکت تامین سرمایه تمدن فهرست سهامداران عمده دیده می شوند.
در موسسه کوثر نیز سهامدارانی چون صندوق بیمه عمر پرسنل سپاه، نیروی انتظامی، اترش، موسسه بنیاد تعاون وزارت دفاع، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح و بیمه کوثر حضور دارند.
حال پرسش این است که با فرآیند ادغام این بانک ها و موسسه های وابسته به نیروهای مسلح، تکلیف سهامداران اصلی و خرد آنها که همگی در بازار سرمایه حضور دارند، چه می شود.
در اواخر دهه 80 که ادغام ها آغاز شد، برخی موسسه های مالی و اعتباری که اغلب به نهادهای عمومی و یا نیروهای مسلح متصل بودند، مجوز تبدیل شدن به بانک را دریافت کردند که شامل موسسه مالی و اعتباری سینا (بانک سینا)، موسسه مالی و اعتباری انصار (بانک انصار)، موسسه مالی و اعتباری ایرانیان (بانک حکمت ایرانیان)، و موسسه مالی و اعتباری قوامین (بانک قوامین) بود؛ موسسه مالی و اعتباری «اعتماد ایرانیان» که بدون مجوز از بانک مرکزی بود نیز به دستور این بانک منحل و در بانک قوامین ادغام شد.
مروری بر آنچه بر این موسسات تاکنون گذشته خالی از لطف نیست؛ برای نمونه بانک انصار ابتدا با نام صندوق پس انداز انصار المجاهدین فعال بود و سپس به موسسه مالی و اعتباری انصار تغییر نام داد و در نهایت در خرداد سال 89 با نام بانک انصار از بانک مرکزی مجوز گرفت؛ این بانک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعلق دارد.
بانک قوامین نیز در ابتدای دهه 70 با نام صندوق قرض الحسنه ناجا فعال بود؛ در سال 79 به موسسه پس انداز و قرض الحسنه قوامین تغییر نام داد و در سال 83 به موسسه مالی و اعتباری تبدیل شد؛ پس از آن در سال 91 با مجوز بانک مرکزی به طور رسمی به بانک قوامین تغییر نام داد؛ این بانک، به عنوان بانک نیروی انتظامی شناخته می شود.
بانک حکمت ایرانیان نیز در ابتدای فعالیتش موسسه مالی و اعتباری ایرانیان نام داشت و در دی ماه سال 89 به بانک حکمت ایرانیان تبدیل شد تا بانکی برای کارکنان ارتش باشد.
موسسه اعتباری کوثر که به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تعلق دارد، در ابتدای کار یعنی در سال 87 در قالب صندوق پس انداز قرض الحسنه فعال شد و یکسال بعد موافقت اصولی بانک مرکزی را برای تبدیل شدن به موسسه اعتباری گرفت.
«مهر اقتصاد» دیگر نهاد مالی وابسته به نیروهای مسلح است که هرچند هنوز مجوز رسمی از بانک مرکزی برای فعالیت دریافت نکرده بود اما عملکرد و صورت های مالی آن تحت نظارت این نهاد قرار داشت تا زمینه برای اعطای مجوز آن فراهم شود؛ مهر اقتصاد فعالیت خود را در سال 1372 با نام موسسه قرض الحسنه بسیجیان آغاز کرد و در سال 79 درخواست تبدیل به موسسه مالی و اعتباری مهر را به بانک مرکزی داد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics