تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چالش ها، دغدغه ها، تخلفات و حوادث بیمه ای: مروری بر آخرین رخدادها

اعـلام عمـدی خسـارت هـای جعلـی، اعـلام خسارت بیش از مقدار واقعی آن، یا هر روش دیگر بـرای بدسـت آوردن مبلغـی بـیش از آنچـه کـه بیمـه گـذار قانونـا مستحق دریافت آن باشد را می توان تعریفی کلی از تخلفات بیمه ای بیان نمود. تخلفات بازار بیمه در برخی موارد بر مبنای ناآگاهی بیمه‌گذاران از جنبه‌های مختلف صورت می‌گیرد. بیمه، اشخاصی را که متحمل لطمه، زیان یا حادثه ناخواسته ای شده اند قادر می سازد که پیامدهای این وقایع ناگوار را جبران کنند از این رو بیمه را نوعی مدیریت ریسک در نظر می گیرند. آگاهی و آگاهی بخشی در ارتباط با انواع بیمه ها و تخلقات و حوادث انتظامی و قضایی بیمه جهت مدیریت ریسک و بیمه از ابعاد مهم سواد مالی والزامات وضروریات امروز است. در این راستا مروری بر اخرین رخدادهای خبری تخلقات و حوادث انتظامی و قضایی بیمه ای در بخش لحظه نگر بیمه ارائه شده است. در این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با بیمه ها پرداخته شده و یک "گنجینه خبری" درارتباط با موضوع ایجاد شده است. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و برای تصمیم گیری و مدیریت ریسک های احتمالی در زمینه موضوعات بیمه ای در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. . "هوای بازار " را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید.

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1400/03/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/05/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/3/31:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این موضوع خبری مرتبط با محتوای دوره مجازی" آشنائی با انواع بیمه " در وب سایت انتخاب برتر محصولات، خدمات و بازار حسابداری، مالی و سرمایه گذاری ویژه علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار بانک می باشد. در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل این مبحث، بعد از پیش ثبت نام دوره مذکور و تایید مدیر سایت، با دیگر اعضای تیم در دوره آموزشی شرکت کنید.

شایان ذکر است جهت اطلاع رسانی زمان ثبت نام نهایی دوره، نیاز به اطلاعات تماس شما می باشد؛ خواهشمند است در میزکارخود اطلاعات تماس خود را تکمیل نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/4/31: 

 

منبع خبر: جمعی از نویسندگان تیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سید مجتبی مطهری |   1398/05/07 22:41:17   |
0     0
برای به حداقل رساندن این کار باید افرادی که به عنوان کارشناس بیمه انتخاب میشوند افراد با سابقه خوب و اموزش دیده در این رابطه و مطلع از عواقب تخلفاتی که احیانا انجام میدهند و همچنین حقوق و مزایای افرادی که کارشناس بیمه عستند انقدر باشد که سراغ رشوه و غیره نروند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده تشکری بافقی |   1398/05/08 21:29:14   |
0     0
بعضی از تقلبات و کلاهبرداری‌ها نیز در صنعت بیمه وجود دارد که کاملا آگاهانه و عمدی است. بیمه‌گذار ممکن است موجبات بروز خسارتی را فراهم کند تا از طریق آن از محل بیمه‌نامه خود منفعتی کسب کند (تقلب سخت). در این شرایط فرد آگاهانه سعی در ایجاد خسارت یا اغراق در میزان و نوع خسارت دارد که از موارد این فعالیت‌های هدفمند می‌توان تصادفات ساختگی، آتش سوزی‌های ساختگی، اسناد جعلی و ارایه اطلاعات نادرست را نام برد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
وحیده اثنی عشریه |   1398/05/09 19:30:51   |
0     0
خسارت بدنی :هر نوع دیه یا ارش ناشی از هر نوع صدمه به بدن مانند شکستگی نقص و از کار افتادگی عضو اعم از جزئی یا کلی
خسارت مالی :زیانهایی که به سبب حوادث مشمول بیمه موضوع این قانون به اموال شخص ثالث وارد شود .
حوادث :هرگونه سانحه ناشی از وسایل نقلیه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1398/05/09 21:30:43   |
0     0
غفلت شرکت‌های بیمه در برخورد ریشه‌ای با تخلف و تقلب می‌تواند باعث خروج میلیاردها تومان پول از محل پرداخت خسارت‌های جعلی شود. غفلت شرکت های بیمه ای در این زمینه را می توان با ارتقای سطح تحصیلات، برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه های عملی، توانایی و مهارت به ویژه در زمینه مالی و استفاده از فناوری های نوین کاهش داد.با این حال لازم است تا برای جلوگیری از این خسارت های دروغین، سیستم های کنترلی و نظارتی در شرکت های بیمه تقویت شده و بانک های اطلاعاتی مشخصی از متقلبان و متخلفان بیمه ای ایجاد شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه قانع |   1398/05/10 18:27:21   |
0     0
هر کجا عدم تقارن اطلاعاتی وجود داشته باشد شاهد خسارت‌های جعلی و ...خواهیم بود که در زمره پیامدهای سقوط اخلاقی و انتخاب نامساعد قرار می گیریم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا عابدی |   1398/05/10 21:42:28   |
0     0
آگاهی و آگاهی بخشی در ارتباط با تخلقات و حوادث انتظامی و قضایی بیمه ای از ضروریات امروز است. در این راستا مروری بر اخرین رخدادهای خبری تخلقات و حوادث انتظامی و قضایی بیمه ای در بخش لحظه نگر بیمه ارائه شده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی شیر محمدی |   1398/05/10 21:43:29   |
0     0
اعـلام عمـدی خسـارت هـای جعلـی، اعـلام خسارت بیش از مقدار واقعی آن، یا هر روش دیگر بـرای بدسـت آوردن مبلغـی بـیش از آنچـه کـه بیمـه گـذار قانونـا مستحق دریافت آن باشد را می توان تعریفی کلی از تخلفات بیمه ای بیان نمود. تخلفات بازار بیمه در برخی موارد بر مبنای ناآگاهی بیمه‌گذاران از جنبه‌های مختلف صورت می‌گیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعید میرجلیلی |   1398/05/16 13:12:11   |
0     0
فناوری اطلاعات و ارتباطات درصنعت بیمه به عنوان یک صنعت پیچیده و پویا نقشی کلیدی دارد بررسی ها نشان میدهند که درایران شرکتهای بیمه ای که توانسته اند دررویکردهای کسب وکارواستراتژی های خود ازفناوری اطلاعات به نحوشایسته ای استفاده نمایند شاهد تحول و رشد درشاخصهای خود بوده اند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاپزه جهانشاهی افشار |   1398/05/17 14:59:56   |
0     0
ما در صنعت بیمه اصل مهمی به نام "کمال حسن نیت" داریم. در این اصل تصریح شده که روابط بین بیمه گر و بیمه گذار و حتی بیمه گر اتکایی از اصل کمال حسن نیت ، تبعیت می کند به نوعی که ما به دلیل مختصات صنعت بیمه چاره ای نداریم جز اینکه روابط خود را بر اساس اعتماد متقابل شکل بدهیم.این اصل به عنوان یک اصل پایه ای در صنعت بیمه از کشوری به کشور دیگر تفاوت های در چارچوب ها و اقتضائات دارد. از طرفی دیگر همین اصل می تواند بسترهایی را فراهم کند که تخلفات، تقلبات و سوء استفاده هایی در صنعت بیمه شکل بگیرد که به آن کلاهبرداری بیمه ای می گویند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1398/05/17 17:22:49   |
0     0
اگر یکی از حوادثی که در پوشش بیمه نامه حوادث گروهی است، رخ دهد، بیمه گذار می تواند حداکثر در مدت 5 روز از تاریخ وقوع حادثه، این موضوع را به بیمه گر اعلام کند و مدارکی که در ادامه می آید را برای بررسی و پرداخت خسارت، به نزدیک ترین شعبه بیمه دی ارسال کند. اگر حوادث مذکور باعث فوت شخص بیمه شده گردد، وارثان او حداکثر تا دو هفته از تاریخ فوت وی، باید این موضوع را به بیمه گر اعلام کنند و مدارکی که در ادامه ذکر می شود را برای بررسی و پرداخت خسارت به نزدیک ترین شعبه بیمه دی ارسال کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی باغستانی |   1398/05/27 12:40:30   |
0     0
ماده ۱۲ قانون بیمه مقرر می دارد :”هرگاه بیمه گذار عمدا”از اظهار مطالبی خودداری کند یا عمدا” اظهارات کاذبه نماید و مطالب اظهار نشده یا اظهارات کاذبه طوری باشد که موضوع خطر را تغییر داده یا از اهمیت آن در نظر بیمه گر بکاهد عقد بیمه باطل خواهد بود ،حتی اگر مراتب مذکوره تاثیر در وقوع حادثه نداشته باشد . در این صورت نه فقط وجوهی که بیمه گذار پرداخته است قابل استرداد نیست بلکه بیمه گر حق دارد اقساط بیمه را که تا آن تاریخ عقب افتاده است نیز از بیمه گذار مطالبه کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics