تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

استانداردهای بین المللی حسابداری و حسابرسی: مروری بر تازه ها و حواشی قواعد ‌و مقررات گذاری در حرفه

استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی (IFRS)، به مجموعه‌ای از استانداردهای حسابداری گفته می‌شودکه توسط هیات استانداردهای حسابداری بین المللی(IASB) تدوین شده‌اند. هدف این استانداردها، تهیه صورت‌های مالی شرکت‌های سهامی در قالب یک استاندارد جهانی است. این استانداردها به طور دائم در حال بهبود یافتن و تغییر می باشند. این تغییرات گزارشاتی را که حسابداران و حسابرسان ارائه می دهند را متاثر ساخته و باعث تغییراتی در آنها می گردد. در این بخش به اخبار ویژه استانداردهای بین المللی حسابداری و حسابرسی پرداخته می شود. حسابداران، حسابرسان و علاقه مندان با رصد کردن روزانه این صفحه، در جریان آخرین رخدادها و تغییرات استانداردهای بین المللی حسابداری و حسابرسی قرار گرفته و در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بر می دارند.

  • بحث تنظیم کنندگان استانداردهای حسابداری پیرامون اقلام نامشهود

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1400/03/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/04/31: 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/12/29: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/2/31: 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/12/29: 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/11/30: 

 

 

این موضوع خبری مرتبط با محتوای دوره مجازی" مدیریت ریسک بانکی" در وب سایت انتخاب برتر محصولات، خدمات و بازار حسابداری، مالی و سرمایه گذاری ویژه علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار بانک می باشد. در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل این مبحث، بعد از پیش ثبت نام دوره مذکور و تایید مدیر سایت، با دیگر اعضای تیم در دوره آموزشی شرکت کنید.

شایان ذکر است جهت اطلاع رسانی زمان ثبت نام نهایی دوره، نیاز به اطلاعات تماس شما می باشد؛ خواهشمند است در میزکار خود اطلاعات تماس خود را تکمیل نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/6/30:

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

منبع خبر: جمعی از نویسندگان تیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

Mona |   1399/05/01 23:28:08   |
0     0
استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی (IFRS)، به مجموعه‌ای از استانداردهای حسابداری گفته می‌شودکه توسط هیات استانداردهای حسابداری بین المللی(IASB) تدوین شده‌اند. هدف این استانداردها، تهیه صورت‌های مالی شرکت‌های سهامی در قالب یک استاندارد جهانی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدصالح شکیبا |   1399/05/03 12:48:29   |
0     0
به مجموعه‌ای از استانداردهای حسابداری گفته می‌شودکه توسط هیات استانداردهای حسابداری بین المللی(IASB) تدوین شده‌اند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
یوسف موحدی فر |   1399/05/07 12:15:59   |
0     0
بنیاد استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی
بنیاد استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی (IFRS Foundation) مرجع تدوین استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی (IFRS) است. این بنیاد ابتدا ژوئن ۱۹۷۳ با نام کمیته استانداردهای حسابداری بین‌المللی (IASC) در لندن، انگلستان راه‌اندازی شد، و سپس در ۱ آوریل ۲۰۰۱ به نام بنیاد استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی تغییر نام یافت.
اهداف
این بنیاد یک سازمان غیرانتفاعی عام‌المنفعه می‌باشد.[۱] اهداف اصلی این بنیاد عبارت‌اند از:
• ایجاد مجموعه‌ای واحد، با کیفیت بالا، فهم‌پذیر، لازم‌الاجراشدنی، و جهانی از استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی از راه نهاد استانداردگذار خود، هیئت استانداردهای حسابداری بین‌المللی (IASB)، که از ۱ آوریل ۲۰۰۱ راه‌اندازی شد؛:* ترویج استفاده و به‌کارگیری دقیق این استانداردها؛:* توجه به نیازهای گزارشگری مالی اقتصادهای در حال توسعه و واحدهای اقتصادی کوچک و متوسط؛ و
• هم‌گرایی استانداردهای حسابداری ملی و بین‌المللی با ارائهٔ راه‌کارهای با کیفیت بالا.
مهم‌ترین منابع تولیدی بنیاد
مهم‌ترین منابع تولیدی این بنیاد عبارت‌اند از:
• استانداردهای حسابداری بین‌المللی (IASs)؛:* استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی (IFRSs) که از ۲۰۰۱ جایگزین استانداردهای حسابداری بین‌المللی شدند؛:* تفسیرهای استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی (IFRICs)؛ و
• بیانیه‌های تفسیرهای کمیتهٔ تفسیر (SICs).
هیئت استانداردهای حسابداری بین‌المللی (IASB)
هیئت استانداردهای حسابداری بین‌المللی (IASB)–متشکل از ۱۵ عضو- که زیر نظر بنیاد استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی (IFRS Foundation) فعالیت می‌کند، متولی اصلی تدوین استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی (IFRSs) است. تفسیرها نیز از سوی کمیته تفسیرها تهیه و منتشر می‌شوند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/05/07 13:34:00   |
0     0
استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی (IFRS)، به مجموعه‌ای از استانداردهای حسابداری گفته می‌شودکه توسط هیات استانداردهای حسابداری بین المللی(IASB) تدوین شده‌اند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
میثم دهقان |   1399/05/13 09:04:59   |
0     0
به نظر من اگر خواسته باشیم با دیدگاه کلی به این موضوع نگاه کنیم باید بگوییم که ایده و کار بسیار خوب و درستی هست چونکه فردی که میخواهد در کشور های مختلف در شرکت های سهامی سرمایه گذاری کنه میتونه به راحتی این شرکت های مختلف رو با هم مقایسه کنه و بتهرین و پر سود ترین رو انتخاب کنه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعود تاجیک |   1399/05/16 14:56:34   |
0     0
استانداردهای بین المللی حسابداری یا همان استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) مخفف و عبارت ترجمه شده International Financial Reporting Standards است، یکی از اصطلاحات حسابداری پراهمیت محسوب می شود. این استاندارد سال هاست که در کشورهای مختلف در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و در سال های اخیر در کشور ما نیز مورد توجه قرار گرفته است.

آبان سال 95 بود که طبق ابلاغیه ای که از سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر شد، همه بانک ها، موسسه های مالی و اعتباری و شرکت های بیمه که در سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده بودند و دوره مالی آن ها از تاریخ 1 فروردین 95 و بعد از آن شروع می شد، به تهیه و ارائه صورت های مالی سالانه (بر اساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی) و استانداردهای حسابداری ایران ملزم شدند.

البته از همین تاریخ، علاوه بر موارد بالا، تمام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و فرابورس که سرمایه ثبت شده آن ها 10 هزار میلیارد ریال و بیشتر بود نیز در این ابلاغیه به انجام این کار ملزم شده بودند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ندازارع شحنه |   1399/06/06 13:49:22   |
0     0
استاندارد های حسابداری بین المللی توسط حسابداران کل کشورها که تحت عنوان بین الملل تشکیل شده و تصویب می گردد
این کار بسیار سود آور است چون انتقال شرکت به کشور دیگر هم انجام شود این معاملات یکسان بوده...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics