تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نشست مشترک هیأت مدیره و اعضای کمیته‌ی پذیرش و نظارت بر مؤسسات حسابرسی معتمد بورس برگزار شد

نشست مشترک هیأت‌مدیره‌ی جامعه با اعضای کمیته‌ی پذیرش و نظارت بر مؤسسات حسابرسی معتمد بورس به‌منظور بحث و تبادل نظر در خصوص مباحث جاری جامعه و حرفه برگزار شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از جامعه حسابداران رسمی ایران در ابتدا سیدمحمد علوی، دبیرکل جامعه، ضمن خیرمقدم، برخی مشکلات و چالش‌های اعضای جامعه حسابداران رسمی و مؤسسه‌های حسابرسی معتمد بورس را برشمرد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وی در خصوص مسئولیت «پذیرش» کمیته به مواردی مانند مشکلات نحوه‌ی پذیرش مؤسسات، شرایط مصاحبه، و برخی مسایل دیگر اشاره داشت. همچنین در خصوص نحوه‌ی نظارت بر مؤسسات حسابرسی معتمد ضمن اشاره به برخوردهای سلیقه‌ای، بر فقدان مدل قابل‌قبول برای نظارت تأکید و هچنین به نبود امکان استیناف در خصوص آرای کمیته اشاره کرد.

 

در همین چارچوب، برخی از شکایت‌ها و نظرات حسابداران رسمی در خصوص عملکرد کمیته‌ی پذیرش و نظارت بر مؤسسات حسابرسی برشمرده شد. در ادامه‌ی نشست، اعضای کمیته‌ی پذیرش و نظارت بر مؤسسات حسابرسی معتمد بورس، ضمن تشکر از هیأت‌مدیره بابت برگزاری جلسه مشترک، نظرات خود را پیرامون موضوعات مطرح شده بیان نمودند.

 

پس از بحث و بررسی‌های انجام شده و جمع‌بندی نظرات حضّار مقرر شد که رویکرد و برخورد کمیته بر اساس مؤسسه‌محوری باشد نه شخص‌محور و همچنین به منظور ساختارمندسازی و رعایت کامل قوانین و مقررات و دستورالعمل مؤسسات معتمد سازمان بورس و ارتقای سطح کمّی و کیفی پذیرش و نظارت، یک الگوی مناسب در کمیته تدوین شود. علاوه بر آن، قرار شد به منظور حلّ و فصل مسائل و مشکلات و بهبود تعاملات فی‌مابین موضوعات در جلسات مشترک فصلی طرح و بررسی شود تا راهکارهای مقتضی، تدوین و عملیاتی گردد.

 

گفتنی است در این نشست که در تاریخ 29 مردادماه برگزار شد آقایان سیدمحمد علوی (دبیرکل)،  ناصر رزاق، مهدی بیرانوند (اعضای هیأت‌مدیره)، ناصر توکلی (عضو هیأت عالی نظارت)، خسرو پورمعمار، جواد راثی، سیدمحمدرضا بنی‌فاطمی‌کاشی، جواد بستانیان (اعضای کمیته پذیرش و نظارت بر مؤسسات حسابرسی معتمد بورس) حضور یافتند.

 

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics