تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تسهیلات و اعتبارات بازار مسکن: مروری بر آخرین رویدادها

بدهی و اعتبار یا همان قرض دادن و قرض گرفتن از مفاهیم مهم سواد مالی به شما می‌روند. مدیریت بدهی، پرداخت وام، حفظ اعتبار، اصول قرض دادن و کاهش بدهی‌ها از جمله مواردی می‌باشند که در زندگی مالی هر شخص بسیار تاثیرگذار هستند. قرض گرفتن، دریافت وام برای مسکن یا اجاره ملک و ساختمان نیز اگر با دانش و سواد مالی همراه باشد مسلما منجر به یک بدهی خوب و ایجاد دارایی و ثروت خواهد شد. وام مسکن یکی از آن دسته تسهیلاتی است که مردم تمایل بیشتری در استفاده از آن داشته تا به واسطه آن بتوانند بخشی از هزینه مسکن به عنوان بالاترین هزینه‌ های خانوارها را تامین کنند. خرید خانه یکی از مهمترین سرمایه‌گذاری هایی است که افراد در طول زندگی خود انجام می‌دهند. امروزه وام‌های بسیاری را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند که با توجه به مبلغ و شرایط آن مناسب‌ترین نوع وام را می‌توانند از میان انواع وام مسکن انتخاب کنند. بنابراین آگاهی و آگاهی بخشی در ارتباط با تسهیلات و اعتبارات بازار مسکن از ضروریات امروز است. در این راستا مروری بر اخرین رخدادهای خبری تسهیلات و اعتبارات بازار مسکن در بخش لحظه نگر مسکن ارائه شده است. در این گزارش ویژه با ایجاد یک "گنجینه خبری" به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با مهم ترین اخبار تسهیلات و اعتبارات بازار مسکن پرداخته می شود. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و برای تصمیم گیری و مدیریت ریسک های احتمالی در زمینه موضوعات مالی مرتبط با بازار مسکن در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. . "هوای بازار " را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/07/30: 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/06/31: 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/05/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/04/31:

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/03/31:

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/02/31:

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/01/31:

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/12/29:

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/7/30: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/4/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/3/31: 

 

 

 

 

 

این موضوع خبری مرتبط با محتوای دوره مجازی" مدیریت ریسک بانکی" در وب سایت انتخاب برتر محصولات، خدمات و بازار حسابداری، مالی و سرمایه گذاری ویژه علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار بانک می باشد. در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل این مبحث، بعد از پیش ثبت نام دوره مذکور و تایید مدیر سایت، با دیگر اعضای تیم در دوره آموزشی شرکت کنید.

شایان ذکر است جهت اطلاع رسانی زمان ثبت نام نهایی دوره، نیاز به اطلاعات تماس شما می باشد؛ خواهشمند است در میزکار خود اطلاعات تماس خود را تکمیل نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع خبر: جمعی از نویسندگان تیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سمانه سلطانی |   1398/05/07 21:47:06   |
0     0
با توجه به افزایش بی رویه قیمت مسکن در کلانشهرها به ویژه تهران از متوسط متری ۴/۵میلیون تومان در سال گذشته به حدود ۱۰ میلیون تومان از یک طرف و کاهش چشمگیر قدرت خرید مردم مخصوصا خانه اولی ها، به نظر میرسد کسانی که در سال گذشته با برنامه ریزی کمی نقدینگی و اخذ وام مسکن با حدود ۳۰۰ میلیون تومان امکان خرید یک واحد حداقلی ۵۰ متری را در جای متوسط شهر داشتند، اگر امروز بخواهند همان خرید را انجام دهند باید حداقل ۷۰۰ میلیون تومان هزینه کنند. پس با وجود این شرایط، تکلیف چیست؟
چند فرض مطرح است:
اول اینکه از خرید خانه صرف نظر کنیم که چندان منطقی نیست.
دوم اینکه صبر کنیم ببینیم طی ماه های بعد و در نتیجه بهبود روابط بین المللی، شرایط اقتصادی هم بهتر شده و قیمتها هم کاهش یافته و بعد اقدام به خرید کنیم. که این فرض هم در صورت محقق نشدن شرایط بهبود اقتصادی با چالش مواجه می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدی ساغندی |   1398/05/08 15:19:29   |
0     0
یکی از بهترین تسهیلات برای داشتن مسکن وام است که بسته به میزان وام می توان خانه ای خرید یا مسکنی رهن کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1398/05/10 15:17:58   |
0     0
وام مسکن توسط بانک‌ها برای خرید مسکن پرداخت می‌شود بانک‌ها شرایط مختلفی برای این نوع وام در نظر می‌گیرند:
سن ساختمان، ارزش مسکن و برای برخی بانک‌ها مانند بانک مسکن نداشتن سابقه استفاده از تسهیلات مسکن و ... از شرط‌های آنان است.
بانک مسکن به‌عنوان بانک تخصصی این حوزه فروش اوراق مسکن را به‌عنوان یکی از روش‌های پرداخت وام انجام می‌دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا دهقان |   1398/05/13 22:13:41   |
0     0
وام مسکن 98 زوج‌های خانه اولی تهرانی معادل 160 میلیون تومـان، که با توجه به میانگین قیمت اوراق ۵۰ هزار تومانی ، باید 320 برگه تسهیلات وام مسکن 98 به مبلغ 16میلیون تومان خریداری کنند به این مبلغ ( با احتساب۲۰میلیون تومان وام جعاله ) دو میلیــون تومان اضافه می‌شود.

در سالهای گذشته سقف وام مسکن زوج‌های غیر تهرانی در شهر‌های بزرگ و در مراکز استان ها معادل ۵۰ و ۸۰ میلیون تومان بود. که در سال 98، 60 درصد افزایش یافته و تسهیلات مسکن انفرادی و زوجین بترتیب ۸۰ و ۱۲۰ ملیون تومان در سال 98 اعلام شده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1398/05/17 20:32:54   |
0     0
طرح شناورسازی پرداخت تسهیلات مسکن از چندین سال پیش به بانک مسکن اعلام شده بود، اما متأسفانه به دلیل آنکه این بانک چندان به نظرات کارشناسان و انبوه سازان توجه نمی‌کند آن را پشت در‌های بسته نگه داشته بود، اما به نظر می‌رسد که این روز‌ها وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس مجدد این طرح را مطرح کردند که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه مناسبی برسد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه جهانشاهی |   1398/05/17 20:58:21   |
0     0
خرید مسکن برای بسیاری از خانوارها به مشکل بزرگی تبدیل شده و این خانوارها می‌توانند با این اوراق صاحب مسکن دلخواه خود شوند. خانواده‌های متقاضی خرید مسکن می‌توانند بدون کوچکترین سرمایه گذاری و با سرعت از تسهیلات و امکانات بانک مسکن استفاده کنند. هریک از اوراق معادل یک رقم ریالی است و باید برابر وام درخواست اوراق خریداری شود. به طور مثال، ۹۰ برگ اوراق مسکن معادل وام ۴۵ میلیون است، براساس قیمت روز، قیمت اوراق مسکن،۵۹۵.۳۶۱ ریال است (براساس آخرین خبر و قیمت مهرماه ۹۷). بنابراین شما باید برای خرید اوراق ۴۵ میلیونی، ۵ میلیون هزینه کنید، توجه کنید که این هزینه بازگشتی ندارد. دوره پرداخت وام های خرید مسکن بانک مسکن ۱۲ ساله است و براساس توافق بین بانک و دریافت کننده وام این مدت می تواند کاهش بیابد. میزان بهره وام های بانک مسکن، ۵ درصد است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
امیر حسین تجملیان |   1398/05/18 14:30:22   |
0     0
بازار مسکن یکی از بازارهای سرمایه گذاری پر سود در سالهای اخیر بوده وموجب ورود دلالان زیاد در این بازار شده شرایط خاص تسهیلات مسکن و وجود این دلالان موجب افزایش نامناسب قیمت ها شده اما قیمت زمین هم نامناسب هست باید هر زوج موقع ازدواج یک قطعه زمین یا آپارتمان اختصاص یابد وطوری در نظر گرفته شود که غیر قابل معامله باشد و شرایط مناسب جهت ساخت این زمین ها فراهم شود و ملک جهت جوانها بعنوان کالای اقتصادی محاسبه نشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعید میرجلیلی |   1398/05/19 12:59:40   |
0     0
مسکن مانند هر کالای دیگری دارای جنبه های اقتصادی است. مسکن تنها یک کالای مصرفی نبوده و یک کالای سرمایه ای نیزمحسوب میشود. از اینرو، تقاضای مسکن به عنوان یک کالای سرمایه ای تابعی از نرخ بازگشت سرمایه در بخش مسکن در قیاس با نرخ بازدهی انواع دیگر سرمایه گذاری است. افزون بر این، قیمت مسکن به عنوان یک کالای غیرمنقول به شدت تابع شرایط عرضه و تقاضای منطقه ای و محلی بسته به روستایی بودن یا شهری بودن محل سکونت است. . متغیرهای مؤثر بر قیمت مسکن در کلان شهرهای ایران به ترتیب اولویت عبارتند از: وام مسکن، اجاره بهای مسکن، تولید ناخالص منطقه ای، نرخ ارز، نرخ تورم و نرخ سود تسهیلات بانکی که ضرایب تمامی متغیرها به لحاظ آماری معنادار و هماهنگ با مبانی نظری است.
از آنجا که وام مسکن مهمترین نقش را در نوسانات قیمت مسکن در کلان شهرهای ایران داشته است، پیشنهاد میشود، مسئولان اعتباری این بخش در سیاستگذاریهای خود جانب احتیاط را رعایت کنند. متغیر کنترلی بعدی که به شدت بر قیمت مسکن مؤثر است، اجاره بهای مسکن است که رفتار این متغیر نیز باید کنترل شده باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی باغستانی |   1398/05/27 07:18:12   |
0     0
ارتباط مابین قیمت مسکن و تسهیلات اعتباری یکی از مهمترین دلمشغولی سیاستگذاران را تشکیل می دهد و اجرای سیاست های تسهیلات اعتباری بدون توجه به مبانی نظری و اثرات آن بر تورم و رشد بخش می تواند نتایج زیانباری را در اقتصاد مسکن و کل اقتصاد کشور به دنبال داشته باشد. وجود ارتباط بین تسهیلات مسکن و قیمت مسکن به معنای آن نیست که برای کنترل قیمت مسکن باید اعطای تسهیلات مسکن محدود و کنترل شود، بلکه موضوع مهم آن است که عملکرد نظام تسهیلات اعتباری مسکن به گونه ای باشد که ضمن کمک به رشد و توسعه بلندمدت بخش مسکن، از اثرات سوء و مخرب اقتصادی و اجتماعی آن پرهیز به عمل آید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics