تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تخلفات و حوادث انتظامی و قضایی در بازار مسکن: مروری بر آخرین رویدادها

معاملات املاک از جمله زمین و مسکن با توجه به گستردگی زیاد که داشته همواره با حوادث و تخلفاتی همراه شده است. گاهی عدم توجه به قوانین و مقررات و یا نا آگاهی از آنها باعث می شود تا افراد سود جو به طمع کسب سود بیشتر دست به تخلفات و یا کلاهبرداریی هایی بزنند. املاک جزو دارایی های سرمایه ای محسوب شده و قیمت نسبتا بالایی را در جامعه به خود اختصاص داده اند. عدم توجه یا نا آگاهی از شرایط معاملات اصولی و قانونی و نبود دانش و سواد مالی مربوط می تواند بارهزینه ای زیادی برای اشخاص ایجاد می نماید. اما چرا داشتن سواد مالی در این زمینه مهم است؟ سواد مالی هرکس، بسته به وضعیت، مسئولیت و اهدافش در زندگی متفاوت است. روشی که افراد در به دست آوردن پول به کار می گیرند یا نوع مدیریتی که در خرج کردن آن پیش می گیرند به همان سواد مالی بستگی دارد. داشتن سواد مالی هم برای فرد و هم برای اقتصاد حائز اهمیت است. روش مقابله هر کس با بحران های مالی و مشکلات اقتصادی و تخلفات قضایی و... با دیگری متفاوت است و به اطلاعات مالی او بستگی دارد. در این گزارش ویژه با ایجاد یک "گنجینه خبری" به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با تخلفات بازار مسکن پرداخته می شود. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و برای تصمیم گیری و مدیریت ریسک های احتمالی در زمینه موضوعات مالی مرتبط با بازار مسکن در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. . "هوای بازار " را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید.

 

 

 

 

p> 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/06/31:  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/3/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/1/31: 

 

 

 

 

 

این موضوع خبری مرتبط با محتوای دوره مجازی" مدیریت ریسک بانکی" در وب سایت انتخاب برتر محصولات، خدمات و بازار حسابداری، مالی و سرمایه گذاری ویژه علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار بانک می باشد. در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل این مبحث، بعد از پیش ثبت نام دوره مذکور و تایید مدیر سایت، با دیگر اعضای تیم در دوره آموزشی شرکت کنید.

شایان ذکر است جهت اطلاع رسانی زمان ثبت نام نهایی دوره، نیاز به اطلاعات تماس شما می باشد؛ خواهشمند است در میزکار خود اطلاعات تماس خود را تکمیل نمایید.

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/11/30: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/3/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/2/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/1/31: 

 

 

 

 

منبع خبر: جمعی از نویسندگان تیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

افسانه محمدی ساغندی |   1398/05/08 13:02:38   |
0     0
املاک جز دارایی های سرمایه ای محسوب می شود که ناآگاهی از شرایط معاملات اصولی وقانونی می تواند بارهزینه زیادی برای اشخاص ایجادکند پس بهتر است اگاهی از قوانین داشته باشیم یا هنگام معامله با وکیل مورد اطمینان مشورت کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1398/05/10 15:15:59   |
0     0
قیمت مسکن در مناطق مختلف متفاوت بوده و نمی‌توان یک نسخه کلی برای قیمت تمام مساکن تعیین کرد و این ناشی از نرخ مناطق، نوع ساختمان، کیفیت مصالح، امکانات ملک و متراژ ساختمان است، اما تعیین قیمت ها باید در چارچوب درستی و اصولی باشد. برای مقابله با تخلفات و ساماندهی بازار مسکن به ویژه افزایش غیرمنطقی قیمت ها، باید مبنای قیمتی تعیین شود تا سازمان تعزیرات طبق آن با متخلفان برخورد کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه قانع |   1398/05/13 00:00:48   |
0     0
آگاهی در زمینه های مختلف مربوط به بازار های مالی به سواد مالی مرتبط می‌شود عدم سواد مالی در زمینه مسکن عدم اطمینان های محیطی زیادی را برای فرد بوجود می‌آورد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه جهانشاهی افشار |   1398/05/17 20:55:59   |
0     0
سازندگان ساختمان‌های جدید باید قوانین و مقررات مربوط به ساخت بنا را به طور کامل و جامع مورد بررسی قرار داده و سر لوحه کار خود قرار دهند. بهتر است پیش از ساخت بنا یک مطالعه کامل در رابطه با قوانین تخلفات ساختمانی درمورد مشخصات و مساحت و کاربری انجام دهید تا با انواع آن آشنا شده و سعی بر رعایت آن داشته باشید.

در صورت انجام هرگونه از تخلفات ساختمانی کارفرما یا سازنده ساختمان موظف است جریمه آن را پرداخت کرده و در صورت نیاز حتی بخشی که دارای تخلف است تخریب شده و از نو ساخته شود. این تخلفات شامل چند دسته‌ی مختلف هستند که تخلف عدم احداث پارکینگ از آن دسته است.

در ابتدا بهتر است شما را با تعریف تخلفات ساختمانی آشنا کرده و سپس مواردی از آن را برایتان نام ببریم. تخلفات ساختمانی عبارت است از بی اعتنایی و بی توجهی به قانون‌های موجود در عرصه ساخت و ساز شهری، قانون شکنی در بحث ساختمان سازی و عدول مقرار ساختمان سازی و عدم رعایت اصول فنی و بهداشتی در ساخت ساختمان است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعید میرجلیلی |   1398/05/19 13:17:04   |
0     0
برای مقابله با تخلفات و ساماندهی بازار مسکن، به‌ویژه افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها، باید مبنای قیمتی تعیین شود تا سازمان تعزیرات طبق آن با متخلفان برخورد کند.
همچنین برخورد با سوداگران و دلالان برای رساندن وضعیت مساکن به ثبات نسبی در بخش‌های مختلف اقتصادی حائز اهمیت است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1398/05/19 18:38:48   |
0     0
تعزیرات برای مقابله با تخلفات بازار مسکن به مبنای قیمتی نیاز دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به نقش اساسی سازمان تعزیرات حکومتی در برخوردار با تخلفات بازار مسکن، گفت: بر اساس قانون این سازمان باید به پرونده بازار مسکن ورود کند، اما تعزیرات برای برخورد با تخلفات باید یک چارت و مبنای قیمتی داشته باشد، تا در صورتی که مالکان بالاتر از قیمت قانونی، ملک خود را عرضه کردند، با آن ها برخورد جدی کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics